{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

HMortensen
HMortensen
Tilmeldt:
1. jun 2009
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 66

Service eftersyn fortidligt? {{forumTopicSubject}}

Købte en nyere brugt golf i April måned. ifølge servicehæftet har den været til service ved 21.000 km. og ved 50.000 km. Nu har den kørt 68.000 og er begyndt at brokke sig i displayet foran at den skal til service igen.. Er det lidt fortidligt? Eller bør jeg gøre det?
Det undre mig bare fordi der er 30.000 km forskel på sidste service tjek.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service eftersyn fortidligt?
  • #1   11. okt 2017 Typisk skal en bil serviceres ved X km eller en gang årligt, afhængig af hvad der kommer først. Tjek evt. dato for sidste service.

  • #2   11. okt 2017 Det er ikke sikkert tidligere ejer har kørt longlife service, men har kørt interval service.

    Min GTI gjorde det samme, det blev ændret ved første olieskift efter jeg købte den.


  • #3   11. okt 2017 Jeg ville give den service.

    Uanset hvad data og andre siger. smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   11. okt 2017 Der er også mange biler der har en oliekvalitets måler, og når den mener at olien er forurenet så bliver der kaldt på service.
    Din golf kan muligvis godt have en sådan anordning.


  • #5   11. okt 2017 Der er så vidt vides ingen biler der tager skade af for meget service ?

  • #6   11. okt 2017 jeg kørte i Tyskland på Ferie og pludselig kom der fejlmelding frem
    Jeg kikkede på motor olie men kunne ikke finde noget
    da jeg kom hjem fortalte de at jeg skulle have undesøgt noget fordi der var gået et ½ år.
    Fremover bad jeg om at de sætter det til 1 år ad gangen


  • HMortensen
    HMortensen Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 66
    #7   11. okt 2017 Jeg kan se på touchskærmen at min golf er sat til 30.000 eller 365 dage. Dog kører jeg langt fra så meget på et år.

  • #8   11. okt 2017 Jeg kører også en del under det km-interval Audi'en har mellem service, så den kommer med en meddelelse 30 dage før der er gået et år siden sidste service, og tæller så ned hver dag.

    Jeg følger blindt bilens anbefaling, og tager ingen chancer, specielt ikke så længe jeg har garanti på bilen.


  • #10   12. okt 2017 Den er nok nulstillet manuelt i stedet for med tester. Så er intervallet kun 15000 i stedet for 30000. Få den nulstillet og kør roligt videre til 80000km smiley

  • #11   20. okt 2017 Jesper den holder da ikke helt... vis der er en normal olie på og ikke en longlife går det ikke...

    Jeg har erfaring med at køre 15.000kr eller 1år det er det der holder, om det longlife olie eller ej så det helt klart det bedste for den bil vil jeg personligt mene især vis det en diesel motor smiley


  • #12   22. okt 2017 Golf 7? "olieskiftservice" er variable og er en beregnet værdi. Så køre den "serviceeftersyn" med fast værdi. Første service 2 år eller 30000km og derefter 1 år eller 30.000km. Ved "serviceeftersyn" skal der ikke skiftes olie. Du kan følge begge dele i din radio.

Kommentér på:
Service eftersyn fortidligt?

Annonce