{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Pendlerbil - regnskab {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Sidder og tænker på hvor mange km man skal køre på arbejde, før det kan betale sig at køre i en mikrobiel kontra den store familie ræser.
Her tænker jeg på familie ræseren er dyr at skifte ud, og om udgifterne til en mikrobil vil være mindre end dette.

Nogen der har lavet regnestykket ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil - regnskab
  • #1   1. okt 2017 Altså med en gammel Ferrari så går regnskabet op.. den bliver mere værd med tiden.. mens en sur gammel Audi sker det modsatte

  • #2   1. okt 2017 Det afhænger jo af stort set alle aspekter, hvor langt har du? Hvor langt køre de? Brugt/ny mikro? Hvor billig en forsikring kan du tegne?

    Du må selv frem med regnearket og dataene smiley


  • #3   1. okt 2017 Det regnskab kan ikke gøres op.
    Køre man en S eller E klasse til og fra arbejde kan det godt være den køre korte på literen end en up men din komfort. Er elendig. Din krop har det bedre med en luksus bil din stress og energi bliver bedre og du få mere mental overskud. I hverdagen....
    Så tænker man disse ting ind i regne stykket. Evt tilføjer hvor meget tid man bruger i bilen og på ens smil nå man køre. Tja så det et let regnestykke for mig.


  • #4   2. okt 2017 Der er jo mange faktorer. Bl.a. hvilken "familie racer" du har, hvor gammel den er, hvor meget du vil tabe ved et evt. salg, hvor langt den går på literen etc. Det er jo meget individuelt hvornår det kan betale sig.

    Mange tror jo at de spare enorme summer ved at skifte deres bil, som kører 12-14 km/l, ud med en bil der kører 18-20 km/l. Men når alle faktorer, inkl. omkostninger ved at skifte, kommende værditab på den nye etc. regnes med, skal der ofte køres en del km før det kan betale sig at skifte.


  • #5   2. okt 2017 Umuligt at sige noget konkret.. Du skal sammenligne specifikke modeller imod hinanden...

    For mig er det gået ca lige op at købe en 6år gammel Civic som kostede 250k fra ny, fremfor at have købt en ny mikrobil, og solgt den nu...


  • #7   2. okt 2017 Jeg har en grand scenic lll .... Og kører ca 70 km hver dag samlet til og fra arbejde...den kører 5 år og så skal den videre pga km tal. Tænkte 2 brugte mikrobiler til ca 30-40 k pr stk til arbejde ( 5 år pr bil ) og så kunne en grand scenic måske holde 10 år

  • #8   2. okt 2017 Hvis man kan betale en Eks polo kontant så kan der måske være en økonomisk fordel, især hvis du køber her til December hvor forhandlerne gerne vil sælge ud af deres lager inden det nye år... Men så er spørgsmålet om komforten er god nok. Eller om man skulle købe en større bil der giver større glæde at køre i og så bruge lidt flere penge på sit eget velvære

  • #12   3. okt 2017 Tak for du regnestykkerne .... Det gir fin mening det nok ikke kan betale sig i sidste ende kan jeg se....

    Tak for du gad bruge lidt tid på mit spørgsmål ????


Kommentér på:
Pendlerbil - regnskab

Annonce