{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.455 visninger | Oprettet:

Marcus A
Marcus A
Tilmeldt:
5. dec 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 14

Må jeg køre med campingvogn? {{forumTopicSubject}}

Må jeg, på et almindeligt B-kørekort, køre med en campingvogn på 1100kg totalvægt?
Min bil er en golf 4, der må gå med 1400kg med bremser.
Bilens tilladte totalvægt er 1825kg, ved ikke om det har noget at sige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg køre med campingvogn?
  • #1   28. jun 2017 Hænger.dk indtast bilens og campingvognens nr plade og hvilken kategori kørekort og den giver dig svaret...

  • #2   28. jun 2017 Ja, det må gerne, forudsat at vogntoget er maks. 12 m langt.

    Du skal først bruge trailerkort, når den samlede tilladte totalvægt overstiger 3500 kg.


  • #3   28. jun 2017 Du må trække 750kg med B kørekort og bil+anhænger må ikke overstige 3500kg. men hvis dit kort er fra før 09 er det så vidt jeg husker andre regler der gælder. De kan være lidt lumske at forstå de 'nye regler smiley

  • #4   28. jun 2017 Regler for trailer med almindeligt kørekort kategori B


    Har du et Kategori B kørekort, giver det altid ret til at køre med en anhænger med en tilladt totalvægt på op til 750 kg. Det forudsætter dog, at bilen er godkendt til at kunne trække denne vægt.

    Hvis din bil har en tilladt koblingsvægt på mindre end 750 kg, må anhængerens faktiske totalvægt ikke overstige den tilladte koblingsvægt. Hvis den tilladte koblingsvægt er fx 500 kg, må anhængerens faktiske totalvægt ikke overstige 500 kg.

    Har din anhænger en tilladt totalvægt på mere end 750 kg, må den samlede totalvægt på bil og anhænger ikke overstige 3.500 kg.

    For kørekort erhvervet før 1. maj 2009

    Overstiger bilens tilladte totalvægt og koblingsvægt ikke 3.500 kg tilsammen, må din anhænger gerne have en højere tilladt totalvægt end 750 kg. Så længe anhængerens faktiske totalvægt ikke overstiger bilens tilladte koblingsvægt.

    Denne lempelse gælder kun i Danmark.



Kommentér på:
Må jeg køre med campingvogn?

Annonce