{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

En gros? {{forumTopicSubject}}

Har set flere biler til salg på nettet ved forhalndere, hvor der står den er til salg som en gros'. Hvis jeg husker rigtig så er det fordi de ikke vil give garanti på varen, i dette tilfælde bilen. Men det kan de da ikke iflg. den danske købelov?
De skal vel som alle andre give 2 års reklamationsret, hvoraf det første ½år er en 'garanti'.
Evt nogen der har link til hvor jeg kan læse om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En gros?
  • #1   17. sep 2006 Det vil sige, hvis jeg som privat person køber en bil en gros, så kan jeg ikke bruge garantien til noget som helst?

• #2   17. sep 2006 Engros betyder at firmaet ikke har haft bilen inde og lave på den... dermed kan de heller ikke stilles til ansvar for skader med videre på bilen. Og derfor er der ingen garanti. Men dermed ikke sagt det er dårlige biler man kan købe engros. Det er som regl fordi forhandleren har fået et forkert mærke og har givet for meget i bytte for den... så ryger de ud den vej... eller på autocom

• #3   17. sep 2006 Ernst E - Jo du kan sgu da så. Det er et firma der importere biler fra .DE, som selv skriver at de sælger primærk til private. Prisen står således:
    Nysynet (afgift betalt): 36.500 Kr.

Uden afgift (en gros): 14.000 Kr.
    ---
    Den bil jeg har kig på, står der ikke noget om pris med afgift, da de først lige har hentet den hjem, og derved ikke fået den synet endnu. Men hvis det er som Kamilla & Mikkel skriver, at de ikke har haft den ikke inde og blive lavet, så hænger det nok også lidt sammen med at den ikke er blevet synet.

• #4   17. sep 2006 Ernst!? hvem har bildt dig det ind? I dag er der INTET der hedder Afhentningstilbud for hvis de hedder det er de stadigvæk omfattet af købeloven omkring garanti i op til et halvt år. Engros betyd ordret at bilen ikke har været inde på værkstedet og få lavet noget. Altså kan den godt have været inde og være tjekket igennem. Men det er også det. Ligefrem og sige at man ikke må købe en bil der står engros på er noget fis. Min far har købt sine seneste 2 biler på autocom/engros og det er begge to rigtig fornuftige biler. Prøv lige at find en peugeot 206 1.4 fra 2000 med 100.000 km på bagen til 50.000 kr.

Kommentér på:
En gros?

Annonce