{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Lasse
Lasse
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Skoda Octavia Combi - valg af udgave, værditab mv. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har kigget lidt på diverse familiebiler, og jeg tror valget på den ene eller anden måde ender på en Skoda Octavia Combi

Dog synes jeg, at de 3 år gamle Octavia'er, som jeg har kigget på, er noget dyre. De ser ud til at holde nyprisen lidt for godt...

Derfor har jeg kigget lidt på en helt nu Octavia i den billigste udgave (active 1.2 tsi med 86 hk) med en listepris på 214.000. Den ser ud til at have et fint udstyrsniveau i forhold til vores behov, og jeg er ikke så krævende, når det kommer til motoren.

Er der nogen, som kender denne model ?

Hvis jeg vælger at købe den fra ny, hvad tror I så jeg som privatperson kan få for bilen om 4 år, hvor den har kørt 60-80 tusinde km?

Kan man få noget rabat i forhold til listeprisen - uden man få finansiering eller andet hos forhandlere - eller er prisen forholdsvist fast?

På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Octavia Combi - valg af udgave, værditab mv.
  • #1   9. jul 2017 Jeg tror at Skoda Oktavia er en god bil det var de også i 1960
    køb en benzin og med lidt flere kræfter.

• #2   9. jul 2017 Som Ole siger ville jeg også gå efter nummeret større som benziner, og evt. Et udstyrsniveau højere, hvis de har nogen kampagne modeller ville det være fint. Iforhold til værditab skal man huske at vi bliver mere og mere "forvent", ingen vil købe en 5 år gammel bil idag uden aircon. Så vi må forvente der sker det samme med ting som Bluetooth, fartpilot, p-sensorer osv. Indenfor de næste par år.

• #3   9. jul 2017 De holder nemlig prisen rigtigt godt, er i gang med min nummer 3 Octavia, og om en 3 år sikkert nummer 4.
    86 HK er ikke nok til en sådan bil, det vil gå ud over alt køreglæde.

Rabat kan man sagtens få på liste pris, men vælger man modellen fra aller nederste hylde uden udstyr så begrænser rabatten sig til ala måttet og en P skive.

Der er dog ofte gode tilbud at hente på demo biler, sparede selv 30.000 kr.
    Det var uden at min var kørt i af kunder og test piloter.

• #4   9. jul 2017 Vi købte en 1.4 tfsi combi med DSG, for 4 mdr siden, fik den for en måned siden. Med en masse udstyr, vi fik knap 11% i rabat på den. Men ringede også til flere forhandlere, og fik dem til at byde mod hinanden

• #5   9. jul 2017 Køb en veludstyret, der er mange incl mig selv der ikke vil vælge en skrabet model uden klima, automatisk lys/viskere, Bluetooth evt navi osv smiley

• #6   10. jul 2017 Du skulle måske overveje en Ford Focus - der står flere til salg med meget udstyr
    f.eks:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-125-trend-stcar-5d/3254313

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

#7   10. jul 2017 Tak for jeres svar.

Helt generelt forstår jeg sagtens jeres bemærkninger om, at der skal være en ordentlig udstyrspakke til bilen. Konkret mener jeg dog, at selv den laveste udstyrspakke til Octavia er ganske godt med, hvis I ser her:
    http://www.skoda.dk/globalassets/octavia-standard.pdf

Det der indgår i mellem-udstyrspakken (Ambition) i forhold til den laveste udstyrspakke (Active) er følgende;
    i) Forlygtespluere
    ii) Midterarmlæn med kopholder på bagsædet
    iii) Højdejusterbart passagersæde
    vi) El betjenteruder bag
    v) Brilleholder
    vi) Paraply under passagersæde
    vii) Indfarvede sidespejle og dørhåndtag
    viii) Rat med krom look
    ix) Indtræk af sæder*

Der er altså ikke tale om, at der ikke er aircondition, bluetooth eller andet af det helt vigtige. Jo, det ville da være rart med el ruder i bag, men det betaler jeg altså ikke 35.000 kr. for. Det kan i værste fald købes til for et par tusinde for sig selv smiley

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

#8   10. jul 2017 #6 - Jeg har kigget på Ford Focus og den er nr. 2 på listen smiley Det er sgu en fin bil, men den er måske lige en anelse mindre end Octavia, og jeg er bange for, at det ikke kommer til at gå i længden, men den er helt sikkert en kandidat.

• #9   10. jul 2017 Overvej LED lys pakken, det er fantastisk at køre med smiley Og det kan ikke sådan lige eftermonteres

• #10   10. jul 2017 Ja Led pakke, dynamisk fartpilot, automatisk klima/nedblændende spejle, DAB radio til når fm bliver udfaset, lysassistent/viskere, P sensorer og smartlink er det udstyr der hæver komforten en hel del især på længere ture

Især lysautomatik, P sensor og klima samt smartlink (hvis du ikke har navi) er næsten must have i en nyere bil smiley

• #11   10. jul 2017 Et eller andet sted skal økonomien jo også hænge sammen.
    Men kva bilens størrelse og kvaliteter så er 86 HK altså bare for lidt til trække bilen. De små tsi motorer gør det ok men har kørt dem både i 1,0 og 1,2 og det var dem med var det 105/115 hk. Det er absolut i underkanten til motorvej eller til at kunne foretage en bare lidt kvik overhaling.
    86 HK er alt for lidt med mindre man er morfar og kun kører by kørsel.

Den kan dog jo altid odb optimeres op til 130 agtig hk, men så er det jo farvel til garantien.

Kommentér på:
Skoda Octavia Combi - valg af udgave, værditab mv.

Annonce