{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagsæder i Gulpladet bil
  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #1   2. nov 2017 Den hedder afgift og stor bøde... billiger at købe hvid plade bil.

  • #2   2. nov 2017 Nu var det ikke aå meget det smiley
    Det var mere med bøde og afgift smiley
    Ved du hvor meget bøden er på!


  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #3   2. nov 2017 googlede det lige... bøde for at sætte sæder i gulpladebil... 95000kr og afgift i forhold til hvad bil det er oveni.

  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #4   2. nov 2017 95000kr I bøde

  • #5   2. nov 2017 Du risiker en bøde på samme beløb som afgiften, og der er ikke noget med at kunne fortryde når du bliver stoppet det er betaling ved kasse 1.

  • #6   2. nov 2017 nu ved jeg ikke hvad prisen bliver vis du montere sæder bag . men en af mine venner blev stoppet med folk bag i hans gulplade bil . det kostet 5000kr plus 1000kr per person . og ikke andet . men det var i 04 så en del år siden .men kunne også forstille mig du kom til at betale en stor bøde og afgift . når de er fast monteret .de sæder

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #7   2. nov 2017 Der er vidst inden fast bøde på bagsæde montering. Da den hedder bøden = Afgift.
    Så bøden er den samme som afgiften ville være, samt der kan komme en opkrævning på afgiften.
    De har jo gjort det så det ikke kan betale sig at være dum at spare i første omgang smiley

    Hvis du skal bruge sæderne i en uge, så lej en bil, er eneste fornuftige at gøre.
    Der er heller ikke dækning på passagerne på bagsædet hvis uheldet skulle være ude, så det kan komme til at koste dig rigtig dyrt.

    Hvis det er pga du vil over grænsen og trille til fx Italien i den, så vent med at montere sæderne og få passagerne i indtil du har krydset grænsen, da de ikke kender til vans på samme måde som herhjemme, og er derfor lovligt


  • #9   2. nov 2017 jo men jeg læser det sådan han monteret sæderne her hjemme og så kørte til udlandet. det jo logik det er ulovligt . men grå zonen er vel vis de bliver monteret i Tyskland hvordan skal told og skat så kunne gøre noget ved det ? for de bliver vel taget ud på vej hjem i Tyskland igen ?inden man køre over grænsen til Danmark så den er en gulplade bil igen med kun forsæder. men kan nu ikke lige se hvorfor man gider det . så skal man have to biler til Tyskland for at transportere de personer der skal med og så sætte den ene bil i Tyskland når sæderen er sat i og de skal over i en bil . sikke en masse døje.så var det da noget nemmer at køre i en bil der har de sæder lovligt fra starter af.på hvide plader smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #10   2. nov 2017 Bjørn du burde læse hvad jeg skriver smiley
    Man må først montere dem når man har krydset grænsen!

    Personen der blev dømt monterede dem hjemmefra, og kørte med hele familien fra hans egen adresse, KÆMPE forskel!


  • #11   2. nov 2017 Læs nu lige begge to igen, og læs præmissen for dommene, det er IKKE lovligt at køre til Tyskland og monter sæder i en gul pladebil.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #12   2. nov 2017 Bjørn
    Læs selv hvad du linker til..
    "T forklarede, at han når han erhvervsmæssigt anvendte bilen i udlandet monterede han bagsæderne i bilen i Tyskland og brugte bilen i udlandet til transport af passagerer. T blev kontaktet af en betjent i Danmark umiddelbart efter han var kommet hjem fra Polen. På grund af sløseri havde han ikke afmonteret sæderne, da han kørte ind i Danmark, sæderne var alene blevet lagt ned."

    Dog er der ingen kommentarer omkring om det er lovligt eller ej i linket, hvilket faktisk er for ringe..
    Men ved kun at en bekendt har haft fat i SKAT og fik af vide at de intet kunne gøre, så længe sæderne ikke var fastmonteret når bilen krydsede grænsen, men det var også i starten af 00érne, så reglerne kan sagtens være blevet strammet op til flere gange


  • #13   2. nov 2017 Om de opdager det, finder ud af det eller ej gør det ikke lovligt, end off.
    Og ja jeg har læst hvad jeg linker til, der er flere sager af samme karakter, men hvis folk er for nærige til at købe en hvidplade og vil løbe risikoen er jeg i bund og grund lige glad, men det gør det ikke lovligt, og prisen for at blive snuppet er for stor i forhold til gevinsten hvis du spørger mig.


  • #14   2. nov 2017 Her for øvrigt det du ikke kan finde i dommen fra skat.

    "For at en bil kan registreres som en varebil, er det det hovedkrav, at bilen utvivlsomt er konstrueret og indrettet til godstransport. I varerummet må der ikke være seler. Evt. rudehejs skal være gjort uvirksomt. Der må ikke være sæder eller beslag eller anordninger, beregnet til montering af sæder. Der må f.eks. ikke være beslag under en bundplade. Sådanne beslag skal fjernes eller skal være gjort ubrugelige f.eks. ved tilsvejsning.

    Det er ikke lovligt at montere sæderne i udlandet. Alene det, at det er muligt at montere sæder, er det afgørende."


  • #15   2. nov 2017 Der er vist også et forsikringsproblem hvis du bliver indblandet i et uheld. Lad nu være at gøre noget så dumt.

  • #16   2. nov 2017 Man må ikke monterer bagsæder i en gulplade bil som er registreret i DK, uanset hvilket land du kører rundt i

Kommentér på:
Bagsæder i Gulpladet bil

Annonce