{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere kraft i Opel vectra
  • #1   4. aug 2017 Det kommer an på budgettet. Smid en bananmanifold på, et bedre udstødningsystem og få et åbent filter på. Så kan du måske få 10-15 mere, men en bedre respons på speederen. Chip vil ikke give meget da den ikke har turbo.

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   4. aug 2017 Hvad koster sådan en omgang?

• #3   4. aug 2017 Kommer meget an på kvaliteten af hvad du bruger- men i hvert fald 10.000 for at få 10 heste. smiley Et åbent luftfilter vil være en god start, det får motoren til at "brøle" mere. K&N kan anbefales, men man kan nemt få billigere.

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

#4   4. aug 2017 Det var også en sjat. Så kunne det nok bedre svare sig at købe en anden bil. Tak for svaret. Aner heller intet om at fikse det selv smiley

• #5   4. aug 2017 Ja, jeg ville heller ikke bruge så mange penge på sådan en hehe.
    Ja, hvis du er på "low-budget" kan jeg godt foreslå en Peugeot 206 GTi. Den har 138 standard men føles som en del mere da den vejer godt og vel 1 ton. smiley

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

#6   4. aug 2017 Det er low-budget.
    Er bare tilbudt overnattende Opel til 4000, så tænkte at det måske ikke var helt hul i hovedet. Har en anden bil jeg faktisk skal have solgt også, så det var ganske fint at købe bil til den pris smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   4. aug 2017 Når du ikke selv kan montere tingene, så kan du ligge 10.000kr oveni de 10 for indkøb af stumper. Det er meget dyrt at tune på en bil uden turbo smiley

• #8   4. aug 2017 Ja okay- lyder som en fin pris. Du kan godt få en GTi til omkring 12.000, og dens motor (efter mine erfaringer) er simpelthen en super god en. smiley

• #9   4. aug 2017 I med en c20let så får du lidt mere trækkraft smiley

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

#10   4. aug 2017 Så tror jeg at jeg nøjes med den Opel og spare op til en kvikkere bil senere smiley

• #11   4. aug 2017 Har lige købt mig en 530d E60 til 60.000. Chippede den i går og den er god for cirka 270hk. Og så er den økonomisk hvis man ikke har en tung fod. smiley

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

#12   4. aug 2017 Ikke dårligt! Har en Fiat 500 nu, men den er ærligtalt for kedelig at køre i. Så nu skal den skiftes ud smiley

• #13   4. aug 2017 Haha fair nok. ??

• #14   4. aug 2017 Hvis du kan eller kender en der kan "strikke" selv, så på med nyt udstødnings system i 2" rør og en straight through potte, og så et luft filter. Om filteret giver noget er individuelt fra bil til bil. På min Aygo kan jeg feks måle at MAP falder 2-3% under atmosfærisk tryk over 3500RPM. Dvs motor arbejder laver unødigt arbejde for at hive luft ind, og bilen får mindre luft og dermed mindre benzin. OG så kan man nemt få målet sig frem til om man har en lav indsugnings temp.

En lille tommelfingerregel lyder:
    5grader lavere temp = 1% tættere ilt densitet = 1%mere benzin = 1% mere power.

De fleste NA biler hente kun 4-6hk på en chiptuning. MEDMINDRE bilen er designet til også at køre på det skodeste skod benzin i verden, så kan der hentes en del på tænding. Og i nogle få tilfælde som feks VW Up, kan en del hentes på blot at få motoren til at åbne gasspjæld helt.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #15   4. aug 2017 Dbilas flowmaster indsugningsmanifold skulle give ret godt. Sammen med bananmanifold, skarpe knaster, justerbare knasthjul og en indkøring, burde du ligge omkring 140-150 hk, set udfra at samme sæt hiver en c18xe, som har 10 hk mere som udgangspunkt, op på 150-160 hk. Delene kan købes brugt, men det er ikke billigt.

Et alternativ er at skifte motoren til 2,0. Den må man lovligt lægge i da den er under 20%. Den har 136 hk fremfor de nuværende 115 hk. Den motor du har i nu, hedder x18xe og 2,0 hedder x20xev.

• #16   4. aug 2017 er ikke helt sikker på man lovligt må smække en anden motor i sådan en vectra der, der er vist noget med hvad den er godkendt til iflg forurenings normer osv
    dog er jeg usikker på om det kun gælder for den faceliftede model af vectra b

• #17   4. aug 2017 nemmeste løsning er at smide en c20seh ned i den. så har du 130. en bananmanifold og lexmaul indugning, større gasspjæld og 2,5" rør på. skarpe knaster og justerbart knasthjul

så skulle den være god for 145hk.

• DisConFlubberated

#18   4. aug 2017 Seh'eren må under ingen omstændigheder være i en vectra b, det bliver noget hø at bygge om. Men det må en x20xev fra en vectra b 2,0 godt, den passer lige i mht motorophæng osv.

• DisConFlubberated

#19   4. aug 2017 C20SEH findes i det hele taget ikke, den hedder 20SEH og er bygget til at køre i ældre biler før der kom krav om katalysator. Uanset må man ikke lægge en "C" klasse motor i en bil der er født med en "X" klasse motor.

X18XE med 115 hk og X20XEV med 136 hk kan man ikke se forskel på, medmindre man kigger på motornummeret, da den eneste forskel er slagvolumen. Reelt set får man 21 hk for få tusind kr plus lidt arbejde med at skifte motor, det kan vidst ikke gøres ret meget billigere.

• #20   4. aug 2017 Det ville være nemmere og billigere at smide en X20XEV i den eller en V6 i den

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    jun 2015

#21   10. aug 2017 Tak for svarene! Glemte lige at få tjekket smiley

Kommentér på:
Mere kraft i Opel vectra

Annonce