{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Hvilken skal bil skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal til at købe bil, men er ikke sikker på hvilken det skal være så hvis i kunne give nogle råd så ville det være perfekt.

1. prirortet: Vw Gold IV GTI Turbo
2. prirortet: Audi A3 1.8T
3. prirortet: Seat Leon 1.8T
4. prirortet: BMW 325i E36

Ja nu kommer spørgsmålet: Hvad ville i vælge, og hvorfor?

Kan det betale at sig at importere bilen f.eks. i Tyskland?

Kunne en 18 årrig studerende kunne klare omkostninger ved at eje bilen?

Det skal siges at den skal gejles og tunes, så i er mere end velkommen til at skrive en roman hvis det skulle være.

Tak på forhånd, hav en go' dag.
Inan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken skal bil skal jeg vælge?
  • #1   11. sep 2006 Audi 1.8T

• #2   11. sep 2006 pga audi køre bedst.... og holder bedst

• #3   11. sep 2006 Jeg ville tage en Seat..

bmw er lidt kedelig syntes jeg.. de er fede men klasseske.. udemærket at geile..

vw er set før.. allt for mange gange...
    audi det samme.. set før..

• #4   11. sep 2006 seat, for den er bare fedest... men er ikk sikker på du kan forsikre en 1,8Ter i dit eget navn som 18 årig...

• #5   11. sep 2006 hvis du ska ha en af dem der så ville jeg helt klart vælge audi A3.... er såen en fed bil... og når du gejler den blir den hidsig at se på og alligevel beholder den det stilede look....

hvis du vil ha at vide om en 18 årig kan ha såen en så prøv at lav et budget.... gern med store tal... altså hvis du ved du ska kører 28km om dagen og den kører 14km på literen og benzinprisen er 9,xx.... så sæt det op som du ska kører 30km om dagen den kører 10km på literen og benz koster 10 eller 11kr.... så du altid har lidt fler penge at gøre med end det det kommer til at koste..... så...

• #6   11. sep 2006 ´Øhh.....

18 år.. regner med du ska have forsikringen i dit eget navn..

Håber du har en million til forsikringen liggende så.

18 år, studerende, du vil have en dyr gti bil og vil tune og style den.

Jeg siger bare du måske ikke har gennemtænkt hvad det koster.

• #7   11. sep 2006 Tror du vil få svært ved at forsikre alle de biler, men der er nok bedst chance ved seaten.

• #8   11. sep 2006 vw golf turbo der får du meget for penge men find en fra 2000 og op efter

• #9   11. sep 2006 Klaus L : SVÆRT ved det ???

Det er da fuldstændig umuligt..

Tror du skal sigte efter noget i den mere prisbevidste ende af skalaen, og så evt skifte når du engang er færdiguddannet og rent faktisk har penge smiley

Har du tjekket SU satserne for nylig ? Den dækker jo ikke engang månedlige afdrag på de biler du nævner.

• #10   11. sep 2006 BMW ingen trivl

• #11   11. sep 2006 Kæft hvor er det pisse irriterrende når andre fortæller en hvor mange penge man har, hva Inan??

Jeg havde samme problem da jeg spurgte om forslag herinde fra..

Jeg har sguda regnet på det.. folk skal ikke fortælle mig om jeg har råd eller ej...

Btw.. forsikringsselvskabrene skal forsikre ens bil...

og det er muligt at finde et ordeltligt et jeg har fx fundet et til 13k om året for min alfa..

• #12   11. sep 2006 Morten T: Ja okay, jeg valgte den optimistiske udgave.hehe

• #13   11. sep 2006 Jeg ved det er svært, men et sted skal man jo starte. Jeg kan jo ikke køre rundt i biler på min fars navn også først begynde som 25 årrig f.eks. Seaten har jeg også tænkt på men det er det når jeg ser en rigtig stiled´ og hurtig bil så tænker sådan en må jeg have en dag: Seaten ser man ikke hverdag men jeg ved den mindst er lige så god kvalitetsmæssigt som f.eks A3 og GTI Turbo da de har samme motor og den kan blive så dejlg. Ville det være en íde at importere sådan en djævel? Når jeg siger tune så det maks 350 hk vi snakker men ved inte om det spiller en rolle om hk, men ellers tak for folkens. Flere tak smiley

• #14   11. sep 2006 Burning --> Det er lige det. Den dybe brumme lyd og RWD er fedt, men måske lidt mujaffa? Det er ikke lige mig.

• #15   11. sep 2006 Søren G: Jamen det er da muligt at det er "pisse irriterende" når folk fortæller en hvormange penge man har.. Men nu omhandler en del af spørgsmålet nu engang om hvorvidt vi tror han har råd til omkostningerne på en sådan slæde...

sååååå vandt du lige et flyverklap der ?

• #16   11. sep 2006 Søren G --> Ja, man ved jo ikke om jeg kun har SU til dække mit budget med eller om jeg er rigere en A.P Møller. Men ej jeg arbejder og min far kommer nok også til at støtte mig en del økonomi mæssigt men jeg ved det er total dyrt. Hvilket selskab bruger du? Det er en fornuftig pris du betaler.

• #17   11. sep 2006 Morten T --> Hvilken bil kører du i? Hvor meget betaler af omkostninger ca.?

• S S
    S S Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 13
    #18   11. sep 2006 BMW 325i E36

Fordi den har den bedste lyd, flest hk, bedste kontrol og fedt design.
    Og måske lidt fordi jeg har den selv smiley

• #19   11. sep 2006 S S --> Det kunne sagtens blive den bil, for du taler sandt men næsten alle dem med andenetnisk baggrund jeg kender der gejler biler har kun BMW såå men jeg kender selvfølgelig også nogle med dansk baggrund der kører rundt i flotte bimmere.

• #20   11. sep 2006 Inan Y: Jeg har ikke rigtigt et sammenligningsgrundlag med de biler du gerne vil ha der.

Min sidste GTI var (gudskelov) kun på ansvar, og tilpas billig (modsat de lækre spande du vil ha). Men den kostede mig 7600 i ansvar årligt, +:Vægtafgift, rep, benzin, dæk osv osv osv...

De er en dyr hobby de satans biler smiley

• #21   11. sep 2006 Per M --> Hvad hedder den model af Leonen med 1.8T 4x4 180 hk? Findes den kun i den model med 1.8T motor? Den findes også i 1.6, 1.9 TDI og den dejlige Cupra model, er der andre modeller Leon? Jeg synes den er fræk over det hele men det er sku lidt besværligt at træffe et valg. smiley

• #22   11. sep 2006 audi, golf, og seat er stort set de samme biler... seat´en har dog 180hk hvor de andre to har 150hk...

hvis du betaler bilen kontant kan du godt have råd til den, men hvis du både skal betale bilen bilen af, benzin, forsikring, tuning og styling bliver det en meget, meget hård omgang for dig...

men det kommer selvfølgelig også an på om du har noget arbejde ved siden af dine studier, og der skal spares penge når det kommer til byturene...

forresten så vil jeg lige sige at jeg får min golf 1,8 turbo imorgen kl 15.00.... jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

men tænk dig nu meget godt om...

• #23   11. sep 2006 Morten T --> Ok det er da til at leve med, måske? Men som sagt har jeg også min far til at betale nogle af omk. Men ja nogle hobbyer er bare dyre men sådan er det jo. Man gider jo ikke at komme kørende i en lille el-bil? Hehe lidt EGO behov skal der jo til smiley

• #24   11. sep 2006 Mico R --> Ja da det er Volkswagen der laver dem alle tre og Skoda, så vidt jeg ved, men jeg tænker os meget over det. ahhh hvor er jeg dog jalou på dig. Det var bilen på 1. prirortet smiley Men tillykke med den. smiley

• #25   11. sep 2006 Inan Y: Nu misforstår du en smule smiley

Jeg gav 30K for den bil, og forsikringen var 7600 årligt i ren ansvar.. De biler du har kig på kræver vel nærmest kaskoforsikring, og de koster væsentligt mere i handel..

Var jeg dig, havde jeg bidt trangen i mig i 3-4 år til du var færdiguddannet (aner ik lige hvad du læser til), og derefter vurderet hvad jeg havde råd til...

Et liv på SU er et helvede i forvejen smiley

• #26   11. sep 2006 Per M--> Så vidt jeg ved er det kun Cupra 2.8 der har 4x4. 1.8T 180 HK er FWD men ret mig hvis jeg tager fejl. smiley

• #27   11. sep 2006 seat leon 1,8 turbo fås som 4X4 og FWD men ved ikk om der er andre af modeller der og kan fås med det....

• #28   11. sep 2006 Morten T --> Ja du har ret jeg misforstod lidt. De biler jeg henviste til koster en del mere ja og forsikringen skal også være en kasko. Selvfølgelig hvis det kan lade sig gøre. Men er det muligt du kan fortælle mig hvad forsikringsselskabet kigger på og udregner forsikringen hvis jeg f.eks. havde købt en af de biler?

• #29   11. sep 2006 Per M--> Det skulle være præcis den model du linked til hvis jeg skulle købe bilen, men den er ikke så billig. Sådan er det. Har også tænkt meget over at flytte til Sverige og købe en lejlighed med min ælre bror men hvad synes i om det? Er nemlig Dansk Statsborger.

• #30   11. sep 2006 Inan Y: De forsikringsselskaber jeg har været i har kigget på ting som: nypris af bilen, din alder, antal år med skadesfri kørsel, motorstørrelse, hvilket postnummer du bor i og den slags irriterende ting smiley

• #31   11. sep 2006 Nårh ok. Jamen jeg må håbe på det bedste og vælge det rigtige selskab. Men jeg sir TUSIND tak til alle der har kommet med en bedgrundelse og ellers deltaget i "debatten" Tak og fortsat go dag smiley Jeg må lige kigge nærmere på det med den gamle.

Kommentér på:
Hvilken skal bil skal jeg vælge?

Annonce