{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.769 visninger | Oprettet:

Renault megane 3 1.5dci 110 esm fejlkode {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri, jeg har desværre været uheldig, og har fået en motorlampe, hvor i der står "anti pollution filter" med følgende fejlkoder p0380, og p0471.

Jeg har skiftet gløderælet og turbo(tryk)sensor, og fejlene kom dagen efter, er der nogle af der som har et bud på hvad fejlen kan skyldes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault megane 3 1.5dci 110 esm fejlkode
  • #1   31. okt 2017 po380 den ene er jo fejl på gløderør eller relæ der til. inden du skiftet det gløderørs relæ. der testet du vel gløderøren om de virket, for vis de er stået af kommer den som samme fejl også . og den anden fejl po471, det jo enten dit partikelfilter der er ved at være fyld/utæt. eller så skal du nulstille styringen af differencesensoren vis det er i orden eller også er nyt . med tester. og nu er det difference sensoren du har skiftet ikke ?. og ikke turbotryksensor for det jo to forskellige ting .

• #2   31. okt 2017 Tak for dine hurtige feedback Freeway. Nej faktisk ikke vi skiftede glæderelæet med det samme, uden at tjekke om gløderørene overhovedet virkede. Ville det så være den sidste mulighed ? jo min fejl det var differencesensoren jeg fik skiftet, hvordan skal jeg nulstille styringen af sådan en sensor?

• #3   1. nov 2017 Tit vil den melde fejl på regenerering, hvis gløderør ikke virker ordentligt.

• #4   1. nov 2017 Når okay det viste jeg faktisk ikke at det havde en betydning! Hvor mange gløderør sidder der på sådan en? Har hørt der også skulle sidde en i partikelfilteret?

• #5   1. nov 2017 Kan det være Ladetryksstyring ifh til fejl p01471? eller udstødningstryk sensor

• #6   1. nov 2017 der sidder ingen glødrør i partiklerfilter .der sider kun en temperatursensor. og og på de to slanger til differencesensoren . nogen biler har så to temperatursensore en før og en efter . jamen din er vel en 4 cylender så har du 4 gløderør en for hver. svaret lige på det du spurgte før.

• #7   1. nov 2017 og nej ladetryksensoren har ikke noget med partiklerfilter at gøre . så ville den melde fejl vis den ikke var i orden . og du mente vel po471 som du skrev i dit indlæg . da po1471 er noget helt andet .

• #8   1. nov 2017 Okay, synes du så det ville være en ide at skifte gløderørende først? og iforhold til difference sensoren, hvordan nulstiller jeg sådan en? ja p0471 var fejlen

• #9   1. nov 2017 jamen det var mere vis du hade skiftet partiklerfilter også, så kan man nulstille sensoren trykket . men det kan man vel også uden skift af det og kun sensor . men det skal gøres med tester.

• #10   1. nov 2017 men nu har du haft tester på og tjekket at det ikke er partiklerfilter der er fyldt op. så vil den jo også lave det du beskriver.

• #11   1. nov 2017 Jeg har lige tjekket filteret og der er 15g i? og bemærkede at min particle filter diff. pressure correction lå på -5mbar? er det normalt

• #12   1. nov 2017 prøv at køre en tur mens du tjekker difference trykket . og vis jeg husker rigtig må der være op til 60 gram inden det skal skiftet partiklerfilter . min viser ikke meget modstand når den holder tomgang men når jeg køre lægger den på 30 til 50 differencemåleren . mener det er mellem 80 og 100 max er .men kan ikke helt huske det .hvad tester bruger du ?

• #13   2. nov 2017 jeg bruger snooper wow som tester, particle filter diff. pressure correction forblev -5 mbar over en strækning på 36km, hvorimod plus siden på particle filter diff. pressure lå på 10 til 30 mbar

• #14   2. nov 2017 jamen du burde kunne se gennemgang trykket . og ikke hver for sig så det passer fint med de 10 til 30. så er der fint gennemgang i filteret .

• #15   2. nov 2017 men få tjekket de gløderør ud og skift dem for vil gætte på de er færdige . og så når du har skiftet dem. sletter du de fejlkoder og så laver du en tvang regenerering af partiklerfilter med tester mens du køre en god lang tur. så den kan få renset filtet godt ud. og så se om de koder kommer igen

• #16   2. nov 2017

profilbillede
  • #17   2. nov 2017 Måske er billedet lidt utydeligt, men det var ihvertfald de parameter jeg tjekkede. Ja jeg tror jeg ville prøve at skifte mine gløderør, og se om det hjælper. Ville sådan en fejl være farligt at kører med?

Kommentér på:
Renault megane 3 1.5dci 110 esm fejlkode

Annonce