{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.548 visninger | Oprettet:

Undervognsbehandling {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg ved at den har været oppe og vende flere gange; diskussionen om hvilken undervognsbehandling der er bedst. Jeg ved også at de fleste siger, at produktet er ligemeget, det er manden som udfører det, der har en betydning.

MEN, nu får I så alligevel min "historie", for jeg er i syv sind.
Jeg kører i en Mazda 1,3 fra 2010 som har fået Dinitrol behandling fra ny men ikke siden. Ved køb i november sidste år, får jeg en uvildig mekaniker til at se på bilen, herunder undervognen. Og han siger at den er forbavsende flot og kun med et enkelt lille bitte angreb af rust et enkelt sted.

Nu vil jeg så glive bilen en ny omgang undervognsbehandling, og har fået anbefalet SUVO af et familiemedlem, bl.a. med det argument at det forbliver "flydende" og dermed kommer bedre ned i samlinger og fedter det hele godt til (= beskytter). Jeg har hørt at men helst skal blive ved samme mærke, men 2 SUVO mænd siger at det er ligemeget (måske fordi de gerne vil tjene penge??). Ingen har svaret mig specifikt på hvordan SUVO og Dinitrol "arbejder sammen". Men måske kan der også være fuldstændig ligemeget at bilen tidligere er behandlet med Dinitrol, når det er så længe siden?
Bilen vaskes i vaskehal (shame on me!) og jeg ved heller ikke om der på baggrund af det er noget der er bedre end andet (taget undervognsvask i betragtning)?

Kort og godt; jeg har brug for et godt råd! Bor I Odense, så hvis nogle har gode erfaringer fra Fyn, så hit me smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undervognsbehandling
  • #1   10. aug 2017 Tror helt ærligt suvo og dinitrol er næsten det samme. For dinitrol forbliver også flydende og fedtet smiley

  • #2   10. aug 2017 Du har da allerede belyst alle vinkler af sagen. Lav en konklusion selv og eksekver. smiley

  • #3   10. aug 2017 Lad vær med at vælge vaske med undervognsvask, ellers vælg det fra på standeren.

    Fyns undervognscenter på holkebjergvej er super dygtige og grundige er min erfaring. Kender ikke til SUVO i Odense smiley


  • #4   10. aug 2017 Rune:
    Det ser jeg slet ikke? Fremfører en masse ubesvarede spørgsmål, som jeg tænkte nogle måske havde et bud på herinde.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   10. aug 2017 Jeg ville slet ikke vaere i tvivl,jeg ville bruge det samme som den allerede har faaet.

  • #6   10. aug 2017 hvis der er rust skal det fjernes først , før du undervognsbehandler, for det vil sprede sig .

  • #7   10. aug 2017 Min bil blev Pava behandlet i 2014 da jeg købte den 2 år gammel
    da de så den igen i 2016 sagde de at den var god nok.
    Dinitrol siger måske det samme om din bil


  • #8   10. aug 2017 min nabo startede med Dinitrol og fik Suwo næste gang ingen problemer i det..

    selv bruger jeg Prolan, det holder bedre end de andre tilsammen, dog lugter bilen lidt af vådt får de første dage... smiley


  • #9   10. aug 2017 Diana. mine mange års erfaringer fortæller mig at Dinitrol er klart den bedste. jeg havde en punto på daværende tidspunkt var 15 år. den havde INGEN rust fordi den fik bahndlingen hvert andet år.

  • #10   10. aug 2017 dinitrol er bedst da det danner en hinde og størkner så den får en hårdere overflade. Dette gør at det ikke bare bliver skyllet væk når den er i vaskehal! Men få lige fjernet det angrebne område først da det kan sprede sig!

  • #11   10. aug 2017 Altså jeg er rimelig sikker på at man ved en efterbehandling ikke bare pladrer et nyt lag oven på det gamle. Hvis man har efterbehandlet sin bil hvert andet år ville der efter 10 år måske være et 10mm tykt lag over det hele. Jeg tror man bruger et "tyndt" olieprodukt som frisker den gamle masse op igen og gør den blød igen.
    Din bil er 7 år gammel nu - lad os antage du beholder den i 10 år - så er den 17 år gammel. Hvis den er pæn nu, så ville jeg give den en efterbehandling hvor du får det bedste tilbud - uanset om det er Pava, Suvo eller Dinitrol. Ville du beholde bilen de næste 20-30 år ville jeg tænke mig mere om.


  • #12   10. aug 2017 Hej
    Har personlig god erfaring med Pava og har brugt det til efterbehandling også.
    Om det er det ene eller det andet er hips om haps. Bare det bliver påført inden små rustangreb.
    MVH KP


  • #13   10. aug 2017 Gi en Suvo og en 3 punkts behandling først det helt tynde 150 som lukker for ilten og kommer ind i selv små revner. Dagen efter får den det tynde 80 som dækker det tynde så står bilen natten over og får det tykke slid lag. Jeg har fået min golf2 behandlet med det og det holder bare. Jeg får golfen behandlet hver 2 år.

  • Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #14   12. aug 2017 Hvad betaler I for undervognsbehandling og kan man få noget rabat på listeprisen eller koster det hvad det koster?

    Kan se medlemmer af FDM får 15 % hos Dinitrol..



  • #15   14. aug 2017 Hej
    Prisen for 2 liter Pava + vask af gammel skjorte
    Aner ikke hvad det koster i timeløn
    MVH KP


  • #16   14. aug 2017 Kan se medlemmer af FDM får 15 % hos Dinitrol..

    tjek det lige inden du bare bestiller.... den lokale her har ikke det tilbud.. har jeg hørt...


  • #17   14. aug 2017 Man får både 15% ved dinitrol og suvo hos FDM

    Suvo er det dog 10% på standard, men 15% på special behandling

    Der er vidst også 15% ved Tectyl


Kommentér på:
Undervognsbehandling

Annonce