{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nexen vs Continental
  • #1   25. aug 2017 conti... er min mening..

• #2   25. aug 2017 Conti.

• #3   25. aug 2017 Er det seriøst ? Du spørger om et budget dæk er bedre end et premium dæk?
    Conti er bedst hvilke også afspejler sig af prisen

• #4   25. aug 2017 Får dem til samme pris og ved intet om dæk

• #5   25. aug 2017 Conti til hver en tid! Men når du siger til samme pris, så tjek lige produktionsdato på de Conti. Det er før set de sælges billige fordi de er gamle..

• #6   26. aug 2017 Det eneste negative jeg sådan lige har hørt og oplevet om Conti er at de har det med at slides lidt hurtigt, men rigtig fine dæk ellers! Har haft flere sæt Sport Contact 5 og været glad for det.
    Nexen=roadstone, det er som også fine nok dæk, men vil ikke mene de kan sammenlignes med Conti! Dem jeg havde hed N3000, der kan være sket meget siden, men de blev slidt mindst lige så hurtigt som conti hvis ikke hurtigere og stod fint fast i tørvejr, knap så godt i dårligt vejr. Om de larmede ved jeg sgu ikke helt, havde 2" rustfri rør uden kat og mellempotte, så det var ikke dæk og vindstøj man lagde mest mærke til smiley

• Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 33
    #8   26. aug 2017 Det kommer an på model og alder.

Men alt andet lige, så Conti

• #10   27. aug 2017 Gå ind på dækonline og se hvad specifikationerne er på økonomi, regnvejrsegenskaber og støj, Conti er sikkert meget bedre og det dæk er sikkert dyrere.
    Kører selv på 17" str 215/55 Hankook Ventus Prime, de er rigtig gode, har dog kun kørt i tørvejr ind til videre.
    Og skal prøve de nye Michelin Cross Climate i 16" og de er købt ind.

• #11   27. aug 2017 Mu er det jo ret simpelt og vælge et dæk der ikke slides
    Alle dæk er mærket med deres slidstyrke. Også kaldet treadwear
    Jo højere tal jo mere slidstærke
    Jo lavere jo mere slides de
    Doh er der så også en samme hæng mellem de tal og greb
    Fx en r888 dæk som er semislicks. Kan fåes fra 80-120. Men fx nexen nfera har et wear tal på 300. De conti jeg har i kælderen er på fx 280 kan ik huske modellen

Det lyder lidt underligt hvis du får både conti og nexen til sammen pris
    Selvom conti har lavet seriøse prisfald. Og bedre til id de sidste par år

• #12   27. aug 2017 Ville vælge Nexen. tænker de umuligt kan være lige så ringe som Michelin og Continental. Man betaler for navnet. Der er mange konkurrenter der klare den bedre men som ikke har et godt navn..

• #13   27. aug 2017 Har kørt på conti og nexen. Kører på nexen nu og der e eller forskel i vejgrebet især i vådt føre
    Valgte kun nexen da jeg ku få dem samme dag. Og skulle vente på og få de hankook jeg ville have ?? Skulle bruge dem hurtigt hehe.
    Men det typisk der budget dæk kommer til kort det vådt føre

• Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #14   28. aug 2017 Du kunne ikke spørge om råd til dækvalg et værre sted. Seriøst, hvis man har brugt bare to minutter af sit liv på at læse tests fra FDM eller andre i den dur, så ved man straks at 90% af dem der svare her intet ved om dæk. Hver gang der er en tråd kommer Brian og Connie og fortæller om hvor gode erfaringer de har med de billige dæk. Så konklusionen må være at støj, forbrug og vejgreb ikke er hvad Brian og Connie går op i. Mit gæt er de går op i pris og så brede dæk som muligt....

Læs selv tests og se kvalitetsforskellen på gode og middelmådige dæk: (første to google eksempler da jeg ikke ved hvad størrelse du kører med)

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/daektest-2016-sommerdaek-nexen-nblue-hd-plus-18565-r15-h

http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/daektest-2016-sommerdaek-continental-contisportcontact-5-22545-r17-y

Alt uden for top tre i tests er idioti.

• #15   28. aug 2017 Dustie D

Citat: "Så konklusionen må være at støj, forbrug og vejgreb ikke er hvad Brian og Connie går op i."

Kan du uddybe lidt? For hvis du går meget op i støj, forbrug og vejgreb... Hvilke af de to 205/55-16 dæk ville du vælge?

Nexen N Blue HD Plus: Forbrug - C, Regn - B, Støj - 68db
    Conti PremiumContact 2E: Forbrug - E, Regn - C, Støj - 71db

• #16   28. aug 2017 Kan ikke lide Continental og Michelin fordi de mister deres evne som dæk nå de har kørt en season. De bliver hårde i gummiet og slides ikke mere... Kort sagt de bliver til Nankan anno 2005.

• Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

#17   30. aug 2017 #15

Hvis du vil sætte to dæk op mod hinanden ville det være mere reelt med to i samme kvalitetsklasse. Det ene er et 5/5 stjernes dæk i test gennem et utal af år og det mest sete vinder dæk, det andet er et 3/5 dæk jeg aldrig har set vinde en test. De officielle tal du oplyser er cirka lige så meget værd som officielle EU km/l tal.

Det ene dæk skære flere meter af bremselængden i tørt og vådt føre, så jeg ville (selvfølgelig) vælge Conti uanset de andre tal hvis jeg kun måtte vælge mellem de to.

Personligt kigger jeg på norske, svenske, danske eller tyske tests og vælger så det dæk fra top tre (hvis de er stort set lige gode) som passer bedst til mit behov udfra støj, pris, forbrug og holdbarhed - i den rækkefølge. At vælge ud fra pris som nummer et og bremseegenskaber et sted nede på listen er efter min mening idioti. En hurtig bil er langsom på dårlige dæk, så fatter ikke Brian og Connie køber skod dæk og så bruger en masse penge på K&N filtre diverse steder på bilen.

• #18   31. aug 2017 #17
    Problemet med testen er de køre på nye dæk. Conti og Michelin køre fint nok de første par måneder men de bliver sten hårde og grebbet forsvinder. Dog slides de ikke længere... Så hellere købe en Hankook Ventus Prime dæk og havde godt greb også i 2.sæson

• #19   31. aug 2017 #18
    Sikke noget sludder.... smiley jeg har kørt på gamle conti dæk med masser af bid, nu kører jeg dog Hankook ventus s1 evo2 og er indtil nu rigtig glad for de dæk på alle måder, kender rigtig mange der kører på de samme som også kun er positive, så klart et dæk jeg vil anbefale! -Måske også over conti osv, MEN nu blev der jo altså ikke spurgt til hankook dæk, eller bare dæk generelt, men det bedste ud af to specifikke mærker.

• #20   31. aug 2017 De contier jeg har kørt på har været fin I et par måneder men sæsonen efter har de være som nylon I gummiet og deres egenskaber har været væsentligt forringet. Jeg nævner Hankook fordi jeg har oplevet de er meget bedre over et helt dæks levetid..

• #21   31. aug 2017 fair nok, jeg har bare ikke oplevet de problemer du har haft og jeg kører ellers helst mine dæk helt ned til mærkerne smiley men enig i at hankook også er et rigtig godt dæk, med den helt rigtige kombination af bid, støj, slid og pris så det er da klart værd at anbefale smiley

• Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

#22   2. sep 2017 Det virker som om nogle brugere sidder bag deres skærm og har set sig sure på et eller andet og vil sige hvad som helst for at nedgøre det eller tale imod facts. Der er altid mindst én i hver tråd. Man kan genkende dem på at de aldrig kommer med den mindste smule bevis for det de siger, udover at "min bil fejler aldrig noget", "min bil kører langt længere på benzin fra X", "min bil fik 50hk mere af Swedol", "min far er stærkere end din far!"

• #24   2. sep 2017 Sweedol giver ikke mere end 1-2 hk, men det gør motoren dejlig støjsvag, ventilmekanismen bliver dejlig tyst, så hører man kun en svag summen fra mine nye Hankook Ventus Prime smiley

Kommentér på:
Nexen vs Continental

Annonce