{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.989 visninger | Oprettet:

Larmer når jeg bremser {{forumTopicSubject}}

Hej,

Håber I kan hjælpe mig lidt her.
Da jeg var ude at køre tidligere i dag, fik jeg et chok da der pludselig lød en markant larm fra højre forhjul. Det lød som om noget nærmest "skrabede" ind mod hjulet. Lyden gik dog væk igen relativ kort efter, men kom så tilbage igen da jeg bremsede. Så jeg tænker absolut det må have noget med bremsen at gøre.

Hvis jeg bremser hårdt op, kommer skrabe-lyden og den fortsætter i måske 30 sek. med at sige den lyd mens jeg kører, og så forsvinder den igen.

Bilen bremser i øvrigt fint - der er intet at mærke dér.

Nogen bud på hvad det mon kan skyldes???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Larmer når jeg bremser
  • #1   30. jul 2017 Nye skiver og klodser, så virker det igen smiley

  • #2   30. jul 2017 Tak for svaret. Jeg tænkte nok det var sådan noget.

    Jeg kører i en Fiat Punto fra 2001. Normalt plejer reservedele at være billige til den. Hvad skal jeg cirka regne med for at fixe det her? smiley


  • #3   30. jul 2017 Kan være en mekanisk slid indikator der larmer fordi dine klodser er ved at være slidt..
    kan også være en sten eller andet som har sat sig fast i dine bremser..


  • #4   30. jul 2017 Hvis du selv kan klare det, kan du hurtigt se på T.Hansen eller lignende hvad skiver og klodser beløber sig til.
    Skal du omkring værksted skal du beregne 1,5 times arbejdsløn oveni prisen på stumper. Værkstedet bruger måske anden leverandør, så det kan kun blive en vejledende pris.


  • #5   30. jul 2017 1.5 time for forbremser? Det tager vel 30 min at lave. smiley


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #6   30. jul 2017 Hvis det forsætter efter du har sluppet bremsen lyder det som enten slidte klodser og beskidt kaliber eller at noget skidt sidder bag klodsen og beskidt kaliber. Uanset hvad er der noget der hænger så det er tid til en rensning.

  • #8   30. jul 2017 Hvis i siger det kun tager 30 minutter for at skifte klodser og skiver hele vejen rundt, har i vist aldrig arbejdet på en gammel spand.

  • #10   30. jul 2017 Nu snakker jeg kun om 1 aksel, hvis jeg laver det på en nyere bil hvor jeg kender de forskellige stykker værktøj jeg skal bruge, så er vi under 30 min for udskiftning af skiver + klodser på en aksel.

  • #11   31. jul 2017 Hvis du kigger i tabellen så siger den 45 minutter pr. hjul. Det havde vi ialtfald da jeg var på et autoværksted. Det giver 1,5 time pr. aksel.
    Det bliver du garanteret også faktureret for på de fleste værksteder.


  • #12   31. jul 2017 Ja det er nok i hvert fald en time pr aksel, men det tager det jo ikke. smiley

  • #13   31. jul 2017 Det kommer jo an på, om f.eks. stemplerne kan presses tilbage, om caliperen kan demonteres hvis skiven skal skiftes osv. osv.
    Faktisk er 45 minutter ikke så lang tid hvis det driller. Jeg husker med gru en Volvo, der skulle have nye skiver på bagakslen. Caliperne så nye ud, så det kunne ikke tage mange fem minutter ..... troede vi.
    Boltene var smadret i med noget Locktite så selv luftnøglen måtte kapitulere.
    Varme og mere varme hjalp ikke et hak. Vi endte med at tage bagtøjet af bilen og ud på gulvet. Tre mand på opgaven. To til at holde igen, mens den tredie trak bolte.
    Jeg tror ikke nogen skulle snakke timer med bossen der.


Kommentér på:
Larmer når jeg bremser

Annonce