{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.633 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Tilmeldt:
25. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ford Mondeo hakker i automatgear {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Ford Mondeo gear med automatgear den hakker mellem 70km til 120km men når jeg setter den i manuel gear så kører den bare som den skal er der nogle ideer hvad det kan være det skyldes jeg håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo hakker i automatgear
  • #1   26. jun 2017 Øh ... Hvordan sætter man et automatgear til manuelt?
    Og hvordan hakker? Er det motoren der sætter ud? Er det gearkassen der har svært ved at skifte?
    Du må uddybe det og beskrive det noget bedre.


  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   26. jun 2017 Den laver sådan nogle ryk som om den ikke kan finde ud af hvad gear den skal være i jeg kan rykke gear stangen til Højer så jeg kan skifte gear på rattet jeg har lige købt den for 2 måneder siden og forhandleren har lige byttet gear kassen ud og skiftet dysser på den men kan ikke få den til at kører glat

  • #3   26. jun 2017 Har den korrekt oliemængde? Hvis ja, hvor gammel er den olie så?
    I mange tilfælde kan det hjælpe at aftappe olien og skifte filteret, som sidder inde i gearkassen. Påfyld korrekt mængde og type olie. Så kan det være, at problemet er løst.
    Tjek også vakumslangerne. Hvis de er utætte får den ikke det sug der skal til for et gearskift.


  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   26. jun 2017 Der skulle også være skiftet olie og filter på den

  • #6   26. jun 2017 #4 så er spørgsmålet om du også kan regne med det ?
    Hvis det var mig ville jeg skifte olie + filter på Gearkassen, husk den korrekte olie, det er vigtig at der er den korrekte mængde i gearkassen, der kan være en speciel arbejdsgang for at kontroller dette.


  • Ronni G
    Ronni G Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   25. mar 2018 Blev dit problem løst Morten? For jeg har præcis samme problem på en ny ford focus kun kørt næsten 10,000 med powershift 1.5 disesel. Har haft den ude hos Ford i Hillerød og også talt med Ford i Ballerup uden held, da de oplyser de ikke er bekendt med dette problem overhovedet. Oplever det spec. Bare ved 90kmt

  • Johnny R
    Johnny R Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   31. okt 2018 Hej Morten og Ronni
    Jeg har præcis samme problem med en Ford Mondeo om den ikke kan finde ud af hvad gear den skal være i når jeg accelerer mellem 80 og 100 km/t.
    Hvad var løsningen? Min mekaniker har skyllet gearkassen. Ford Vejle kan ikke ud læse fejl på bilen og foreslår at eneste løsning er at udskifte gearkassen.


  • Johnny R
    Johnny R Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   13. jul 2019 Hej, er der nogen af jer der fandt en løsning på problemet?

Kommentér på:
Ford Mondeo hakker i automatgear

Annonce