{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blænde egr ventil seat Leon 1.9tdi?
  • #1   25. jun 2017 Nu stiller jeg lige et uvidende spørgsmål... men hvad får du ud af, at gå uden om Egr ventilen? Der er vel en grund til at den er der?

  • #2   25. jun 2017 Egr ventil er noget møj for motoren, men vil trods alt anbefale at få den blændet elektronisk via software hos en tuner.

  • #3   25. jun 2017 Hvis du afmonterer vacuumslangen vil den efter kort tid melde fejl på luftmassemåler, da signalet ikke vil være som styreboksen forventer.
    Det skal gøres elektronisk.


  • #4   25. jun 2017 ja hvis du tager vakumslangen af EGR vil den ikke åbne, nu er det lidt forskelligt hvor meget overvågning der er af EGR i motorstyringen på sådan en gammel vogn, på min egen 115 hk 1,9 TDi PD motor (AUY) fra 2002 er der ingen fejlkoder eller motorlampe efter små 50.000 km med en bolt i vakumslangen til EGR smiley
    og den absolut eneste fordel ved at gøre det elektronisk er hvis motorlampen ellers tænder og man synes den er træls at se på..


  • #5   25. jun 2017 og #1
    så soder hele indsugningen ikke til fordi der ikke længere bliver ledt varm diesel udstødningsgas tilbage ind i indsugningen i forsøget på at nedbringe nox udledningen, med det resultat at man øger røgtætheden i stedet fordi motoren ikke får den luft den burde smiley


    profilbillede
  • #6   25. jun 2017 Giver det noget og bloker den? Prøvede li hurtigt og syntes ik li man mærkede sådan fanden forskel men tog os kun lille tur på 200 meter smiley

  • #7   25. jun 2017 nej den bliver ikke hurtigere af det.. hvis den er nået at kokse meget til som den på billedet vil den gå bedre efter en rens af indsug. på min egen er eneste ændring jeg har mærket at den ikke ryger sort når jeg piner den nu.. måske en my længere pr liter

  • #8   25. jun 2017 Jeg syns de får en smule hårdere motorgang, og jeg har haft 3 biler nu hvor jeg kun har pillet slangen af og blændet den med en bolt. Og jeg har absolut intet kunne mærke med mindre forbrug, selv efter grundig rens osv.

  • #9   25. jun 2017 Min ryger heller ikke sort når jeg li lukker op for den har jeg tilværdigfald ikke set eller noget, synes bar det mærkes somom den trækker bedre nogle gange end andre ??

  • #10   26. jun 2017 Egr er er kun aktiv op til delgas under alle om omstændigheder.

  • #11   26. jun 2017 #10 Ja så hvis du holder speederen i bund fra du starter til du stopper motoren vil din EGR heller ikke åbne. Men til mit eget transport behov og kørselsmønster er det langt fra nødvendigt aldrig at slippe speederen smiley

    For mit eget vedkommende har det med at den røg lidt sort, vist sig efter at have kørt pænt noget tid og så lave en frisk overhaling -uden vakum til EGR er der intet smiley


Kommentér på:
Blænde egr ventil seat Leon 1.9tdi?

Annonce