{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Konstruktive ændringer af bil fra før.........? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Folkens
Hvor gammel skal et køretøj være før der er frit slag mht tuning ? Min gamle CRX var under den regel som gør at turbo ikke skulle godkendes, men er den flydende så det passer med f.eks 20år eller er det et bestemt årstal ?

Håber i forstår og kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konstruktive ændringer af bil fra før.........?
  • #2   24. jul 2017 Pusher : Det er ikke afgiften vi snakker om smiley Min CRX var fritaget afgift trods konstruktive ændringer da den havde en bestemt alder. Dvs eftermonteret turbo, specialbygget udstødning samt ale der var lavet i motoren var 100% lovligt og indskrevet i papirer trods for det var konstruktive ændringer det hele smiley

Derfor spørger jeg om nogen kender alderen på den grænse. Altså om det er køretøjer før 85 f.eks. eller om den er flydende så det har noget med køretøjets alder at gøre

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   24. jul 2017 Der er regler med år hvis det kommer til forurening og andre "småting" men jeg har aldrig læst noget om effekt..
    Heller ikke med de nye regler som er kommet på området.. smiley

• #4   24. jul 2017 http://www.autoconsult.dk/downloads/Folder%20-%20Biler%20-%20210417.pdf
    Her står der alt du har brug for at vide.
    Lidt meget læsestof, men der står en del årstal, forurening og effektforøgelse.

• #5   24. jul 2017 der skal vel betales afgift på alt ellers kan det jo ikke passe folk betaler op imod 200000kr for at få nr plader på hot rod der jo stadig køretest osv som koster kassen

• #6   24. jul 2017 Mener der 3/83

• #7   24. jul 2017 83 der må du forurene og støje en del mere, så det har nok ikke været det din CRX gik ind under, for type1 kom vel ikke så tidligt?! smiley
    Men der er også en dato i 90/91 hvor der ikke er krav om katalysator osv.
    Umiddelbart mener jeg dog at fælles for de datoer er, at de er faste datoer, ligesom vægt/ejerafgift osv.
    Det er kun syn der er rullende, hvornår bilen bliver veteran/klassisk.
    Men du må vel ha haft noget dokumentation på den bil, evt. et tidligere registreringsnummer på den?

Kommentér på:
Konstruktive ændringer af bil fra før.........?

Annonce