{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

MEKANIKER HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har denne opel vectra c OPC som der driller mig lidt, problemet er den snakker ude fra forhjulene, når jeg drejer alt bilen kan til venstre og bare prøver at kører i ring kan man hører en hyle lyd, og somregel når man drejer, den gør det osse nogen gange når man kører ligeud der lyder det som om der sidder noget i fælgen, bremser man går det væk. Kan det være et hjulleje?
Håber på noget positiv respons.

Tak god aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MEKANIKER HJÆLP!
  • #1   7. aug 2017 Tjek bremserne smiley

• #3   7. aug 2017 Bremserne er helt nye smiley

• #4   7. aug 2017 Var det også galt inden du fik skiftet bremser?

Kommer lyden også når du holder stille og drejer til fuldt udslag eller kun når du kører. Hvis det også er når du holder stille er det sandsynligvis din servorstyrring.

Hvis det kun når du kører, tænker jeg også bremer udfra din beskrivelse. Hvor hurtigt kører du ca. når denne lyd kommer?

/Steffen

• #6   7. aug 2017 Tak for kanon input steffen. Det kommer kun når jeg kører, uanset fart, når jeg rammer cirka 120 er der osse noget uro i rattet, ikke noget man kan se når man slipper rattet men man kan mærke det. Troede enlig først det var ankerpladen i bag som gik i mod for sådan kan det godt lidt lyde, men det er det ikke smiley

• #7   7. aug 2017 Det var der osse inden bremser blev skiftet, der troede jeg det var bremserne smiley

• #8   7. aug 2017 Hvad hvis du laver den klassiske hjulleje test, med at svinge fra side til side, kan du så provokere det til at kommer eller forsvinde?

For hjullejer kan fejle med forskellige symptomer.

/Steffen

• #11   7. aug 2017 Der har intet med servo pumpen at gøre Morten. Om den er kold eller ej er der ingen forskel og det kan frem provokeres ved kraftige udslag, men når man så bremser går lyden væk. Men kommer igen ved udsving, det er en lidt piben agtig lyd smiley

• #12   7. aug 2017 Troede enlig først det var ankerpladen i bag

Hvorfor ikke tjekke anker/støvplade foran, hvis det er der lyden kommer fra ?.
    Mvh. Gert

• #13   8. aug 2017 Det kan i princippet godt være dine hjullejer da man under nedbremsning ligger belastning på forhjulene og derved vil det enten forsvinde eller forværres.
    Det lyder dog mærkeligt at de hyler, normalt rumler de eller "synger" når de er trætte.
    Nu siger du, at du har skiftet bremser, er det hos mekaniker eller er det noget du selv har ordnet?
    Er du sikker på at gliderne er i i orden inden i samlede det igen?

Kommentér på:
MEKANIKER HJÆLP!

Annonce