{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Skrotpræmie: Guide til skrot af din bil
Skal din bil skrottes og ved du ikke hvordan du gør? Så får du her en guide, som giver dig indblik i skrot af bilen og skrotpræmie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste skrotpræmie foe min bil i Odense
  • #1   10. nov 2017 Det er samme takst alle steder efterhånden siden de nye priser blev indført ved årsskiftet

  • #2   10. nov 2017 H. J. Hansen giver 2000, hvis du kan køre den derned og har alle dele på.

  • #3   10. nov 2017 Jay Jay!

    Det er da ikke særligt godt eftersom staten giver 2.200.- hvilket stort set alle skrot handlere udbetaler:

    "Hvis du afleverer din bil til ophugning hos en af landets miljøgodkendte og registrerede ophuggere, kan du få en skrotpræmie på 2.200 kr. (2017).

    Præmien er skattefri, men du skal selv betale for ophugningen af køretøjet.

    Ordningen gælder for personbiler (op til ni personer) og små varebiler (under 3.500 kg). Bilen skal have være ansvarsforsikret, og den skal afmeldes i Motorregisteret."


  • #4   10. nov 2017 Jeg kan ikke sige andet end held og lykke med at få den pris. Med mindre du selv vil/kan klare papirarbejdet bag.
    Jeg har skrottet en bil i sommers og kan kun tale ud fra min erfaring i Odense.


  • #5   10. nov 2017 Uden egentlig at kende systemet, tænker jeg at skrotmanden får 2200 i hånden, når han indløser skrotpræmien, så hvis han skulle give mig hele fortjenesten, ville han ikke tjene penge på min lortespand uden brugbare dele. Huggere har jo slet ikke samme vilkår i dag med de lave reservedelspriser.

  • #6   10. nov 2017 Det er så forkert.

    Penge for skrotningen bliver udbetalt til DIG og ikke dem
    Jeg har fået 2.200 for de sidste 2 biler jeg har skrottet, og pengene kommer direkte fra staten. så din hugger tager røven på dig


  • #7   10. nov 2017 Det trick mange huggere bruger er at de får dig til at underskrive en kontrakt på at de kan ophugge bilen selvom den står i dit navn, og dermed udbetale hele skrotpræmien til dem selv og så skummer de fløden og giver dig hvad de så syntes du skal have.

    Og det er at snyde folk i min optik


  • #8   10. nov 2017 Jay Jay*
    Det er rigtigt hvad Carsten siger hvis du kun får 2000kr, så tager den pågældende ophugger nemlig røven på dig smiley


  • #9   10. nov 2017 Nu ved jeg ikke, om de snyder eller tager mig i røven. Hvis jeg solgte min bil til en brugtvognsforhandler ville jeg være indforstået med at forhandleren ville tjene penge på min bil. Det samme kan jeg sagtens acceptere for huggeren. Alt andet lige driver han også en forretning.

    Tilbage til det reelle emne. Held og lykke med at få 2200 kroner i skrotpræmie i Odense. Jeg kunne ikke, men det måske muligt, hvis man insisterer og ringer rundt.


  • #10   10. nov 2017 Det er i hvert fald muligt i hele midt-vest jylland, og det burde det være i hele landet efter som det er stats udbetalte penge til ejeren af bilen.

    Så alt andet er faktisk ikke lovligt


  • #11   10. nov 2017 Jeg synes, der bliver blandet mange ting sammen. Jura, etik og de faktiske forhold.
    Juraen kan de vel nemt omgås, hvis jeg sælger bilen til dem, så de er ejere af bilen ved skrotning.
    Etisk er jeg helt enig i, at det burde være den samme takst i hele landet, da det vel er formålet med loven. Så alle har lige stor motivation til at skrotte bilen hensigtsmæssigt.
    De faktiske forhold gør det svært at få den fulde skrotpræmie i Odense og omegn. Jeg er ikke den eneste, da der også har været en lignende tråd for nogle måneder siden. Men jeg kan jo ikke udelukke, at en ihærdig person kan få det fulde beløb.


  • #12   10. nov 2017 Problemet er at hvis du skal sælge dem bilen, så skal de lave et ejerskifte på den og omregistrere den før de kan skrotte den, og det vil de naturligvis ikke bruge penge på.
    Det er derfor de laver de spejede kontrakter.

    Men det lange og det korte er at du har som borger i Danmark KRAV på at få 2.200kr. for at skrotte din bil.

    Hvis så ophuggeren mener du de skal have penge for at skrotte din bil, skal de efterfølgende skrive dig en særskilt regning på det.

    De må IKKE trække det fra din skrotpræmie


  • #13   10. nov 2017 som carsten siger så er det 2200 kr. og det er staten der gir det. og ikke strothandleren. så længe du har papir på bilen er de ligeglad med stand. har selv prøvet og aflevere en total udbrændt bil. fik 2200 kr

  • #14   10. nov 2017 Nu tager denne tråd en helt anden drejning end trådstarteren nok har tænkt sig, men nu er vi jo i gang.
    At tro der er fuldstændig overensstemmelse mellem lovgivning og virkelighed er i mine øjne naivt. Lovgivning regulerer også kommuners tilbud til deres borgere og f.eks. sygehusets maksimale ventetider. Men at denne lovgivning bliver overholdt på lige vilkår i hele landet, vil jeg tvivle stærkt på.
    For at vende tilbage til mit konkrete tilfælde. Jeg overgav en afmeldt bil til huggeren, så han blev vel ejer af bilen uden omregistrering ved underskrift.


  • #15   10. nov 2017 Ophuggerne har lov til at kræve et gebyr for at miljø behandle en bil, og det er det som de trækker fra skrotpræmien så intet galt der, prisen varier lidt, mener nogen stedet betaler 2500kr for en bil hvis den har katalysator og nogen helt ned til 1500, piller du stumper af den får du også de fleste steder mindre, det er nu engang virkeligheden.
    Men der ud over held og lykke med at få 2200kr....


  • #16   10. nov 2017 Som sagt må de gerne tage et gebyr for at tage imod bilen, men da det er staten der udbetaler skrotpræmien til DIG og IKKE dem, så kan de ikke trække pengene derfra.

    Så skal de give dig en særskilt regning


  • #17   10. nov 2017 Er det ikke fuldstændig og aldeles lige meget hvordan du får de penge, slut resultatet er det samme du ender ikke med 2200 når bilen er afleveret.

  • #18   10. nov 2017 Jo du gør?
    Du får 2.200 sat ind på din konto fra staten?

    Og jeg har endnu ikke oplevet en ophugger der er kommet med en regning for at tage imod en bil.

    Jeg har selv hugget 2 biler op i år, hvor jeg endda havde taget dele fra.

    og fik 2.200 ind på konto'en for hver, og inden regninger fra ophuggeren.


  • #19   10. nov 2017 Det er så langt fra standard....

  • #20   10. nov 2017 Det ER standard Bjørn

  • #21   10. nov 2017 Nemlig ja, bare lige bort set fra de fleste steder....

  • #22   10. nov 2017 Giver Bjørn fuldstændig ret, Carsten T du modsiger jo dig selv, taget fra dit eget indlæg "Præmien er skattefri, men du skal selv betale for ophugningen af køretøjet." Det er da de færreste ophuggeren der vil betale for miljøbehandlingen/ophugningen af den bil du kommer med.

  • #24   10. nov 2017 Tror i må læse lidt mere på den der.

    Ejeren af bilen skal have de 2200 for bilen fra staten.

    Der kan gives nedslag/modregning hvis nogle dele på køretøjet mangler.
    Skrothandleren får mig bekendt også betaling for jern prisen.
    Det er ordningen på miljø området der håndtere udbetalingen og reglerne.
    Pengene er "vist" endda bilimportører der betaler gildet da de jo også har en forpligtelse.

    Og det man underskriver ved en skrothandler er en fuldmagt osv.

    Jeg kender ikke mange i trekant området der udbetaler 2200 for en skrotbiler.
    Derfor demonterer jeg selv mine gamle biler, og sælger metallet til produkthandleren og resten til forbrændingen, det giver mig i længden mere end de 2200.


  • #25   11. nov 2017 Jannik H

    Jeg modsiger da ikke mig selv smiley

    Hvis du læser hvad jeg skriver, så må skrot handleren gerne give dig en regning for at skrotte bilen, det er jo hans virksomhed.
    Man han må/kan ikke tage pengene fra den skrotpræmie du får, DA DEN KOMMER FRA STATEN.

    Det er ikke skrothandleren der skal udlevere de 2.200kr. til dig.. er det virkeligt så svært at forstå? smiley


  • #26   11. nov 2017 Buggi

    Det undere mig
    Jeg har altid fået fuld knald for alle de biler jeg har skrottet både på ny og gammel takst, også selvom jeg havde plukket dele fra dem.

    Og jeg har brugt 3 forskellige steder

    Desuden skriver du at der kan modregnes fra skrothandlerens side. Det kan han jo teknisk set ikke gøre. Han kan give dig en regning JA
    Men han kan jo ikke tage det fra de penge du er berettiget til fra staten, da de slet ikke passere igennem hans fingre


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #27   11. nov 2017 Jeg har lige sendt en komplet corsa b til skrot, den fik jeg 2000 for, en corsa a som manglede kabine og en spindel i bag, ud over det manglede intet, den fik jeg også 2000 for, en vectra a uden motor/gear fik jeg 1500 for og jeg fik også 1500 for den sidste corsa a, uden motor/gear og kabine.

    Den ene corsa havde jeg selv købt for 1500, jeg solgte kabinen for 1000 kr og fik 2000 for resten. Så den tjente jeg ret godt på.

    Der blev afregnet kontant, og alle skrotattester blev underskrevet. Jeg ved udmærket at skrothanderen så skummer overskuddet, men det rager mig. Jeg gad ikke at have det gamle lort stående længere.

    Uanset er reglerne sådan som Carsten T skriver. At det fungerer anderledes mange andre steder i landet, er jo bare sådan det er.


  • #28   11. nov 2017 Okay men har stadig ikke fået noget svar på hvor den bedste skrot præmier er hvis jeg skal stille min bil et sted

  • #29   11. nov 2017 Jo, H. J. Hansen

  • #30   11. nov 2017 Hvad får man ca der

  • #31   11. nov 2017 Rune W

    Det nemmeste er nok at ringe til dem og spørge smiley


  • #32   11. nov 2017 Ok??

  • #33   12. nov 2017 2000 kroner

Kommentér på:
Bedste skrotpræmie foe min bil i Odense

Annonce