{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.630 visninger | Oprettet:

Kold kølerslange {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en fin lille A3 1,6 fra 02
Problemet er at den nederste kølerslange (den fra kølerbund til termostat) er kold!!!
Når man har kørt et stykke tid stiger tempraturen til godt 110 og kan så efter noget tid gå ned på 90 igen for så at stige til 110 igen (måler går ril 120)
Man kan også tvinge den til at falde ved at åbne for varmen....
Jeg har varme i kabinen!!!

Har næsten lige fået skifte vandpumpe og termostat (komplet termostathus udskiftet)

Havde en termostat der var et år gammel udover den nye har prøvet at smide den i men problemet er der stadig...

Der er umelbart ikke nogle af de normale tegn på at det skulle være toppakingen der er gået, ingen tyk hvid røg eller lugt fra udstødningen og den bruger heller ikke noget vand...

Så jeg er pænt meget på barbund????

Håber der er nogle der evt kan hjælpe mig eller pege mig i retning af problemet ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kold kølerslange
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   24. okt 2017 Lyder til at der ikke er nogen cirkulation.
    Nu naar du har monteret ny termostat og vandpumpe ville mit naeste check vaere om der er gennemgang i koeleren.


  • #2   24. okt 2017 Okay og hvordan gør jeg så det nemmest :)?

  • #3   24. okt 2017 Skal jeg have hele køleren af eller kan det lade sig gøre imens den sidder på?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   24. okt 2017 Tap koelervaedsken af den,hiv oeverste og nederste slange af koeleren,stik din haveslange i den oeverste studs og aaben stille og roligt for vandet.
    Det skal rende igennem den rimeligt uhindret.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   24. okt 2017 Nej ingen grund til at afmontere koeleren.

  • #6   24. okt 2017 Jamen det vil jeg så prøve på fredag...
    Jeg vil give en melding hvis det løser det vil også give lyd hvis det ikke gør ??????..

    Hvis der er andre bud på hva det kan være tages de imod med kyshånd smiley


  • #7   24. okt 2017 Det lyder som om bilen kun har kørt med vand på
    Alt skidtet fra dit kølesystem er langt i din køler og derfor har den nok mistet sit flow
    Tag slangen af din køler øverst og nederst og sæt vandslange med tryk på og skyl den igennem og når du har skyllet i 5 min så hæld en gang ren kølevæske igennem og knald derefter slangerne på og udluft den

    Lavede en golf 2 nøjagtig med samme problem for et par dage siden


  • #8   24. okt 2017 Som rsp skriver smiley

  • #9   24. okt 2017 Havde en utæthed i kølersystemet for noget tid siden der helte vi bare vand på indtil vi fil det ordnet da der gik noget tid inden mekanikeren havde tid....
    Jeg må få skyllet den køler og krydse fingre for at det bare er det...


  • #10   24. okt 2017 smiley

Kommentér på:
Kold kølerslange

Annonce