19.379 visninger
|
Oprettet:
Hvilken dieselrens additiv? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg har de sidste par gange købt Redex dieselrens fra Harald Nyborg til min Kia Rio, men jeg har tænkt på, om der findes andre der måske gør jobbet bedre... Derfor ville jeg høre herinde:
Hvilken dieselrens foretrækker du at bruge, hvor kan den købes og hvad koster den?
Jeg har søgt lidt herinde, og de tråde jeg kunne finde om emnet var 8-10 år gamle, så tænkte det var en god idé at vende emnet - kan jo være der er kommet noget nyt
Lad høre!
De bedste hilsner,
Jesper
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Begge biler får olierens ved service
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Det bedste jeg har gjort for min diesel, var at rense Egr ventilen manuelt lige efter jeg købte den. (Fjerne luftfilter + tre møtrikker). Det tog 15-20 min.
jul 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 14 Svar: 502
Men det er sku da klart det ikke giver nogen mærkbar virkning på en bil der ikke fejler en skid.
Den kan jo ikke øge ydeevnen eller forholdene på en bil ud over fabrikspecifikationerne, det siger sku da sig selv.
jul 2011
https://autobremsen.dk/belladd/0-18bd9925-bell-add-servicerens-1d?gclid=EAIaIQobChMIo5qF8oH81gIVtxXTCh0n2Q-tEAYYBSABEgJ8L_D_BwE
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Hvis ellers dem der anbefaler bell ad, Lindemann, og hvad de nu hedder alle sammen, gad bruge lidt tid på at undersøge hvad produkterne ellers består af så ville i ikke give 100kr for ca. 2dl
I langt de fleste tilfælde består omkring 85-90% af produktet til dyser / motorrens af mineralsk terpentin eller Petroleum eller en blanding af de 2 og så er der typisk farvestof og duft tilsat men det har jo nok ikke nogen effekt ud over de jo helst ikke skal ligne hinanden.
Så hvis du mangler additiv til benzin/diesel så brug mineralsk terpentin og som olierens Petroleum, det koster i øvrigt knap 30 kr. pr. flaske i Jem og fix men du får så også 1L til de penge.
Har i øvrigt set en del videoer (før/efter) behandling med en hel del forskellige og hvis man tror at service rens osv. renser forbrændingskammer / ventiler så tro om igen her har det stort set ingen effekt, men kan så håbe det i det mindste kan rense dyser så pengene ikke er helt spildte
Additiver som Swedol, Lindemann med PTFE (teflon) som bruges som tilsætning til motor olien for at give mindre friktion, pas på med dem! Teflon er rigtig godt de rigtige steder (lejer) men mindre godt der hvor det bliver meget varmt da Teflon smelter ved temp. 250-300 grader altså er det ikke specielt smart på cylindervæggene / stempler.
Eneste produkt jeg ville anbefale er RVS TEC og vil lige med det samme sige at jeg intet har med den firma at gøre, men vil tro det faktisk er det eneste produkt der kan prale med at det er testet hos TÜV.
jul 2011
Dog vil jeg lige informere dig om at Bell Add er testet af FDM og efterfølgende begyndte de at sælge det selv.
Jeg har brugt det i flere år, og jeg kan garentere dig for at det virker
jan 2005
For en hel del år tilbage havde jeg købt en Bell Add diesel et eller andet og der stod med småt 99% terpentin.
Og sidst jeg kontrollerede deres datablad var det så vidt jeg lige husker 85% der består af de to nævnte produkter.
Nu du nævner bilisternes vagthund FDM, så kunne det jo undre mig at de ikke gik mere ind i den slags og tester det grundigt igennem, de har jo netop pengene til den slags.
Men som jeg skrev.... det kan jo være det faktisk renser dyserne, men det ville Terpentinen jo så også gøre bare lige min point
jul 2011
naphthalen 0.5%
destillater (råolie), hydrogenbehandlede lette; Uspecificeret petroleum; [En sammensat blanding af carbonhydrider opnået ved at behandle en råoliefraktion med hydrogen i tilstedeværelse af en katalysator. Den består af carbonhydrider, overvejende C9 til og med C16, med kogeinterval omtrent fra 150°C til 290°C.]
solventnaphtha (råolie), tung aromatisk; Uspecificeret petroleum; [En sammensat blanding af carbonhydrider opnået fra destillation af aromatiske strømme. Den består overvejende af aromatiske carbonhydrider, overvejende C9 til og med C16, med kogeinterval omtrent fra 165°C til 290°C.] H-AT, H (Cas nr.: 64742-94-5) / Grænseværdi: 25,000 ppm.
jan 2005
På de biler hvor jeg har brugt de 2 midler jeg anbefaler har effekten være tilfredsstillende.
okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
-Har dog altid haft et negativt syn på additiv'er i helheden, for mener det er opreklameret pis og meget af det ligger mentalt hos en selv.
MEN JA, jeg føler sgu hesten går længere på literen og motoren går bedre.
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
Det værksteder kan købe er noget med kraftfuld.
Men vi køre med wurth produkter
jan 2005
jan 2005
Her fremgår det af databladet at Naphtha (petroleum), hydrotreated heavy 60-100% altså kan hele produktet være Petroleum, dog er der farvestof og lugt tilsat.
Der kan da være forskel og jeg kender ikke til alt eller alle produkter fra fks. Bell Add men fakta er at den kloge snyder den mindre kloge. og i langt de fleste tilfælde er produkterne såre simple (Petroleum, mineralsk terpentin lidt farve og lugt) på fine dåser til 15-20 gange prisen på ganske tilsvarende produkt.
jul 2013
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 245
Du kan ringe til wurth & spørge efter Martin i midt og vestjylland og stille dine spørgsmål.
jan 2005
Har set flere test af diverse produkters virkning, de lover ren motor, cylinder, ventiler o.s.v og fælles for alle de test jeg har set, hvor man før og efter tjekker med kamera er der ingen eller så lidt effekt at spore, at det er spild i den henseende, spørgsmålet er så om dyserne bliver rene når nu resten ikke gør
Hvilken dieselrens additiv?