Køb af "udstillingsbil" {{forumTopicSubject}}
Hej.
Det er mit første emne her, men er løbet ind i en lille træls ting ved køb af ny bil.
D 10/4-2017 skrev vi under på slutseddel på en ny toyota auris Hybrid sports tourer(spirit kampagne model).
Her for en lille uge siden kontakter jeg dem så for at høre om alt er i orden, vi glæder os til at modtage vores bil d 1/8. De kan så umiddelbart ikke se nogen bil i systemet, og beder mig om at komme forbi om fredagen. spændende.
Jeg tager derop og sælger starter med at beklage dybt at der er sket en fejl, og vores bil nu har rundet de 4.500 km som demobil. Great. Vi sidder og snakker frem og tilbage mens jeg sidder lidt for mig selv og tænker hver træls det her er, da Spirit kampagnen nu er udløbet, og vi rigtig gerne ville have den bil. Men jeg bliver rigtig glad da han så mirakuløst finder en model 100% magen til som "bare" har stået som udstillingsmodel. Og uden og tænke videre over det har han bestilt bilen hjem til mig til samme pris (28X.XXX kr).
Her en uge efter er jeg så ret træt af det, og føler jeg skal kompenseres på en eller anden måde, jeg ved ikke engang om bilen har været indregisreret som demobil.
Hvad tænker i om det?
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
Der kan du feks se hvornår den blev 1. Registreret.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.562
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Skal du også kompenseres for at der er blevet fragtet fra en anden forhandler?
Tror du bliver utilfreds uanset hvad - så find hellere en anden bil.
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 401
En demobil har været indregistreret og kørt kilometer = brugt bil, til lavere pris end end ny.
Udstillingsmodel = bil forhandleren har haft at stå indenfor i hans udstilling. Bilen har ikke været indregistreret og har ikke kørt. Bilen er ny, den har bare stået i udstilling og ikke på lager udenfor.
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Der er tale om 2 biler - den ene er en demobil og den anden er en udstillingsbil.
apr 2013
Følger: 21 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 2 Svar: 401
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 723
Mig bekendt er en "udstillingsbil" da heller ikke helt det samme som en helt ny uberørt bil er.
Bare tænk på hvor mange røve der allerede har været inde, og side i sæderne.....pille ved knapperne, hive lidt i det ene og det andet.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
Man ved jo heller ikke hvor længe den har stået i udstilling? Har den nu stået der i et halvt eller et helt år begynder lakken jo også at falme og alle de mekaniske dele på bilen er ikke "nye" som hvis man købte en der blev leveret direkte fra fabrikken.
Men nu hvor du har sagt ja, er der nok ikke så meget at gøre. Du kan forelægge sælger at du har det lidt træls med det og høre om de er villige til at smide et ekstra sæt bundmåtter med eller noget merchandise, for så på den måde at du føler du har fået lidt for ulejligheden
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Hvis du få den bil du søger der er NY. Og ikke en udstillings bil og ikke en demo bil på angivet tidspunkt så kan du ikke kræve kompensation men du skal holde på at du vil havde en NY bil og ikke en eller anden trunte der er blevet befamlet til diverse åbenhus arrengementer
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Den står indenfor og er udsat for diverse folks tests, dvs. en masse ind og udstigning, åbn/luk af døre og ikke mindst fedtede fingre.
Kontra lagerbilerne, som er opbevaret udenfor og udsat for vind og vejr.
I det her tilfælde ville jeg presse sælgeren til at give mere med i prisen. F.eks et sæt federe hjul, noget mere eftermonteret ekstraudstyr, et sæt vinterhjul eller lignende. Hvis du fortsat gerne vil have bilen derfra.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Prisen for en udstillings vs en ny var vidst tæt på helt ens på dog havde den andre og større alufælge end std og de der hørte med udstyrsniveauet fik vi med i købet som vinterfælge
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 45 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 581
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.203
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 723
Så må man heller ikke glemme, at tråd starteren har købt en kampagne model, og de når faktisk ikke at holde særlig længe, da de allerede er afsat, og bare skal leveres hurtigst muligt til kunden.
Så nej, en udstillingsbil er og bliver aldrig det samme, som at få en bil som kun er blevet transporteret.
Udstillingsbilen har jo været samme tur igennem med fragt, og holde plads. Den har så bare lige ydermere stået model til en masse mennesker, som har siddet i den, og pillet ved alt der kan pilles ved.
Så må man heller ikke glemme, at beskyttelses filmen på lakken, er blevet pillet af, så den kan jo nemt være udsat for både det ene og det andet....lige fra tasker, ringe, til små børn med legetøj i hånden.
Så min "nye" bil skulle helt sikkert ikke være en udstillingsmodel, hvis jeg skulle betale fuld pris !
Køb af "udstillingsbil"