{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

VW eos 2,0 tfsi, gode og dårlige sider. {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på en VW eos 2,0 tfsi med 6 manuelle gear fra 2006.

Vil gerne høre om andres erfaringer med den model. Både gode og dårlige ting og hvad man især skal holde øje med inden køb.

På forhånd tak og håber på mange gode svar smiley

Mvh. Dennis j.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW eos 2,0 tfsi, gode og dårlige sider.
  • #1   3. jul 2017 Har aldrig ejet en, men en god kammerat havde en i et par år.
    Den kørte fandme lækkert, lå godt på vejen og helt fint træk også.
    Mindes ikke han havde nogle store reperationer på den, var vidst kun almindelig service ting han ofrede på den.
    Bagsæderne er ligesom mange andre lignende biler ubrugelige hvis dem foran er over 180 høj og har sædet lidt tilbage. Jeg sad dig der omme en god del gange med en på forsædet, det skal bare ikke være helt tilbage så går det.

Min kammerat er omkring 2 meter høj og han sagde det var en af de eneste små biler han faktisk sad godt i

• #2   3. jul 2017 Det kan vist ikke gå helt galt, hvis ellers den er serviceret ordentligt. Og da slet ikke med manuel gear. Det er bare en pæn bil efter min mening. smiley

Der har været nogle tvivlsomme tændspoler på de tfsi modeller, men de kan købes til rimelige penge, og nemme at skifte.

Men vigtigst af alt....... gå den ordentlig efter, og vælg en anden, hvis der er tvivl.

• #3   4. jul 2017 2,0 TFSi kan godt være slem til at bruge olie. Mon ikke også at EOS, som andre samtidige VW, har vandsugende vibrationsdæmpere i forskærmene - tjek for rust i toppen af hjulbuen på forskærmene.

• #4   4. jul 2017 Har hørt der skulle være problemer med vand i dørene.
    Kender i noget til det og hvad kan det have af betydning?
    Tænker her bla. Rust problemer.

Mvh. Dennis j.

• #5   5. jul 2017 Hej.

Prøv at meld dig ind i dette forum, og spørg lidt ind til nogle detaljer.

http://www.vweosclub.com/forums/forumdisplay.php?s=abbf437bba026b60c20c18c3ce8505fa&f=35

• #6   5. jul 2017 Hmmm, scannede lige den side igennem, som jeg linkede til.

Kunne ikke lige finde noget specifikt på vand i dørene, men til gengæld en del problemer med det elektriske tag. Måske nogle af de samme problemer, som Audi også døjer med.

Men 100% perfekte biler findes jo ikke smiley ...og når man læser et forum, så får man ofte indtryk af, at der er masser af problemer. Man skal så lige huske på, at ofte er der solgt 10.000 vis af en bestemt bil, så 10-20 stykker der påtaler nogle fejl kan sagtens være en god statistik alligevel.

• #7   12. jul 2017 jeg har nu endelig fået handlet bil og det endte med en eos som jeg havde spurgt til smiley

er der nogen derude der skulle ligge inde med en instruktionsbog til sådan en, eller har en pdf fil med den, så man selv kan printe den, vil jeg meget gerne høre fra jer.

mvh. dennis j.

• Birthe K
    Birthe K Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 2 Svar: 1
    #8   24. okt 2019 Hej Dennis... Har du så fundet nogle fejl på EOS’en du vil dele med os andre ?
    Mvh Birthe

Kommentér på:
VW eos 2,0 tfsi, gode og dårlige sider.

Annonce