{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.147 visninger | Oprettet:

Skal tandrem skiftes?? {{forumTopicSubject}}

Hej folket!
Har været ude og kigge på en bil.. (Godt for mig)
Tandrem blev skiftet for 2-3 år siden, men bilen har siden da kun kørt 4-5.000km..
Og de sidste 1,5 år hvertfald, har den stået stille..
Skal tandremmen skiftes, eller spiller det bare?

Det vidst noget med at tandrem normalt kan holde i 6 år på denne bil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal tandrem skiftes??
  • #1   28. jun 2017 Jeg ville smide ny rem på

• #2   28. jun 2017 Samme her.

På med ny tandrem hvis du er i tvivl.

• #3   28. jun 2017 Er det evt. noget man kan se på
    selve tandremmen? Om den trænger?

Bilen har kun kørt 20-30km det sidste 1,5år. Ved så ikke om det har så meget at sige

• #4   28. jun 2017 Tror ikke der vil være synlige spor men den kan stå og blive slap i remstrammer hjul så hvis man er det mindste i tvivl på med ny rem gi bilen frisk start så kommer du længst

• #5   28. jun 2017 Jeg ville skifte efter interval, så hvis det er 6 år og den kun har kørt 3, så ville jeg lade den køre videre.
    Men er du i tvivl om hvornår den er skiftet eller bange for den fejler noget, så skift den.

• #6   28. jun 2017 Der er kvitteringer på tandremsskift osv..
    Men nu har jeg været ude for sprunget tandrem to gange, så det risikere jeg ikke igen nemlig..

Men ja, 6 år skal den holde, og Den her kun kørt 4-5.000km efter skift..
    Og så kun 20-30km de sidste 1,5år

• #7   28. jun 2017 Gider bare ikke købe den, hvis der skal ny tandrem på, der er allerede andre småting der skal laves på den.

• #8   28. jun 2017 Har været inde og læse på bilen, der står hvert 6 år eller hver 90.000 miles..

Det er bare mere hvis de tager skade af at stå stille

• #9   28. jun 2017 Som skrevet, så vil du ikke have den sprænger.
    Og med en bil som har stået stille i længere tid, er der en lille chance for at den er blevet lidt mør. Så hvorfor risikere det?

Med en ny rem, så er du 100% sikker på den holder.

Og hvad er prisen på en ny rem i forhold til hvis den gamle springer?

• #10   28. jun 2017 Du har fat i noget Jacob.. Det var bare i forhold til hvad der allerede skal ofres på bilen, og så det den står til..

• #11   28. jun 2017 Kan man tjekke om den er blevet mør, eller?

• #12   28. jun 2017 er vi ikke ude i at skifte bare for at skifte ?
    Hvis intervallet siger 6år hvorfor dog så skifte hver 2-3år....

• #13   28. jun 2017 Nej, du kan sjældent se på en rem om det er ved at være tid.
    Du skal hellere spørge dig selv om den er relativt let at skifte, eller om motoren skal halvvejs ud af bilen?
    Hvis det kan gøres mens den ligger i, og uden de store adskillelser, kan det ikke koste en formue.
    Vej det op imod hvad der kan ske, hvis remmen takker af i utide?
    Bøjede ventiler, smadrede stempler etc.

• #14   28. jun 2017 Jeg ville som udgangspunkt ikke skifte den, hvis intervallet langt fra er nært. Du kan godt inspicere remmen for revner eller flossede steder, men det er ingen garanti for lang levetid.
    Hvis det er en billig bil så kør da med den nuværende rem.

• #15   28. jun 2017 Så det er sådan 50/50 faktisk.. Om den skal skiftes eller ej.
    Bilen står til 34.000kr, men trænger den en god polering og lakering diverse steder...
    Derfor bliver den også dyr til prisen, hvis tandrem også skal skiftes..

Og så skrevet, intervallet er nemlig 6 år, eller hvert 90.000miles..

Så den har godt og vel 3 års levetid endnu og hvertfald 85.000 km tilbage, ifølge bogen.

MEN, jeg skriver nemlig herinde, da jeg selv er i tvivl om, om det har påvirket tandremmens levetid, at den kun har kørt max 30km, det sidste års tid, eller 1,5 års tid.. smiley

• #16   28. jun 2017 Du kan kontrollere om den står på mærkerne som den skal, men du kan aldrig være 100% sikker på at den ikke springer før tid, heller ikke med en ny rem.
    Når interval er 6 år eller 90.000 miles (er det noget der ligner 130.000 km?) så ser jeg ingen grund til at skifte den efter 2-3 år og 4-5.000 km smiley

• #17   28. jun 2017 Hvorfor skulle remmen tage skade af at bilen har stået stille?

Det er da kun bedre for remmen, så har den ikke haft samme mængde varmepåvirkning(som er skidt for gummi).

• #19   28. jun 2017 Ja, jeg kan se at der er flere til siden med at den ikke tager skade af at stå stille..
    Skulle bare høre, om de tog skade af at være i stilstand. (Men den har vel været startet og flyttet rundt på, det sidste 1,5 år)

Min kammerat siger også, enten holder den i 6 år eller de kilometer den er oplyst til. Så det har ikke taget skade.

Spurgte bare på forrummet, om der faktisk var nogen der vidste om den sådan har taget skadet eller bliver mør i gummiet af at stå så længe uden at faktisk komme ude og kører..

Og nej, den har enten stået udenfor i en gård, eller i en lade.. smiley

• #20   28. jun 2017 Hvorfor skulle den tage skade af at stå stille, der er 3 års levetid tilbage end off story.
    At skifte bare for at være sikker fatter jeg ikke, skifter i også kobling, bremser, samt toppakning bare for at være sikker eller?

• #23   28. jun 2017 Ja, i har ret.

Og det giver også god mening det Morten skriver..
    Den har måske stået 100 timer mere årligt end andre biler..

Plus, den har ikke fået varme eller sollys, så den bliver vel ikke mør.. smiley

Kommentér på:
Skal tandrem skiftes??

Annonce