{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Voldsomt olie spild! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
jeg har et problem med min (Honda Crx Del sol 1,6 16V VTEC-1992-)
Bilen laver omvendt kompression, (den puster luft ud af ventildækslet olie låget) derud over laver den så meget tryk at ved opstart skyder den olie filteret af, og derved smider den alt olien?
der er blevet tjekkede følgende...
Tandemmen står på mærkerne
kompressions måling (13 bar, på alle 4 cylinder) Hvilket jeg tænker udelukker toppakning?
så er hele pcv valve systemet blevet renset og tjekkede.
og så er oliefilterede self blevet skiftet ud og har tjekket olie filterets gevind, hvilket også fremstod fint...?

Der er dog ikke taget lækagemålenig inu...
Hvis i har nogen ide'r eller i har haft samme problem må i meget gerne skrive til mig, er selv temlig i tvivl omkring det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsomt olie spild!
  • #2   22. okt 2017 vis den lige frem skyder oliefilter af, så må det jo være en oliekanal der er stoppet. så olie ikke kan komme rundt .det evt en fejl ved toppakning eller knast. der sidder også en ventil/tryk i olie tryk systemet et sted, på de fleste motore den kan jo evt været lukket helt .

  • #3   22. okt 2017 Slidt motor???

  • #5   22. okt 2017 Jeg har tjekket PCV (over-tryk-ventil)
    Og hvis det skulle være en olie kanal, så burde den ikke lave omvendt kompression, tænker jeg?
    og ja den laver underkompression, efter som den skyder luft ud ved ventildækslet.
    Og en slidt motor, så burde den ikke lave 13,bar's tryk på alle 4 cylinder?


  • #7   22. okt 2017 det kan jo været toppakning der er gået fra stempel til oliekanal . har set det ske hvor alt så fint ud. så jeg ville tage det topstykket af og tjekke det hele vis det var mig.

  • #9   22. okt 2017 og ser alt i orden ud når toppen af taget af. ville jeg tjekke stempel og stempelringe bundlejer/plejlejer . og blok for revner.

  • #12   22. okt 2017 Tjoo, det kunne man jo selveføldig, Men ville helst finde kilden til problemet før jeg påbegynder et projekt som dette,
    og som sagt, så skal der fortages en lækagemålenig. Men kunne sku ikke forstille mig at det kunne være toppakring eller slidtages, efter som den laver så fint et kompressions tal som den gør, 13' bar's tryk, det er det samme tryk som den skulle give hvis motoren var helt ny,
    men ja tænker også selv det kunne være en en toppakning, efter som jeg har brugt udelukkes metoden. Og har renset hele pcv valve systemet AKA (Tryk-luft-ventilen) og efter som det er renset fuldstændigt så burde der ikke være noget som skulle kunne bloker for overtryk?, men jeg var mere i tivel om der skulle være nogen der har oplevet noget relaterede...


  • #13   22. okt 2017 Synes jeg har hørt om det før.

    Og det var der stempelringene der var helt færdige.
    Kan bare ikke huske hvilken bil/motor det var.


  • #14   23. okt 2017 har i målt olietryk fysik,
    har før set, hvor trykreguleringen er groet fast og pumpen lave alt for meget olietryk


  • #15   23. okt 2017 Mål olietryk.
    Og få lavet den lækage/leakdown test, en kompressions test er fint nok, men sige ikke frygtelig meget.


  • #16   23. okt 2017 som Dennis GSI skriver, tjek olietryk...

    https://www.youtube.com/watch?v=zhU3gKIvcv0 ikke helt samme problem meen....


Kommentér på:
Voldsomt olie spild!

Annonce