{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af to hjulleje
  • #1   24. jun 2017 Mon ikke det er noget der ligner 1000-1500 pr. side.

    Måske 2000 for begge sider, hvis du er heldig. smiley

    ........ eller hvis det er en garagemekaniker, og du jo har lejerne, så vil jeg sige 1000-1200 totalt


  • #2   24. jun 2017 Hej
    Hvorfor ikke lave det selv?
    Nu du har købt lejerne. Du får alligevel ikke nogen garanti på reppen ved selvkøb
    MVH KP


  • #3   24. jun 2017 og det er spørgsmålet om du finder et sted som gider at sætte dem på når du selv har købt dem

  • #4   24. jun 2017 Wannabe BMW..........

  • #5   24. jun 2017 Hvorfor skulle en mek ikke lave det når jeg selv fik købt delene smiley i min optik skal han ikke bruge tid på at bestille evt afhente. Han får dem direkte i hånden. Det da service

  • #6   24. jun 2017 # jeg er desværre ikke handy smiley

  • #11   25. jun 2017 Jeg har ALTID købt mine dele selv og mekanileren repareret/skifter. Han siger tit til mig køb den nu så skal jeg nok lave den idag, ellers bestiller/køber han dem selv

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #12   25. jun 2017 Ifølge autodata, så tager 1,9 timer for forhjulslejet, og baghjulslejet tager 0,8 timer.
    Det vil sige 2.7 timer rundet op til 3 timer af ca 600kr, så ca 1800kr plus det løse


  • #13   25. jun 2017 Jeg ville dæleme ikke røre ved noget folk selv kom med. Man tager sgu da heller ikke mel med til bageren?!
    Men når du har købt lejer kan du vel også selv montere dem?


  • #14   25. jun 2017 Forhjulslejet kan gøres på en time på sådan en C1'er hvis det går godt og der ikke er noget der sidder rustet total fast. Har selv gjort det. Kan dog ikke huske hvordan baghjulslejet er monteret.

  • #17   25. jun 2017 Tror man skal regne med en regning der lyder på 1 1/2 time for et hjulleje. Kan godt være nogen skriver en time, men minutterne tæller lige fra man afleverer nøglerne, og indtil den holder ude igen. Der er en anelse tid i begge ender på et værksted, som ikke er decideret "skruearbejde"

    ........ vil sige 2 1/2 times arbejde ved skift af begge lejer samtidigt. Og ja, timeprisen er nok mellem 500-750 alt efter hvor man er i landet.:-)


  • #20   25. jun 2017 Ja, tror næsten aldrig det sker, at man betaler den samme reservedelspris, som værkstederne køber det til.

    Og hvorfor skulle de dog også sende deres rabat videre til kunderne. ?Værkstederne får jo rabatten fordi de køber for mange penge reservedele årligt.



  • #21   25. jun 2017 For det første skal indehaverne altså også leve. Moms og skat tager deres andel, så fortjenesten er til at overse.
    For det andet:
    Her i området skal man ofte køre efter stumperne. Det koster brændstof og tid som også skal dækkes, så når alt kommer til alt, er det ikke en "fed" fortjeneste.



  • #24   25. jun 2017 Der er jo nok heller ikke nogen, som vil betale værkstederne for at bruge tid på at Google de absolut billigste stumper ?

    Det er jo ikke sådan det fungerer ! ........ Værkstederne bestiller reservedele, hvor de nu plejer at købe, og kunden betaler normal katalogpris + moms.

    Værkstedet får så typisk en god rabat, som kommer DEM tilgode selvfølgelig.

    Det hele skal jo hænge sammen, og de mennesker der arbejder i branchen, vil jo gerne leve fornuftigt, som de fleste andre her i samfundet. smiley


  • #26   25. jun 2017 Ja, selvfølgelig skal det være reelt. ......... synes nu nok der plejer at være en linie med reservedelspris, hvor jeg kommer. Men chekker nu aldrig, om den kunne være købt billigere andre steder. ( ......og det kunne det sikkert, hvis jeg havde kontrolleret det )

    Men i min verden, så bliver det lidt for kompliceret. smiley smiley


  • #27   25. jun 2017 Folkens. Jeg kørte min c1 på værksted. Navnet er ligegyldigt. Han fortalte mig at han ikke vil give garanti. Fair nok. Han brugte 2,5 timer på udskiftning af begge lejer. Der var godt nok rust så han skulle banke og banke. Godt han ikke smadrede bilen. Han krævede 800 kr. ---sort arbejde. Satans da. Det svarer til en timeløn på 320 kr. Direkte i lommen. Gad vide hvor mange umoralske mek der er. Ikke fordi jeg er bedre end ham men fik dårlig samvittighed over at give penge som ikke betales skat af.
    Så det kostede mig i alt 700 for delene 800 for arbejder. I alt 1500 kr


  • #28   25. jun 2017 Hej
    De tre grundfarver:
    Spis grønt
    stem rødt
    arbejd sort
    Ville heller selv ikke gøre det for mindre
    MVH KP


  • #29   25. jun 2017 Karsten
    Går med til det grønne og røde men det sorte er jeg kritisk smiley men ærligt der er masser money ved at være selvstændig mek.


  • #30   25. jun 2017 Nej, det er der så ikke. Desuagtet at nogen laver det "orange" skal de stadigvæk kunne redegøre for dækning af husleje, strøm, lønninger, indkøb af værktøj, drift af firmabil(er) og svare moms og skat rettidigt. Ellers får de Fanden på nakken, så der er ikke plads til alt det "orange" arbejde.
    Men typisk får et værksted en større rabat ved at handle hos en bestemt leverandør, end vi andre kan opnå.
    Jeg kan ikke med min bedste vilje se hvorfor de skulle oplyse om det?



  • #31   25. jun 2017 Allan. Jeg kender nogle mek som tager 300-400 kr i timen og det er sort. Nogle af dem arbejder 10 t lørd og 10 sønd så er det vel 6 kg på to dage. Og mand til fredag arbejder de hvidt. Og især to af mine mek har konstant kunder.

  • #32   25. jun 2017 Hvad tror du der sker, hvis SKAT kommer på uanmeldt besøg?
    Så er de IKKE selvstændige mere. Det er groft misbrug af et system, der bygger på tillid. I sidste ende er det dig og mig der betaler gildet, når sådan et par kvajhoveder ødelægger den tillid og snyder staten.


  • #33   25. jun 2017 Tror også det er svært for skat at dokumentere sagen. For han får kunderne selv tilbat købe delene. I princippet kunne han bare sige at han hjælper sin ven selvom de ikke er venner. Eller når skat kommer uanmeldt kan han også forklare sig ud af sagen ved at sige at han arbejder og han ikke har gjort fakturen klar til kunden. Arbejdet skal først være færdig før fakturaen kan laves

  • #34   25. jun 2017 Hej
    Kunder der selv kommer med stumper animerer til arbejde uden regning og garanti. Eneste spor efter en sådan operation er klat smuds på gulvet som elegant kan fejes op til skidtbakken.
    Det bliver mere og mere bøvlet at bruge alle de rare kr/$ i smug
    MVH KP


  • #35   26. jun 2017 Allan snyder staten det er da os som bliver taget i røven hver eneste dag

    Nu kommer jeg med et simpelt eksempel

    Du tjener 100 kr skat tager 40 procent nu har du 60 kr

    Du skal ned og handle du køber ind for 40 kroner men hov der er jo moms 10 kr mere og så er der alverdens afgifter på alt så du har højst sandsynligt ikke en rød reje tilbage i din tegnebog

    Jeg tager alt det sort arbejde jeg kan og snyder og bedrager staten hvis jeg kan komme af sted med det


  • #37   26. jun 2017 Alting med måde. Hvor skal grænsen gå?
    10 af de store på en weekend og måske 30 eller 40 gange på et år?
    Personligt synes jeg det er i overkanten, men sådan er vi jo forskellige.
    De værksteder jeg kender, der har såkaldte fuskeraftner, er KUN til de ansattes privatbiler. En bekendt ville tage konens bil og gi' den en overhaling. Værkføreren krævede at se registreringsattest.
    Så kan diskuttere om det er småligt? Det er angiveligt netop for at sikre, at værkstedet ikke benyttes til "måneskinsarbejde".


Kommentér på:
Reparation af to hjulleje

Annonce