{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Smider vandet {{forumTopicSubject}}

Hej
Som overskriften lyder så smider min bil med vandet.

Hver morgen skal jeg fylde på en helt tom beholder.

Jeg har lige skiftet tandrem og vandpumpe

Der er intet at se i olien og mit motorum er tørt både for olie og vand. Den oser ikke

Men det er ligesom om det hele drypper af over natten.

Jeg har været under vognen og kan se det drypper ned på en (drivaksel tror jeg nok den hedder)og videre ned på jorden. Men når jeg prøver at mærke om der er nogle slanger der er våde bagved og under ect. Kan jeg intet se eller finde.

Kan vandet løbe fra en defekt beholder?
Og komme ud hvor det gør?

Nogen der ved om der sidder en dum lille slange man ik lige umiddelbart kan se ?

Kan man få et sporingsstof man kan hælde i og finde hullet med evt uv lys? ( ville være så smart)

Bilen er en Audi A3 1,6 fra 2002

Håber der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning,for der er godt nok mange slanger. Og jeg er ikke mekaniker .

Mvh. Zara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smider vandet
  • #1   7. sep 2017 Den er ikke våd i kabinen?
    Få lavet en trykprøve, så dukker fejlen sikkert op smiley


  • #3   7. sep 2017 Man kan sagtens få uv tilsætning til kølervæske

  • #4   7. sep 2017 Vi skiftede vandpumpe og tandrem da den smed vandet over natten som den gør nu. Og havde ligesom håbet problemet så var løst.
    Den virker ikke våd i kabinen under måtter.
    Men man kan se der ligger vand under bilen hvis jeg ligger pap under.


  • #5   7. sep 2017 Hvis det var toppen den var gal med ville den så dryppe i kold slukket tilstand?
    Der er ingen olie i vandet


  • #6   7. sep 2017 Få lavet en trykprøve smiley

  • #7   7. sep 2017 Zara, hvis du skal udelukke din toppakning, så få lavet en lækage måling hvis du kender en mekaniker.

    Hvis der kommer en susende lyd fra din vandbeholder mens du laver målingen er din toppakning færdig.

    Ellers få sat noget tryk på dit kølesystem, og kontrollerer evt utætheder. Det kan jo godt være noget så enkelt som en slange som mør eller lign..

    Mvh


  • #8   7. sep 2017 Kan sagtens være toppakningen der er dårlig og når den så blir varm blander CO2 i vandet og derved bliver vandet varmere og fordamper. Og det kan tjekkes på et værksted

  • #9   7. sep 2017 Der sidder en tommeltot tyk slange ovre i højre side, meget kort og bag motoren, prøv at lys på den mens motoren kører, den kan mørne.
    Åben varmeapparat helt og husk at sætte låg på vandbeholderen.


  • #10   7. sep 2017 Hvis ikke det giver et luft SCH når du åbner låget på beholderen, så er der en utæthed i det udvendige system.
    Lyder også mærkeligt hvis ikke mekanikeren tjekker om systemet er tæt efter at have skiftet de dele.


  • #11   7. sep 2017 det kan også være det plastik hus der sidder på topstykket men som der bliver skrevet trykprøvning også en mekaniker til at se hvor det kommer ud;)

  • #12   8. sep 2017 Okay det lyder som en tur til mekanikeren igen
    Det er jo min egen dumhed ikke lige at se om der skulle være andet end den vandpumpe... den var bare så medtaget at det næsten kun kunne være den der tabre vandet..
    jeg vil drikke min kaffe og gå ud og kigge efter den slange og se om der er noget at se.
    Og ellers et tryk test ... æv bæv
    Oh og selvfølig mange tak for hjælp kom endelig med mere hvis i har flere bud


  • #13   8. sep 2017 Hvor bor du henne?


  • #14   8. sep 2017 Nordsjælland
    Var forbi mekanikeren (han vap på vej på weekend) vi tryk tester næste gang det ef tørvejr...

    Altså jeg ved godt der er mange der siger det nok er toppakningen der er bare slet ik noget der tyder på det er det.

    Bilen starter og køre uden problemer, den oser ikke what so ever hverken kold eller varm. Den er sort i udstødningsrør.

    Hvis min motor åd så meget vand ville den så ikke også presse olien ud ved pakning?

    Har tænkt mig at gå alt andet igennem før vi roder med toppakningen.

    Har tænkt tanken at vandpumpen måske var defekt selvom den var sprit ny. Nogen der har prøvet det? Og ville jeg ved sådan tilfælde kunne se det på tandremmen om det er vådt der hvor den køre?


  • #15   8. sep 2017 Jeg håber og tror det er en mørnet og eller løs slange et sted..... der er bare så mange og jeg har så svært ved st se hvad der sker bag/under motor

  • #16   8. sep 2017 Hvis vandet fordamper pga dårlig toppakning mellem vandkanal og ind mod en cylindre kommer der CO2 i vandet og vil fordampe uden det kommer ud af udstødning smiley

  • #17   8. sep 2017 Vandet ville ikke ''presse'' olien ud af toppakning, men derimod blande vand/olie sammen. Så bliver det sådan noget hvidt mayonnaise lignende noget

  • #18   8. sep 2017 Det har bare at være en fu...ng

    Ville bilen ikke brokke sig hvis motoren var fuld af mayo?

    Vi snakker mange mange liter vand her smiley


  • #19   8. sep 2017 Med min egen erfaring har bilen ikke brokket sig med den Mayo. Jeg ved ikke om der er andre der har oplevet det, men tror det næppe..

    Det der Mayo kan også komme af små korte ture, kondensvand der bliver blandet med olie. Det kan du se ved at åbne op for olie dækslet og se på undersiden.


  • #20   8. sep 2017 Der er intet at se på låget til olie heller ikke på pinden faktisk ser den gylden ud self med noget snavs i men ik mayo eller luftbobler eller noget .
    Det er vel et godt tegn.? smiley


  • #21   9. sep 2017 Så ser det fint nok, men derfor kan toppakning godt være røget stadig. Men få det undersøgt smiley

    Mvh


  • #22   9. sep 2017 Tryktesten afslører ganske meget, men man må gerne kunne se hvor vandet kommer ud, det er jo ikke nok bare at vide den taber tryk.

  • #23   10. sep 2017 Ja det bliver rart at få den testet. smiley

  • #24   12. sep 2017 Så nu har vi fundet en lekage smiley
    Der kommer vand fra termostathusets pakning ind mod motoren ... det passer også perfekt med det så bare drypper lige ned når den er kold og står stille. Er det en ny pakning eller skal man købe komplet hus for at fikse det


  • #25   12. sep 2017 Det svært at sige. Hvis anlægsfladerne er jævne og uden fejl så skulle en pakning være nok. Men er der evt en flænge i huset så skal det skiftes

    Btw er expansions beholderen er også et kendt problem for VAG nogle gange er det tåget andre gange er det hele beholderen der skal skiftes.


  • #26   12. sep 2017 Det kan jeg forstå og vi tænker også at skifte den beholder bare for at få det hele med i håb om det holder længere smiley

  • #27   12. sep 2017 Man skal ikke skifte bare for at skifte, det er dårlig økonomi!

Kommentér på:
Smider vandet

Annonce