{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.856 visninger | Oprettet:

Undervognsbehandling til Vw up {{forumTopicSubject}}

Hej ??

Jeg har en Vw up fra 2014

Den har ikke fået nogle undervognsbehandling, min mekaniker så undervognen mm i torsdags da han skiftet dæk, og den ser rigtig fin ud.

Han siger at det ikke er nødvendigt at giver den undervognsbehandling da det er nogle gode modeller,
Hvad synes / tænker I?
Og kan man evt selv ?

Det skal også lige siges at jeg har haft den fra ny af

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervognsbehandling til Vw up
  • #1   12. nov 2017 self skal den have, den skal beskyttes mod salten på vejene

• #2   12. nov 2017 Jeg ville give den en omgang nu, inden de begynder at sprede alt for meget salt. Jeg kan anbefale Dinitrol, de udførte et rigtig godt stykke arbejde på min kærestes Up.

Og du kan ikke selv undervognsbehandle en bil lige så godt som de professionelle.

• #3   12. nov 2017 Det er en rigtig rigtig god ide, men det giver ikke nogle mer pris ved salg eller det kan ihvertfald ikke betale sig med henblik på salg smiley Jeg regner ikke med at holde min længe nok til det er nødvendigt
    Du kan ikke rigtig gøre det selv, andet du har sprøjteskemaerne, der er mange sensorer osv der ikke må sprøjtes smiley

• #4   12. nov 2017 Tak (-;

• #5   12. nov 2017 Hvis du vælger at rustbeskytte den hver andet år, hele dens forventede levetid ( Lad os sætte den til 16 år ) så kommer det til at koste dig mindst 25.000 at livsforlænge bilen med 2-3 år ?

Det er muligt at bilen så ikke er særlig rusten når den er 16 år, men elektronikken , motor, teknik og undervogn slides alligevel op .

Er det værd at ofre så meget på et microbil ?

Jeg lader spørgsmålet stå åbent, men kender godt min egen konklusion.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #6   12. nov 2017 hvis den ikke har fået fra dag et
    så drop det det har begrænset virkning der er allerede rust i samlinger osv det ses bare ikke endnu og det hjælper ikke en dyt at behandle den nu

• #7   12. nov 2017 Er det ikke lidt voldsomt rene?

• #8   12. nov 2017 1. gang er den vigtigste.. Man behøver ikke hvert 2 år.....

Skal man altid tænke om det kan svare sig, så skulle man aldrig købe en bil, kun hvis det er en veteran.

Folk der køber helt nye biler må være tossede så smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#9   13. nov 2017 7
    hvad mener du med "voldsomt"
    hvis det var mig ville jeg ikke bruge penge på det
    1 begrænset virkning
    2 en stor udgift hvis man følger undervogns behandlernes anbefalinger
    3 bilen får ikke større værdi
    4 bil uden særlig stor værdi

• #10   13. nov 2017 Sådan noget skal helst klares fra dag 1 .

Jeg har en anden bil (colten) Som jeg har haft fra ny.
    Jeg bestilte den MED en undervogns behandling. Så det har den fået inden jeg kørte iden. Sidst i november -2008. Den har så fået igen 4 år efter.

I år 2017 skulle den så ha nye støddæmpere foran.
    og jeg var med under liften og se bilen.
    Og han havde aldrig set så godt en undervognsbehandlet bil før.

Da jeg sagde at den havde fået fra dag 1. Så thumps up fra mekanikeren.
    Han sagde også kun: Det er det eneste rigtige og gøre.

Men vil du undervognsbehandle din up. Så gør det hurtigst muligt inden der bliver saltet... Ellers kan du lige så godt lade værre og vente til foråret... (Bare husk og få den undervognsskyllet godt så der ikke er noget salt.

• #11   13. nov 2017 Hej Rene

Jeg mener så at min bil er af stor værdi,
    Og selvom det er en begrænset virkning, så har den en virkning. Man behøver jo ikke at gøre det hvert anden år.

Det kan godt være at bilen ikke får en større værdi, men regner heller ikke at jeg skal af med den.

Og 2500 kr synes jeg sku ikke er mange penge, for den store omgang Rene.
    Mvh Michael

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#13   13. nov 2017 11 ja den har stor brugsværdi for dig men økonomisk er den ikke det store værd hvis det havde været en bil til +400000 så havde den en stor værdi men hvis jeg købte en bil til den penge ville jeg aldrig sende den til textylen da de bore hulle alle vejne og fylder bilen med metal spåner ydermer er der rigtig meget sjusk i den branche
    jeg havde fået en dygtig mekanikker til at skille den ad og få den behandlet gennem de huller bilen er født med og så havde jeg selv skilt bremserne ad og smurt dem op efter alle kunstens regler da de er tørre som en gammel ku... simpelt hen noget svineri de ikke smør dem op fra fabrikken ja de autoriserede værksteder ved sgu heller ikke hvad keramisk og silikone fedt er

• #14   13. nov 2017 Jeg nåede 2 år og 3 service hos aut Peugeot før mine bagbremser hang og det kostede nye skiver/klodser... Troede de smørere men det gør de ikke andet man ber om det

• #15   13. nov 2017 Første gang den får er det vigtigste, glem alt om at få den ordnet hver 2. år det er spild af penge efter min mening. Giv efter behov er "slidlaget" ved at være væk så giv den en tur mere. Synes jeg har set en del biler hvor div små drænhuller i paneler og vanger har været stoppet pga alt for meget rustbeskyttelse og så hjælper det altså ikke ret meget.
    Stedet der behandler bilen er vigtigere end mærket, vores Mondeo får en gang Suvo, valget er taget efter at have set nogen biler som har fået turen samme sted.

Kommentér på:
Undervognsbehandling til Vw up

Annonce