{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Ronnie K
Ronnie K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Baleno vs Rio - Hvilken ! {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg står og er meget meget tæt på et bilkøb, men for en i hel.... jeg er i tvivl.

Har langt om længe (formentligt!?!?!) kommet ned til mellem Suzuki baleno dualjet, hvor jeg har fået forhandlet mig frem til en ret fornuftig pris med lidt ekstra udstyr med i, imod Kia rio advance modellen tror jeg det vil blive, men hvor jeg ikke har noget ekstra med i ( til nu ).

Jeg er ikke den mest bilkyndige, så det jeg håber på er at der sidder nogen herinde der har kendskab til dem hvordan de er på den lange bane, og måske bare personlige meninger hvad der taler for/imod.

Prisforskellen er relativ stor ( noget ala 25-40k ), men hvis der er noget der sådan virkelig taler for at Rio skulle være det bedre valg vil jeg tage det med ind i mine tanker...

Så .. erfaringer / råd ?

Mvh.
En desperat snartligt bilkøber smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baleno vs Rio - Hvilken !
  • #1   14. jul 2017 Sørg for at få aktiv fartpilot, det kan Baleno'en ihvertfald fås med.

• Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    mar 2015

#2   14. jul 2017 Der er adaptiv fartpilot I balenoen ja - antager det er det samme som en aktiv ? smiley

• #3   14. jul 2017 Hvad for en tiltalte dig bedst DA DU SELV KØRTE DEM? smiley Det er jo en smag sag... Jeg vil bare anbefale en Turbobenziner.

• #4   14. jul 2017 Var ret skuffet over Rioen og dens bagsæde som er ret ubrugeligt bag en førere med sædet kørt tilbage, Balenoen kørte super godt men vælg den med Xenon og automatisk klima smiley
    Vi købte en Jazz pga finish var pænere og lettere indstigning men motoren er super økonomisk men moment svag og sløv under 3000 omdrejninger men efter 5-6-7000 sker der en del dog larmer det og savner virkelig en lækker turbo motor eller Mazdas skyactive smiley

• #5   14. jul 2017 Kia har jo 7 års garanti, og det er jo værd at tage med i sine overvejelser.

• #7   14. jul 2017 Syntes Balenoen køre bedst med 1.2 Dualjet SHVS motoren turbo modellen køre af helvede til den trække spøjst og alt i alt få man en lidt langsommere men meget mere dynamisk motor med 1.2eren... Og er den 40.000kr billigere så det et let valg. Dog koster Fabia. Fiesta. Ibiza. Corsa. Micra. Clio. Ca.det samme de 2sidste kan jeg dog heller ikke lide motoren i. Mens jeg kørte en Fabia 1.2 tsi 90hk den gjort det helt kanont og havde godt med udstyr. Den havde kørt 5000km og kostede 160.000kr

• #8   14. jul 2017 Jeg vil langt hellere have den nye Swift, Balenoen ligner en bil som er 10 år gammel.

• #10   14. jul 2017 har du overvejet Hyundai i30 i stedet for syntes du får mere for pengene end kia og deres design er også super pænt
    har selv en i30 og mine forældre har i40 benzin og der er bare ikke noget at komme efter de dækker alt hvad der vil komme i de næste 5 år uden noget bøvl.

havde en ridse i læderet på mit rat sandsynligvis fra den tidligere ejers vielses ring de gik de sgu ind og dækkede med et nyt rat
    og da mit ene gløde rør gik fik jeg 4 nye i

• #11   14. jul 2017 Helt klar Baleno bedre plads på alle sæder fornuftig udstyr god bagagerum
    også med 7 års drive garanti ved finasering.

• #12   15. jul 2017 du får så meget mere for pengene
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i30/16-gdi-life-5d/3271927

• Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    mar 2015

#13   16. jul 2017 Jeg har haft kigget på I30, men det løber bare lige sådan en del over hvad jeg havde i sinde at smide for en bil. Så på den brugte der (eller dårligt nok jo!), og den ER tiltrækkende, jeg "tør" bare ikke smide den mængde penge på brugte biler. (men helvede den er lækker jo ! Savle !!! )

Kommer fra en alto fra 12, og mine krav var at næste skulle være en anelse større, og lidt mere komfort i den, samt at den skulle være tæt på lige så økonomisk at køre i som min alto.

Er kun mig selv til den kommende nye. smiley

Var ude på en ret lang prøvetur (igen) i en Rio, og den første følelse jeg havde i min første prøvetur forsvandt lidt der, og jeg sad og blev voldsomt irriteret over noget så banalt som nakkestøtten. Var umuligt for mig at slappe af i den, det sateme en kedelig ting de har fået lavet der at det skal være så langt fremme så man (for mig) sidder akavet med hovedet..

Skal ha en prøvetur igen i Balenoen, men tror det ender med den vidst.

Den nye swift har jeg ikke prøvet endnu, men jeg synes de sejler lidt med deres nye design på den, superærgeligt !

Ift meninger om balenoen så ja, der splittes vandende som med de fleste andre, lige som de gør i tests nettet over, men jo en smagssag i sidste ende smiley

• #15   16. jul 2017 Enig i at Mazda 2 er bedst i klassen dog ikke særlig praktisk da både bagagerum og bagsædeplads er mindst i klassen men super lækker på alle andre punkter smiley
    Vi købte en jazz og kører mest by-landevejs kørsel i den og gennemsnittet ligger over 22,5 over et år og 17.000 km (den er opgivet til 20,0)
    På motorvejen med 110-120 kan den stadig holde sig over 20 med fartpiloten aktiveret

• #17   16. jul 2017 bare husk du vil miste en helvedes masse penge på din bil de første år min kærestes Ford mistede 50 % på 2 år og med 43.000 km på klokken.
    så hvis man godt kan leve med lidt km på tælleren vil man sgu kunne få meget mere køreglæde for samme pris

Kommentér på:
Baleno vs Rio - Hvilken !

Annonce