{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.216 visninger | Oprettet:

jammerlapper
jammerlapper
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Op og ned på TPMS til ny Kia Rio {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en Kia Rio og et sæt let brugte vinterhjul.
Hvordan får jeg det billigst muligt til at spille med TPMS-systemet?
Umiddelbart kan jeg finde enhederne til godt 400 hårdt skatteplagede spir. Men der må da findes noget uoriginalt.

Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Op og ned på TPMS til ny Kia Rio
  • #1   22. okt 2017 Den nye Rio har tpms i abs'en. Hvis du har samme størrelse vinter og sommerhjul så nulstiller du tpmsen på knappen til venstre for rattet. Er det forskellige størrelser hjul skal der tester på så man kan fortælle styreboksen hvad størrelse hjul der er på bilen..

• #2   22. okt 2017 #1 den nye Rio har tpms ventiler. de lidt ældre af den "nye" model bruger ABSen ja. Ved ikke hva årgang den skiller.

• #3   22. okt 2017 Det skiller i 2017. Dem før bruger ventiler dem efter bruger abs'en

• #4   22. okt 2017 Har lige skifter dæk på en fra 2014 og den havde ikke tpms ventiler. Min kamarat har en fra 2016 og den har tpms ventiler.

• #5   22. okt 2017 De begynder også at køre med tpms i 2014-2015. Før det har de ikke tpms.
    2016 årgang rio er heller ikke den nye model rio.

• #7   22. okt 2017 Nu er trådstarter ikke den mest aktive i denne tråd;) så vi ikke 100% sikkert hvad model rio der er snak om. Men hvis vi går fra at det er den gamle model frem til 2017 som kører med tpms ventiler. Så er der 2 slags ventiler. En lowline og en highline tpms ventil. Umilbart er det kun kia reservedelspusher der kan se hvad type sensor der sidder på bilen. Men ny skriver trådstarter at han har købt en ny kia rio. Og så må vi gå ud fra at det er den nye model. Og den har ikke tpms ventiler

• jammerlapper
    jammerlapper Tilmeldt:
    aug 2012

#8   22. okt 2017 Nu er trådstarter sådan en der arbejder om natten mens i andre godtfolk ligger og snuer. Men selv nattens helte skal jo sove ind i mellem smiley

Min Rio er splinterny. 1000km og 2017 model. Jeg er ret sikker på at den bruger tpms-ventiler.

• #9   22. okt 2017 Burde den ikke gøre hvis det er den helt nye model rio. Har den gummi eller gummi ventiler?

• #10   22. okt 2017 Ny model Rio fra april 2017 og frem har TPMS i ABS sensoren

• jammerlapper
    jammerlapper Tilmeldt:
    aug 2012

#11   23. okt 2017 Jf. det indrammede på billedet sidder der sensor inde i hjulet.

Hvor har I, der mener at TPMS er integreret i ABS-enheden jeres viden fra?

profilbillede
  • jammerlapper
    jammerlapper Tilmeldt:
    aug 2012

#12   23. okt 2017 #9
    Om den har gummi eller gummiventiler? smiley

Det er gummiventiler, ja.

• jammerlapper
    jammerlapper Tilmeldt:
    aug 2012

#13   25. okt 2017 Se hvad jeg hittede i en brochure om vognen smiley

Indirekte TPMS i ABS-sensoren.

Tak for input alle mand!

profilbillede
  • #14   27. okt 2017 Mente selvfølgelig om den havde alu eller gummi ventiler. Min fejl:) har den alu ventiler er der tpms i ventilerne. Er der alm gummi ventiler har den tpms over abs.
    Har min viden som Kia tekniker gennem 4 år;)

• #16   31. okt 2017 Ved ikke hvad system Ford kører med. Mener de godt kan ha tpms ventiler af gummi. Så er der vist en lille ring rundt på ventilen. Men vil ikke hænges op på det:)

Kommentér på:
Op og ned på TPMS til ny Kia Rio

Annonce