{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Steffen M
Steffen M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kia Ceed - diesel eller benzin ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi overvejer at købe brugt Ceed eller Ceed SW men er i tvivl om det skal være en diesel eller benzin.

Vi skal bruge bilen til og fra arbejde (ca 20 km hver vej + nogle kortere ture på selve arbejdet) og derudover kører vi længere ture (150 km hver vej) til familiebesøg cirka et par gange om måneden + nogle længere ferieture et par gange om året.

Vores årlige km forbrug er typisk omkring 30.000. Hvad ville i anbefale, diesel eller benzin - og SW eller almindelig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia Ceed - diesel eller benzin ?
  • #1   3. okt 2017 Jeg ville vælge en 1,0 T SW GT-Line i rød smiley vil ikke købe en diesel hvis jeg skulle købe en sprit ny bil idag.

• #2   3. okt 2017 Var meget positiv over 1.0t motoren køre super godt (kun overgået af Opels 1.0t 105hk)
    Ville ikke gide diesel. De nye er underlagt så mange miljøkrav at de ikke kan holde på lang sigt

• #3   3. okt 2017 Med kun 20 km hver vej og så små ture ville jeg også vælge en benziner smiley
    Om vinteren bliver vores diesel'er ikke varme på 20 km smiley

• #4   3. okt 2017 Ville købe en gt 1,6 T 204 HK og 13,5 literen, lidt sjovt må det gerne være når man ikke køre længere smiley

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2017

#5   3. okt 2017 Tak for jeres bud. Vi skal dog ud og have en brugt og vores max budget er nok 40-50 kilo, så havde snarere øje på modeller fra omkring 2007, 2008, evt 2009. Diesel-modellerne i de årgange er vist uden partikelfilter, hvis det betyder noget i forhold til vores valg ?

• #6   3. okt 2017 Uha den er svær.

Vi har selv en Kia ceed sw diesel fra 2014.

Da vi dengang skulle købe en bil sagde jeg at jeg aldrig ville have en diesel da jeg syntes der var for mange gener ved det. Vi prøve så en benzin (som ikke kørte godt) og var sikker på at det ikke skulle være en benzin bil fra Kia.
    Vi prøvede så en diesel og denne gik meget meget bedre.

Men skulle vi købe ny idag blev det en benzin da de er kommet meget bedre med med deres 1,0 liters.

I jeres tilfælde ville jeg ALDRIG købe en benziner da den motor simpelthen er for sløv og for tørstig. Her ville jeg vælge en diesel med det der nu kan høre sig til.
    Men har i prøvet begge versioner?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2017

#7   3. okt 2017 Nej, vi har ikke hørt prøvet begge versioner, så det skal vi gøre. Er bosat i USA pt så skal have fat i en bil, når vi kommer hjem om et par måneder. Men hvis vi er nede i 2007 - 2008 modellerne, ved du, hvordan Kia i diesel så er ? Jeg tænker at det måske er en fordel, at de ikke har partikelfilter i de årgange

• #8   3. okt 2017 Deres diesel motorer i disse årgange er fine. Men man skal jo huske på at de er 10 år gamle nu, så der kan jo komme lidt forskelligt og tror ikke Kia er billige i reservedele uden at jeg ved det.

Det er helt klar en fordel at de IKKE har partikelfiler.

Kommentér på:
Kia Ceed - diesel eller benzin ?

Annonce