{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand i udstødning
  • #1   15. okt 2017 Det er sandsynligvis kondensvand, men for at være nogenlunde sikker: Damper den voldsomt fra udstødningen?
    Har det en sødlig lugt? Svinder vandet i ekspansionsbeholderen?
    Efterfylder du tit kølesystemet?
    Hvis du kan svare nej til alle punkter, er det kondensvand som vil forsvinde hvis du kører en længere tur, så motoren bliver ordentlig gennemvarm. Det kan i øvrigt anbefales at gøre jævnligt her i den kolde tid, så du holder dit batteri i topform.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #2   15. okt 2017 Synes den dampede en del, da den lige holdt i tomgang i går.
    Men ellers kan jeg svare nej til de sidste 3 punkter.

Jeg vil prøve og køre en god lang tur idag og se om det vil hjælpe på det.

• #3   15. okt 2017 Hvis udstødningen er helt kold og du så starter motoren, vil forbrændingen give noget der ligner en termisk eksplosion. Udstødningen er meget, meget varm. Det skaber kondens, der bliver blæst med bagud.
    En lang tur vil varme det hele op, og få det vand der ikke blæses ud til at fordampe.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #4   15. okt 2017 Vand er en del af det produkt som katalysatoren afgiver.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#5   15. okt 2017 Okay, men vandet kan ikke have noget, med den ujævne tomgang og gøre eller hvad?

• #6   15. okt 2017 Ikke direkte, men man skal aldrig sige aldrig. Jeg ville nok kaste opmærksomheden mod tænding og indsprøjtning. Eventuelt sætte en tester på og udlæse data. Nu er jeg så heldig selv at have et par testere, der kan udlæse direkte mens motoren kører, så jeg kan få en ide om hvor og hvad jeg skal rette opmærksomheden mod.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#7   15. okt 2017 Har desværre ikke adgang til sådan en tester, men jeg tænker jeg vil give den Bell ADD og nye tændrør.
    Mon ikke det vil kunne hjælpe lidt på det?

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #8   15. okt 2017 Et lavt gear og høje rpm (i nærheden af begrænseren), i små 10min på motorvejen, gør underværker

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#9   15. okt 2017 Jeg har lige kørt en tur på 2 x 30 min. Hvor den fik lov at tage en del omdrejninger.
    Men så der jeg var næsten og holdt i tomgang i et lyskryds, så hoppede den lidt i tomgang.
    Så kørte jeg ind for, at tanke og der var en del undertryk/vacum da jeg skruede benzinproppen af for at tanke den.

Tænkte på om det vacuum, kunne være skyld i, at det går ujævnt i tomgang.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #10   15. okt 2017 Så er dit tankdæksel tilstoppet

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#11   15. okt 2017 Ja det tror jeg , så det kan godt være grunden eller?

• #12   15. okt 2017 Du kan evt. Prøve at køre uden dækslet på og se om den stadig gør det.

• #13   15. okt 2017 Der kan være mange ting som giver ujævn tomgang..

- Falsk luft
    - Slidte tændrør
    - Slidt tændspole
    - Hvis det er fugtigt udenfor, så kan det også være fugt i tændspole eller lignende ved kold motor. (Så burde bilen også være drilsk at starte)
    - Dårlig kompression
    - Utæt toppakning

Hakker/tøver bilen ved acceleration?
    Har du skiftet benzinfilter på den ?

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#14   15. okt 2017 Ingen problemer med acceleration overhovedet og jeg har ikke skiftet benzinfilter.

Bilen starter fint uden problemer.

Men jeg vil prøve og køre uden tankdæksel

• #15   16. okt 2017 Nogle biler skal altså køre med et undertryk i tanken. Vores Fiesta gør det bl.a. og dens forgænger gjorde det også. Der sidder en ventil et sted og regulerer dette.
    Hvis du tager dækslet af når den har holdt stille nogle timer, vil den intet sige.
    Gør du det samme lige efter en rask tur på motorvej kan du høre "suget" når der åbnes. Visse KIA modeller melder motorfejl hvis de kører uden tankdæksel, eller pakningen ved dækslet er utæt.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#16   16. okt 2017 Nu har jeg prøvet og køre en tur, hvor benzin dæksel ikke var skruet på, det gjorde ingen forskel.
    Så har jeg prøvet og tjekke luftfilter og det ser fint ud og jeg prøvede også og køre uden luftfilter kortvarigt, men jeg synes ikke det gjorde nogen forskel.

Så nu er jeg på bar bund igen.

Jeg ville også prøve og tjekke benzinfilteret, men jeg synes ikke, at jeg kunne finde det.

• #17   16. okt 2017 Benzinfilteret kan sidde i nærheden af tanken. På nogle biler kræver det specialværktøj at løsne tilslutningerne, eller lidt erfaring med at trykke låsepaler og trække samtidig. Skal helst gøres med våde hænder af hensyn til statisk elektricitet. Du vil overhovedet ikke bryde dig om at opleve gnister lige der, og tro mig: En bil brænder på rekordtid hvis først benzinen antænder.

Tændrør, tændkabler eller spoler (Hvad den nu er udstyret med) og dyser kan lave "numre" i tomgang. Hvis en af dyserne ikke giver korrekt mængde, vil det mærkes mere i tomgang end når motoren først roterer mere.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#18   16. okt 2017 Jeg snakkede lige med en kammerat, som er mekaniker.
    Han sagde, at jeg skulle rense gasspjæld så det har jeg gjort. Men jeg føler ikke det har hjulpet. (Jeg har kun kørt 3 km siden) skal det “køres til” inden jeg kan mærke en forskel.

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#19   16. okt 2017 Ved ikke om det, er smart at pille benzinfilteret fra selv, når jeg ikke har prøvet det før.

• #20   18. okt 2017 Hvilken bil er det?

• Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

#21   18. okt 2017 Mazda 3, 1,6 fra 2004

Kommentér på:
Vand i udstødning

Annonce