yaris som motorvejs pendler {{forumTopicSubject}}
Er det noget der dur?
Overvejer at anskaffe mig en bil nummer 2 til udelukkende pendling, og har kigget sådan en yaris d-4d an. Den skal køre Ca 150 km dagligt hvor de 140 er på motorvej. Hvad skal man ellers kigge på?
Krav
Pris 20-40000 kr.
Økonomisk, gerne meget
Plusser ville være træk og fartpilot, men ikke et krav, nå ja og komfort er selvfølgelig også et plus, men bilen bliver udelukkende valgt ud fra økonomiske øjne.
mar 2007
Følger: 2 Emner: 30 Svar: 55
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 577
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Den er overraskende økonomisk og komfortabel.
Mht 1,4 diesel er det en bundsolid motor.
Ja, det er set før at der et sprunget en toppakning, men det er ikke noget der sker på alle. Og springer den er det jo trods alt bare at få den skiftet, så kører den de næste 300000 km uden vrøvl
Vi har haft en 05 diesel til pendlerbil. 350000 km, og eneste uforudsete udgift udover alm service og vedligehold var et bagjulsleje og en bremselyskontakt.
Den kørte 22-25kml, men er dyr i ejerafgift da den var uden partikelfilter.
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 8 Svar: 37
min egen Yaris verso d4d, fra 03, er nok den eneste, som har stadig .org. motor, gearkasse, støddæmpere, .org udstødning, er aldrig blevet åben op i motor,
nu er km på 581.000 køre selv over 100 km hverdag, og starter hverdag og fyr virker stadig
mar 2007
Følger: 2 Emner: 30 Svar: 55
yaris som motorvejs pendler