{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Bemærkninger vedr. en Mercedes A200 CDI W176 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg har fået solgt min Bmw 116D (F20) og skal nu ud og kigge/købe en Mercedes A200 CDI (w176) fra 2012.
Bilen har sådan set alt hvad man kunne tænke sig i udstyr (inkl. Panoramasoltag, Harman Kardon anlæg osv.....
Men er der nogle der har erfaringer med denne bil, evt. kendte fejl, eller andet man skal være opmærksom på?
Bilen har kørt 84000km uden at få skiftet både bremseklodser og skiver (men ejeren siger at de godt kan holde endnu), er dette normalt, eller skal de snart skiftes?
Jeg ser frem til at høre lidt fra jer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bemærkninger vedr. en Mercedes A200 CDI W176
  • #1   8. nov 2017 Mht bremserne/klodserne er det jo bare at kigge på dem for at se om der er kød på dem endnu og om skiverne er slidte.

  • #2   8. nov 2017 Ja, jeg kommer bare til at afhente bilen på vinter stålfælge, så kommer ikke til at se særlig meget, men så det er "normalt" for en bil at køre de 84000km uden at få skiftet bremserne

  • #3   8. nov 2017 Hvor langt et sæt bremser kan køre er jo op til den kørestil man har, men jeg tør ikke udtale mig om hvor langt de kan køres på. Biler med autgear slider gerne bremserne lidt hurtigere men igen, det er kørestilen der er en stor faktor.

  • #4   8. nov 2017 De første sæt skiver og klodser holder i relativt lang tid, da det hele jo er nyt . Ofte er det klodserne der slides mest, og så skifter men dem, monterer dem sammen med et sæt skiver, der måske ikke er slidt, men ofte er rillede som en gammeldags grammofonplade, hvilket så slider hårdere på de nye klodser .

    Hvis bilen har kørt lange stræk på motorvej ( hvor der der ingen kø er ) har bremserne jo kun sjældent været aktiveret, og så er 84.000 km jo opnåeligt, mens biler der primært kører bykørsel, jo kan slide klodser (og skiver) væsentligt hurtigere. 84.000 på 5 år lyder dog ikke som en bil der har kørt som "pendlerbil" .

    Check også lige med Mercedes om det relativt lave kilometertal er korrekt , det burde kunne lade sig gøre ved hjælp af registreringsnummeret på bilen .

    Jeg ville da overveje om jeg kunne forhandle mig frem til et prisnedslag, der svarede til en omgang "bremseservice" kostede, hvilket vil sige minimum 3000 kroner, og da helst 5.000 ?





  • #5   8. nov 2017 motor holder fint på dem. skal nok kunne tage mange km endnu. gearkassen (går ud fra det er automat) holder også godt. har set nogen få gå til i forbindelsen mellem motor og gearkasse ( det er dog kun på taxa folk jeg har set det, med 177 hk motoren, og hvor deres spederpedal kun har on off Stilling)

    ellers super dejlig bil. dog ikke den mest rummelig, men den er dejlig at kører i


  • #6   8. nov 2017 tak fir de dejlige svar.

    Jeg har fået bilen ned fra 245.000kr uden vinterdæk til 234.000kr med vinterdæk hvilket jeg synes lyder som en god handel (når man tænker alt det udstyr den har, samt det også er automatgear).

    jeg tager nok forbi Mercedes og får tjekket det med service og kilometer igennem, overvejer også bare at købe bremseskiver og klodser til front og bag (originalt fra Mercedes) og så få lavet det hos min mekaniker når jeg føler de begyndt med at være slidt. Har i en ide om hvad klodser og skiver (front og bag) koster til sådan en lille satan? smiley


  • #7   8. nov 2017 Kan ikke huske hvad det koster for bremser. Men ingen grund til at skifte dem, hvis de ikke er slidt smiley


  • #8   8. nov 2017 Vores Avensis har kørt 172.000 på de originale for skiver/klodser, bag blev de skiftet ved 158.000
    Peugeoten fik nye skiver/klodser hele vejen allerede ved 76.000... smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #9   8. nov 2017 Hvis du ønsker en Mercedes, så er det nok ikke den rette bil, hvis du er bekymret for en gang bremser..

    Det er fine biler, men kan være pisse dyre at holde kørende. Taler af erfaring.

    Nu er den dog ikke så gammel den du har set på, så det kommer nok ikke foreløbig. smiley


  • #10   9. nov 2017 det ikke så meget bekymring, har selv haft en BMW 116D (F20), der fik skiftet bremser hele vejen rundt ved 60.000km, så er bare lidt overrasket over at bilen ikke har fået skiftet bremserne endnu, men som der også bliver skrevet, så er kørslen afgørende. Vil dog ikke tro at den koster mere i service/vedligeholdelse end BMW'en, tænker nok det koster det samme smiley
    Men det må fremtiden jo vise... smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #11   9. nov 2017 Tror service er samme pris, vores var det bare reparationer generelt. Men igen, den du har kigget på er heldigvis ikke ret gammel, så ikke så stor bekymring der smiley

    Men det med bremser kan sagtens passe. En bekendt har en e-klasse fra 2011, som nu har kørt 120.000. Og det er ikke uden et halvt års tid siden at den fik skiftet første gang smiley


Kommentér på:
Bemærkninger vedr. en Mercedes A200 CDI W176

Annonce