{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Køb af bil med CVR nummer {{forumTopicSubject}}

Jeg har studset på det med at købe bil hos forhandler med CVR nummer/engro. Har googlet det en del, men det er som om der er flere forskellige meninger og at der bliver fortolket på det, altså hvad man må smiley

Hvad er reglerne? Jeg har selv CVR nummer/firma men er ikke momsregistreret. Den forhandler som har sat bilen til salg, har ikke skrevet noget om moms, så tænker ikke det skulle være et problem. Kan jeg købe bilen med CVR nummer og køre i den privat, eller skal jeg videre sælge bilen til mig selv derefter, og hvordan med garanti heraf, er man pålagt det, uanset hvordan handlen foregår? smiley

Mvh Simon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil med CVR nummer
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   17. sep 2017 Du kan sagtens købe bilen privat og bare bruge dit firmas CVR-nummer. Forhandleren skal nærmest bare bruge et tilfældigt CVR-nummer for at kunne frasige sig garantien.

    Så du kan sagtens køre i den privat, har selv købt bil sådan flere gange smiley


  • #2   17. sep 2017 Har os købt bil sådan mange gange der er ikke noget problem i det

  • #3   18. sep 2017 Så har du ikke det der 24 måneders reklamationsret

  • #4   18. sep 2017 Hvordan kan du have et firma uden at være momsregistreret?
    Det er en simpel regel, at forhandlere sælger engros til andre forhandlere eller interesserede med et cvr.nr. til en lavere pris og uden garanti.
    Hvis den falder fra hinanden på vej hjem, er det bare ærgerligt. Du kan ikke gøre krav på noget som helst. Det er hvad det indebærer at købe på den måde.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #5   18. sep 2017 Man skal først momsregistreres, hvis man omsætter for over 50.000 om året. Så det kan evt. bare være en hobbyvirksomhed? smiley

  • #6   19. sep 2017 #4 Det kan jeg fordi jeg tjener under 50.000k årligt, som også Tobias S skriver smiley

    Garantien er der selvfølgelig ikke noget af ved køb engro/cvr. Så det lyder alt i alt som om det er ret nemt, og forhandler blot skal se cvr for netop ikke blive tvunget til at stille garanti til rådighed, hvis jeg har forstået det ret smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #7   19. sep 2017 Yes, CVR-nummeret kommer også til at stå på slutsedlen. Men det har ingen betydning for dig smiley

Kommentér på:
Køb af bil med CVR nummer

Annonce