{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Overvejer en Honda Civic 2006-2008-ish {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har oprettet en lignende forumemne før, men jeg fik ikke specielt mange svar plus, at jeg slog tanken lidt hen igen.

Men jeg kan ikke helt slippe idéen om, at skifte min Up ud med en Civic 1,8 Sport eller noget andet der er sjovere end en Up...

1. De første årgange. Jeg har hørt de kan have en del børnesygdomme, men ikke konkret hvad det skulle være. Hvad siger folk der har haft de første modeller?

2. Jeg har læst lidt på Bilbasen omkring hvad tidligere ejere synes, men de fleste derinde skriver meget korte sætninger. Hvad siger I? Hvordan er vedligehold, priser på reservedele osv? Er det meget værre end alt muligt andet?

3. Jeg har måske stiret mig lidt blind på en Civic, men jeg synes umiddelbart det er det mest "sporty" jeg kan få for hvad jeg kan sælge Up'en for (70k-ish plus minus?), men hvor det samtidig er nogenlunde fornuftigt når man har børn og et budget det også skal hænge sammen. Har I andre forslag?

God weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer en Honda Civic 2006-2008-ish
  • #1   29. jul 2017 Det er en slidstærk vogn sådan en civic, det ville jeg ikke være så bange for.

• #2   29. jul 2017 Reservedele er lidt dyre men skal hellere ikke skiftes smiley Vores FR-V kørte 280.000 uden at få skiftet andet end olie og bremser samt generator og batteri

Kigger du efter benzin eller diesel? smiley

• #3   29. jul 2017 1,8 kigger jeg på... Så benzin smiley

• #4   29. jul 2017 Argh ja de så jeg ikke lige smiley De kører godt og med kæde og ret økonomisk
    Tågeforlygter får rigtig mange stenslag så tjek om de er hele, samt kig efter kondens i forlygterne
    Mener at nogle af dem har haft lidt med utætheder ved bagdøre så tjek lige om gulvet under måtter er tørre smiley
    Det anderledes design og især spoileren bagpå gør det rigtig svært at se bagud ved parkering så ville vælge en med sensorer smiley

• #5   29. jul 2017 Min kammerat havde sådan en fra 2007 og det var virkelig en lækker vogn! Godt med kræfter og ramte nemt 200 smiley

Dog er lakken tynd som pis og skaller nemt af

• #6   29. jul 2017 Har en som kone bil, dog som diesel.
    Det eneste negativ er udsyn bagud, samt en skod vende radius.

Men fedt design som stadig holder 100% samt utrolig drift sikker.

• #7   29. jul 2017 Det er en rigtig lækker vogn! Har kørt 60.000 km i min nu på to år og den har ikke fejlet noget endnu smiley

• #8   29. jul 2017 Havde en fra ny, kører ikke langt på literen, den er sløv som fanden indtil man er helt oppe i høje omdrejninger.
    Min fejlede alt muligt hele tiden, var min 3. Civic og suverænt den ringeste.

Købte bilen da jeg var helt elektrisk over design.

• #9   29. jul 2017 Hej. Vi er rigtig glade for vores 1,8 GT 2010. Men den er ret lavgearet og der er seks stk, så der skal røres noget i gryden. Ved ikke hvordan de går med automat gear. Vi kører op til >15 km/l

• #10   29. jul 2017 Chick

Var det alvorlige ting der kostede kassen?

• #11   29. jul 2017 Hej
    Det hele var under garanti men den var uhyggeligt mange gange på værksted.
    Sammenklappelige spejle her var den afsted 4 gange, 2x højre spejl og to gange venstre. Fik skiftet bøsninger og diverse koblings cylindre over flere gange, fik skifter noget støddæmper historie, gas cylindre på bagklap, noget eller diverse plastic i kabinen. Så havde den noget rasle lyd + en forrude der knirkede - det lykkedes aldrig værksted at få lavet.
    Så dyre ting var det vel ikke, men irriterende og ødelæggende for helheden.
    Så sled den bremser helt åndssvagt hurtigt, efter 32000 km. fik den skiftet skiver, på Octaviaen jeg havde før holdt de over 100.000.
    Da garantien var udløbet gik klima anlæg, det var dog noget elektronik som ikke kostede en hel bondegård - men ikke forventelig af en Honda.

Havde før haft en 1.6i model samt en 1,6 VTI, der var mere Honda over disse.

Det jeg var mest træt af var mangel på bundtræk, man skulle som en anden skriver røre rundt i de gear.

Da den blev skiftet til en Skoda igen blot med 122 HK og turbo var det som at få en racer bil i dagligt brug - den havde kraften ved lave omdrejninger og kørte betydeligt længere på literen.

Hondaen havde det største værditab jeg nogen sinde har oplevet.
    Vi havde den i godt tre år - den kostede kassen i afskrivning, dyr i benzin, dyr i udskiftning af bremser osv.

Så kigger jeg tilbage bliver det et kæmpe nej.

Men Civic har vundet prisen som bedste brugt vogns køb, så ikke sikkert den altid er så ringe. Man kan jo prøve køre og se om man kan lide motor osv.

Med hensyn til børne sygdomme, tja min havde dem alle oplistet på diverse forums.

• #12   29. jul 2017 Har haft en 1.8 gt fra 2008 kørt fantastisk havde ingen fejl og var ikke på værksted de 2 år jeg havde den
    Absolut en bil jeg vil anbefale

• #13   29. jul 2017 GT er en udstyrs variant som bestemt ikke fandtes i 2008, så du har været noget forud for din tid.

• #14   30. jul 2017 Køre 20 km literen i min når jeg køre pænt og kan bestemt følge med andre biler! smiley

• #15   30. jul 2017 Chick

Hmm, ja okay det lyder alligevel til, at du har haft dit, at se til med den bil.

Jeg synes sgu det er svært. Er der umiddelbart andre muligheder? Jeg har været lidt ude i en Corolla fra samme årgang. Koster næsten det samme og er sikkert mere driftsikker. Men shit hvor er der forskel. Civic'en kan stå standard og stadig været ret fræk. Det kan Corolla'en mildest talt ikke...

Ved sgu ikke. Jeg skylder ikke noget på Up'en, så det vil jo aldrig kunne betale sig rent økonomisk... Trænger bare til, at prøve noget andet.

• #16   30. jul 2017 20 literen så tror jeg du kan hoppe direkte til en af de dyre stillinger i Hondas udviklingsafdeling smiley

• #17   30. jul 2017 Den er sq god nok smiley du har haft mange problemer med din men min erfaring siger noget helt modsat af hvad din gør smiley

• #18   30. jul 2017 Vores 16 Jazz er kun opgivet til 20, og jeg har på en tankfuld endnu ikke været under 22 selvom den er super sløv i lave omdrejninger (1,3 vtec)

Vores FR-V som var ret lavgearet kunne jeg også sagtens opnå de lovede dog lå mit gennemsnit lidt under men mest pga jeg kører meget med trailer smiley

Peugeoten er en kamp at få op på 33 men kan lade sig gøre så længe man holde sig under 100 men kræver man konstant tænker på speederens position

• #19   30. jul 2017 13# nej det er rigtigt jeg husker forkert det var en sport
    Men ændre ikke på den køre fint og ok langt på en liter benzin

• #20   30. jul 2017 Jeg kigger nu lidt ud over det jeg kan få for Up'en og har et godt øje til denne her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3351191

• #21   30. jul 2017 se godt ud, samt det er en faceliftet model, med bedre bl.a. bedre lydisolering

• #22   30. jul 2017 Og man skal heller ikke glemme at standard højtalerne faktisk kan levere en okay punchy bas smiley
    Der skal bare lige en bette hidsig DD608 om bag i smiley

• #23   30. jul 2017 hvad med en GT istedet =
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/18-gt-5d/3357001

• #24   30. jul 2017 Hvad er forskellen præcist?

Det jeg også faldt lidt for var, at den står i Herning. Vi bor selv i Bremdal lige nord for Struer. Så det er en lidt kortere tur smiley

Aries
    Altså, jeg er vant til Up'en som faktisk spiller rigtig godt. Tænker da kun en CIvic kan være et skridt op smiley

• #25   30. jul 2017 her var lige hvad jeg kunne finde på nettet:
    Der er tale om Civic GT, der har samme udstyrsniveau som Sport, men herudover lakerede skærmlister og skørter, alcantara/læder-sæder, 17” design alufælge og krom på dørhåndtag og tankdæksel.

Standardudstyr omfatter desuden 2-zone klima, læderrat med betjening af musikanlæg med cd/radio og USB/AUX-stik, sædevarme for, fire elruder, tågelygter, alarm, fartpilot og p-sensor bag.

Vi har fra 2006, som hurtig falmer i plastik inddækning rundt om bilen, så det kunne være fedt hvis det var malet, dog se den også malet ud på den du har fundet...

• #26   30. jul 2017 plus jeg synes sort en fed farve til den, blot min menig

Kommentér på:
Overvejer en Honda Civic 2006-2008-ish

Annonce