{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.984 visninger | Oprettet:

Danny H
Danny H
Tilmeldt:
12. jul 2017
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

Bil bruger vand {{forumTopicSubject}}

Min Volvo v40 bruger vand, men der er ikke noget at se på olistanden, i låget til olien, der kommer ikke hvid røg ud af udstødningen når den er varm og der er ikke noget at se under bilen når den har været ude og køre.
Temperaturen på vandet ligger som den plejer.

Hvor fanden kan det forsvinde hen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil bruger vand
  • #1   5. aug 2017 Trykprøv skidtet..
    Kig under/ovenfra efter misfarvning ..


  • #2   5. aug 2017 Min bruger benzin smiley
    Trykprøve og tjek evt varmeelementet, om der kommer noget ud inde i kabinen.


  • #3   5. aug 2017 Nu behøver en evt defekt toppakning ikke betyde at der sker noget med olien. Og hvid røg kræver en hvis mængde vand.
    Start med en trykprøvning af kølersystemet, og en kompressions/leakdown test, så er du godt på vej.
    Hvor meget vand bruger den egentlig.


  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #4   5. aug 2017 Har ikke helt styr på hvor meget det bruger, men en DEL mere end normalt forbrug.

    Hvad ville sådan en trykprøve cirka koste?


  • #5   5. aug 2017 Tager vel 30 min-1 time inkl alm undersøgelse for at finde lækagen..afhængigt af hvor åbenlys fejlen er..

  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #6   5. aug 2017 Dækslet der sidder på ekspansionsbeholderen, er det forkerte. Så somme tider ligger der lidt rundt om, men ikke så meget som den bruger.

    Kan det have nogen betydning?
    kan se det biltema har, står at det kan holde 1.5 bar, det jeg har er et olie låg.


  • #7   5. aug 2017 Hvorfor fanden har den et forkert låg på??
    Det lyder sateme ik smart..


  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #8   5. aug 2017 Det sad på da jeg købte bilen.

  • #9   5. aug 2017 Det duer IKKE - skift tik korrekt dæksel så hurtigt som muligt
    polobjørn


  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #10   5. aug 2017 Jeg smutter i Biltema og køber et i morgen. Tvivler dog stærkt på at det er hele problemet.

  • #11   5. aug 2017 Hvad bygger du din tvivl på?..

  • #12   5. aug 2017 hvis ikke kølesystemet kan holde tryk koger vandet for tidligt og bliver blæst ud af expensions beholderen
    polobjørn


  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #13   5. aug 2017 okay. Hvis det bare er det, så er det nok billigt sluppet.


  • #14   5. aug 2017 Tænker at det er meget godt du lader
    Vurdering af hvad der kan og ikke kan påvirke kølesystemet ... til folk der ved noget om det..;)
    Ville ikke være første gang en del af os skal "rydde op" efter meget kloge privatpersoner :)..
    Køb låget og lad os høre..


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #15   5. aug 2017 vand under tryk koger sener end de 100 grader det gør i eks en gryde

    derfor biler sagtens kan hikder til at bliver 105 grade uden der sker det store,
    men komme man over, så begynder det at koge på et tidspunkt,

    og som en anden bruger skrive, hvis dækslet ikke holder tæt. så begynder dit vand og koge ved 100 grader,
    også kan det fordamper, ud gennem et utæt dæksel, og derfor forsvinder vandet.

    så en gi ide, og få monteret korrekt dæksel,

    samt rigtig dæksel, har indbygget en overtryks ventil, som lukker tryk ud ved bestemt tryk, så man ikke springer toppakning eller en køler slange
    det har et oliedæksel heller ikke
    så endnu en grund til at skifte dæksel


  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #16   29. aug 2017 Nu har jeg kørt med det rigtige dæksel i noget tid, men bruger stadig vand.
    Fylder den op så den er mellem Min og Max og på en tur til og fra arbejde på en 20 kilometer, er den under minimum igen morgenen efter.


  • #17   29. aug 2017 Der er ikke nogle kølerør / slanger der er utætte?

  • Danny H
    Danny H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #18   29. aug 2017 Der er ikke noget at se under bilen, så det tror jeg ikke.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #19   29. aug 2017 og der ikke vand i bunden af bilen, så det er varmelegmet der er utæt,

    du skal have tryk prøvet køler systemmet, for se, om man så kan finde en evt lækage


Kommentér på:
Bil bruger vand

Annonce