{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Ombygning fra gule til hvide {{forumTopicSubject}}

Goddau'

Min fader har en Seat Leon 1.4 benzin fra 2008 på gule plader, som ikke kan nedvejes (Koster en arm i vægtafgift årligt.)
Jeg tænker det smarteste måske ville være at bygge bilen om til hvide plader for ham?

Den har kørt under 100.000km men reelt set har den jo snart nærmest ingen værdi mere, hverken som gul pladet eller hvid pladet?

Så afgiften må vel være relativ lav på sådan en ombygning?

Er der nogen der har prøvet og lave den slags for nyligt?

Jeg kan selv foretage ombygningen og så smide bilen til syn, så det er kun de stumper der skal bruges som bliver en reel udgift på den kant.


På forhånd tak - Morten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning fra gule til hvide
  • #1   28. okt 2017 Sidst jeg undersøgte der, var da min makker arbejdede for motorkontoret i skat, og ha oplyste mig, at bilen skulle have en stor affektionsværdi for at det kunne svare sig. Bilen blev solgt i stedet.

  • #2   28. okt 2017 Den har jo været dyr for ham siden han anskaffede sig den.
    Den kan ikke nedvejes, da den allerede vejer under 2 ton i totalvægt.
    Men det er vel kun pga. privat benyttelsesafgift den er dyr? Omregistrer den til halv erhverv, så koster den ca. 3k årligt oveni vægtafgiften.


  • #3   28. okt 2017 Få en vurdering hos quickimport eller yupex så har du et beløb på afgift

  • #4   28. okt 2017 #2 - De ting du nævner er jeg jo udemærket godt klar over, og halv erhverv er ikke en mulighed for en privat person uden firma eller tæt firma tilknytning. Derfor jeg snakker om at bygge hans bil om til hvideplader.
    #3 - Ja det kunne være man skulle prøve og kontakte dem.


  • #5   28. okt 2017 Ok, held og lykke.

Kommentér på:
Ombygning fra gule til hvide

Annonce