{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.682 visninger | Oprettet:

Lasse A
Lasse A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

køb af ny bil med rest gæld i gamle {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har et spørgsmål angående køb af ny bil

For 10 måneder siden købte jeg den her c1 med finansering, men har efter noget tid overvejet at købe en anden bil (Bmw 116d) da jeg syntes c1'ern er blevet for lille og hvis der skulle komme familie forøgelse på et tidspunkt.
Mit spørgsmål er hvordan det forgår da jeg har rest glæd i c1'ern og jeg ikke kan få det jeg skylder i c1'ern. Skylder stadig 94k i den og jeg kan nok kun få 60k for den.
Den bil jeg kigger på koster 200k.

Mange tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af ny bil med rest gæld i gamle
  • #1   8. okt 2017 Lad os antage du giver den i bytte ved forhandler, han giver 60. Så skal du betale ham 34 for at indfri gælden i den gamle. Udover det kommer udbetaling på den nye, 40k, hvis den koster 200.. så 74k du skal finde frem hvis du vil lave det bytte

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    dec 2016

#2   8. okt 2017 Okay mange tak for det smiley

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    dec 2016

#3   8. okt 2017 Kan det lade sig gøre at tage det man skylder i rest gæld og ligge over det i den nye bil? smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #4   8. okt 2017 Nej, for så har du jo mere gæld i den nye bil end den er værd

• #5   8. okt 2017 Jeg har lige byttet min 108 med en Passat grundet familieforøgelse. Forhandler gav 65.000 for min, den er 2 år gammel og kørt 40.000

• #6   8. okt 2017 hvis du har et godt forhold til din bank, så kan du sagtens få et samlet lån hvor restgælden på din gamle bil bliver lagt oven i det nye lån (også selv om de ikke kan få sikkerhed for hele lånet)

men skal du låne ved forhandleren eller andet sted, så skal du ud og finde lidt penge selv.

• #7   8. okt 2017 Jeg mener det ville være at udskyde et problem, den nye bil vil så være endnu sværere at komme ud af.

• #8   8. okt 2017 Jeg kender flere der har fået lagt restgæld oven på lånet til en anden bil. Det er ikke anbefalelsesværdigt, da du så vil skylde mere end bilen er værd, men det er muligt, også gennem forhandler.
    Så tal med dem om det der hvor du påtænker at købe BMW.

• #11   8. okt 2017 Vent med at sælge C1´eren til familieforøgelsen er en realitet, Brug de næste 9-12 måneder til at få afbetalt så meget på din nuværende bil at du om et år er bilmæssigt solvent , hvilket vil sige at du om et år skylder 35-40.000 kroner på din C1 .

Husk at en BMW koster mindst det dobbelte i forsikringspræmie, det firdobbelte i ejerafgift og det dobbelte i brændstofforbrug .

Derudover koster et barn cirka 1 million i "udgifter" de første 18 år .

Lad os så sige du vil købe en BMW og fortsætte med at betale det samme i afdrag som du gør på din C1 - så er du færdig med at betale den om cirka 23 år smiley smiley smiley

Det virker mildt sagt temmelig ugennemtænkt !

• #12   9. okt 2017 Jeg ville alvorligt overveje at finde noget jeg kunne betale kontant. Ældre? Javist.
    Mindre fancy? Hævet over enhver tvivl, men du har lige straks nogle forpligtelser du ikke kan skifte ud.
    Hvis du skal sælge en C1 med en restgæld der langt overstiger handelsværdien, er det nok den dårligste investering du har gjort længe.
    Ikke rigtig nogen valid grund til gentagelse, eller?
    Tro mig: Du vil ikke synes det er specielt sjovt, når afdrag og forsikring, grøn ejerafgift m.v. falder lige på en gang.
    Der er ingen "Kære mor" her: Ydelserne skal bare falde, for ellers er der eget hurtigt ingen bil.

• Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    dec 2016

#13   11. okt 2017 Mange tak for svar smiley

Kommentér på:
køb af ny bil med rest gæld i gamle

Annonce