{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HK udregning
  • #1   9. okt 2017 Ved ikke om man kan regne det ud igennem indsugningen? Men det mest præcise må være at smide motoren på en bænk og se hvor mange kræfter den har på krumtappen smiley

• #2   9. okt 2017 Hk regnes ud fra nm, og bedst på et godt felt.

• #3   9. okt 2017 Er ikke særligt meget inde i det, men der må da være et tab af kræfter i gearkasse og diff osv, så den bedste måde (også den mest besværlige) må vel være at måle på krumtappen? Hvis man vil vide hvor meget motoreren yder smiley
    Men det siger jo kun noget om hvor meget motoren yder hvor på en rullefelt finder man ud af hvad bilen reelt yder?
    Eller er jeg helt galt på den? smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   9. okt 2017 Man kan bruge en bremsebænk til den slags. Bremsen kan være udført på mange måder, men en elektrisk bremse er nok det mest brugte.

• #5   9. okt 2017 Ahr det må vist være en røver, man kan få et stykke udstyr til bilen der beregner det ud fra acceleration, tror det hedder et G meter eller sådan noget.. Ellers er det på rullefeldt.

• The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #6   9. okt 2017 Den bedste måde er at både udlæse Hestekræfterne / KW elektronisk via en computer/Tester samt at have bilen på et rullefelt, da man så har mulighed for at ændre de forskellige værdier på motoren, så man opnår optimal ydelse af motoren i forhold til de trækkende hjul . . . Feks. omdrejningstallet i forhold til ydelsen, Tændingstidspunkt, den korrekte fyldemængde af brændstof . . . osv.

Der vil altid være et tab af HK/Kw fra motor ud til selve de trækkende hjul, da gearkasse, rullemodstand osv. spiller ind.

Feks. har min bil med Tiptronic automatgear mindre HK end hvis det var en en bil med manuel gearkasse. Mener det er 16 til 18 HK mindre.

Temperatur hvor ydelsen udmåles har også noget at sige . . .

I "Gamle" dage i feks. Lemans, kørte bilerne stærkes lige før solopgang, pga. vandmonokylerne i luften var optimal . . . Der er iøvrigt også biler der køre med vand indsprøjtning netop af samme årsag . . . Men nu er vi vidst ved at være over i formeget teknik . . .

Men Se videoen her . . . Så forstår du sikkert bedre hvad jeg mener i forhold til udlæsning via tester kontra rullefelts udmåling

https://www.youtube.com/watch?v=a5xjB895rBM

• #7   9. okt 2017 Hvor mange kW yder bilen ?

• #8   9. okt 2017 Den er faktisk god nok, vi har efter prøvet teorien flere gange.
    MEN !!!! Der er et ret stor men, i det her.. Hvis der er IKKE er en optimal forbrænding så kan denne metode ikke rigtig bruges.

Vi bruger gerne denne metode til dobbelt tjek.. Særlig på trykladet motoren og rullefelte der ikke har loadcontrol.

Det er jo også ret logisk, for mængeten af luft der kommer ind. Er jo ret afgørende for effekt, der kommer den anden vej.

• #9   9. okt 2017 Hej
    Nej
    MVH KP

• #10   9. okt 2017 Henning, hvad er optimal forbrænding. Der er forskel på , hvad afr der skal på forskellige motor for lave flest hk. Derfor kan en måling på flowmåler ikke rigtig bruges til noget.
    Hvis man skal bruge det til noget, vil jeg mene, at man som min skal have dyse størrelse, duty cycle på dyser, samt benzin tryk.

• #11   9. okt 2017 tror dælme det er en and og regne HK ud, efter hvir meget luft den suger ind,

komme også and på. mængden af brændstof den få,
    så der er store forskel på om den kære mager, optimal eller fed blandning,
    men ved alle 3 kan den jo køre med samme luftmængde i forhold til brændstof

• #12   9. okt 2017 #10
    Hvis du tager en total standart bil, hvor alt virker.. Så virker denne metode sådan ser ret godt.

Glem det med dyser, og åbningstider. Det er håbløs at styre, for der er alt for meget der kan påvirker det.

• #13   9. okt 2017 Der er denne app..
    MyCar Horse Power Meter

• #14   9. okt 2017 Henning, det vil sige, at hvis jeg ændre benzin tryk, så den køre mere fed, vil du så kunne måle den laver mindre hk.

• #15   9. okt 2017 K-FINN Du få en teoritisk effekt... Men kobler du en bredbåndsLambda samme med det her. Så virker det sådan set ok, ikke at jeg vil skifte nogle af mine rullefelte ud med det. For der sku mange faktorer, der kan påvirker det her (Lige som alle andre low price effektmålere)
    Men igen på en standart motor, så virker det her faktisk ok. Men lige så snart vi er ude i noget tuning eller ændringer. Så får man kun en teoritisk effekt.

Det jeg brugt det til flere gang, er når der kommer en eller andet idiot der påstår at have langt over 1000 Hk (Og den målingen har jeg stadig til gode)
    Der kan nu engang ALDRIG, kommer mere effekt ud af motoren. End der er brændstof og ilt nok til at produkseer.

profilbillede
  • #16   9. okt 2017 Det noget han sætter til bilen og så skal man kører en tur og trykke den af i 3. Så får han diverse Tal hvad motor får af luft osv. Og ved det kan han regne heste ud, men er tvivlsom da jeg ikke har hørt det før. Han mener det er mere nøjagtigt end en rullefelt, da dette er på vej og med modstand osv. Men det er da vær at prøve og så få den testet på felt en dag ??

• #17   9. okt 2017 Forresten er det en 1.9tdi som er chippet jeg vil have tjekket for at tjekke om chiptuner er troværdig ??

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #18   9. okt 2017 Man kan vel starte med at vælge en troværdig chiptuner til at starte med?

• #19   9. okt 2017 Jeg har selv prøvet og regne hk, ud fra hvor mange g/sek luft motoren bruger. Det har været ret nøjagtigt på min bil. Hvis motoren evt bruger 200 g/sek har den ca 200/0.8 = 250hk

Rullefeltet kan som regel ikke køle motoren så meget som hvis bilen er i bevægelse, så man mister jo lidt hk ved test på et rullefelt, da motoren ikke kan suge så mange gram luft ind, som hvis luften var koldere.

• #20   9. okt 2017 Tak for svar! smiley

• #21   9. okt 2017 Det er min måde at beregne effekt, men det er jo sindssygt afhængigt af AFR. Så det bliver aldrig præcist. Hvis jeg f.eks kører en AFR på 11, og taster det ind, så vil det fremprovokorere en højere teoretisk effekt end en AFR på 12, selvom AFR på 12 i praksis vil yde mere.

Og det kan tilføjes at min DC her er alt for høj grundet dårlig indkørt VE tabel, så min effekt er helt sikkert 20-30 hk hvis ikke mere, lavere end her.

profilbillede
Kommentér på:
HK udregning

Annonce