{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.603 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Tilmeldt:
10. jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Trailer omregistrering HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg har lige købt en båd, hvor der fulgte en trailer med. Traileren skal vidst omregisteries, men når den skal det, så skal den synes, og jeg ved traileren ikke består syn, da den skal have lavet bremser. Jeg vil kun bruge traileren 2 timer om året da den skal fra a (varmehallen) til b (havnen) og derfor vil jeg ikke betale 2000 for at få lavet bremser og så efterfølgende 400 for syn 120 for omregistering. Kan jeg bare lade vær med at omregistere den og så lade som ingen ting, så har jeg plader der er ulovlige men dog plader på? for ellers have jeg tænkt mig at afmelde pladerne og så køre ulovligt de 2 timer om året.

Har i noget smart jeg kan gøre eller hvad vil I gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer omregistrering HJÆLP
  • #1   13. okt 2017 det smarteste du kan gøre er at få lavet den.....din ansvarsdækning på bilen/trailer frafalder hvis den er ulovlig så selvom du kun kører 2 gange årligt vil du selv skulle dække en eventuel ulykke....er denne risiko 2500 værd?
    Worst case rammer du en dame som er ude og lufte hunden og du skal selv dække omkostningerne....... det ville jeg aldrig selv turde risikere for 2500 kroner


  • #2   13. okt 2017 PS netop når det er noget så vitalt som bremser, så forstår jeg ikke at du tør undlade at lave det....når du nu ved at de ikke er OK.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   13. okt 2017 hold da op du er nærig
    lav nu den trailer så har du jo også chancen for at komme til at sejle i andet vand


  • #4   13. okt 2017 Du har købt en båd til hvor mange tusinde kroner ?
    Hvor mange procent udgør reparationen af traileren i forhold til prisen på båden ?
    Du vil køre rundt med en båd der sansynligvis vejer flere hundrede kilo på en trailer der har defekte bremser ?
    Du vil med andre ord gøre dig selv kriminel for at spare 2000 kroner ?
    Kan du selv høre hvor dumt det lyder ?


  • #5   13. okt 2017 Så du mener den tidligere ejer bare skal blive ved med at betale vægtafgift på et køretøj han ikke har mere... smiley

  • #6   13. okt 2017 Der skal naturligvis heller være forsikring på båden ? smiley

  • #7   13. okt 2017 de er altså også ret simple de bremser der er på en trailer.. det kan man da lave selv

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #8   13. okt 2017 giv traileren til en som har en magen til som reservedele og lån hans til din transport..


  • #9   13. okt 2017 Hvis ikke du vil betale for at få den lavet, synet og omregistreret så du kan køre lovligt.... Så skal du ikke have en trailer og da slet ikke en båd hvor traileren er påkrævet for transport... Betal og få styr på dine ting eller sælg det igen... Tvivler på at den tidligere ejer vil blive ved med at betale forsikring og vægtafgift på en trailer der ikke er hans, og bliver du stoppet så har du et meget større problem end at få den synet...

    Gør det ordentligt ellet gør intet... Jeg kender i hvert fald ikke nogen der ville sælge dig en trailer hvis du ikke har tænkt dig at omregistrere den men bare snylte på tidligere ejers papirer

    Hvis du har råd til en båd har du sku også 2500 til at få orden på tingene så din trailer ikke en dag stikker af fordi bremserne ikke virker og rammer en fodgænger på havnen...


Kommentér på:
Trailer omregistrering HJÆLP

Annonce