{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon pærer til biler uden linse (de)
  • #1   13. nov 2017 opdater når du har prøvet det.

  • #2   13. nov 2017 Min far har kørt galt med min bil, og kofangeren er lidt bulet under den ene lygte og den er udenfor justering, de skal lige ordnes først inden jeg gider at prøve. Ellers ved jeg, jeg vil blænde modkørende når lygterne ikke er justeret korrekt smiley

  • #3   13. nov 2017 Virker ikke - og det er ikke lovligt.

  • #4   13. nov 2017 Det er ikke lovligt ved jeg godt, så længe pærene ikke blænder nogen så er det lovligt i mine øjne og politiet vil heller ikke stoppe en bil der ikke blænder tror jeg? smiley

  • #5   13. nov 2017 Det vil blænde, da lysspredningen er forkert.

  • #6   13. nov 2017 Men i videoen ser det bare som om de lyser rigtigt op mod væggen og når han køre så er der heller ikke nogen der blinker

  • #7   13. nov 2017 På videoen ved 8:39 skriver han selv at der er ret mange pletter over lys/mørke grænsen. Man kan tydeligt se dem når han kører tættere på væggen, og man kan også tydeligt se at der er langt mere lys over grænsen - dvs i det område som er lige op i snotten på folk.

    Selve produktet virker som noget flimset pis, som skvatter fra hinanden når bilen har kørt lidt og det hele vibrerer. Det gør han sidst i videoen...

    Bare fordi der er meget få mennesker som blinker af en, betyder det ikke at de ikke bliver blændet, men at de har for travlt med at glo på deres mobiltelefoner til at lægge mærke til en skid.


  • #8   13. nov 2017 Som de også skriver i videoen, er der en del diffus lys (escape light spots) der hvor de viser det op mod væggen. Så jo, de vil blænde.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   13. nov 2017 Der er vidst kommet "nye" regler på xenon/led området, men jeg mener bestemt ikke at lygterne må kunne lyse mere end 2500lumens, og det kit du har fundet, det er på 8400..
    Så vil ikke mene at det er mere lovligt end dine nuværende LED pære smiley


  • #10   14. nov 2017 #7 #8 men jeg tvivler stadig på de blænder? De lyser helt vandret på væggen og ikke bare stråler ud højre og venstre. Ja jeg kan godt se der er små pletter også men original xenon blænder også rigtig meget efter min mening, så jeg synes ikke dem her vil blænde mere?

    #9 hehe mine led er 6800 lumen pr pære 2x13600 lumen. Men om det passer ved jeg ikke når det er kina pære. Men rigtig godt lys giver det smiley har i hvert fald ikke oplevet nogen har blinket til mig


  • #11   14. nov 2017 prøv og mød en opel insignia med original xenon, den blænder selv om den er født med det,
    deres lygte er skod, og vlænde meget

    det er er flere af nye bilermed. xenon der gør


  • #12   14. nov 2017 Det jo det jeg siger.. Der er rigtig mange andre biler der er originalt som blænder. Men de kina pære jeg har fundet vil sku ikke blænde mere end dem, det tror jeg ikke? Da xenon er rigtig skarp lys, så hvis de blænder modkørende så ville folk blinke til ham i videoen med det samme

  • #13   14. nov 2017 har nu set videoen og denmmangle jo den asymmetriske del

    lyset er mere helt fladt, når han viser det mod muren
    den mangler den skrå opadgående del, aom gør lyset lyser, længer i højre side,
    så man kan se dem der er i vejkanten,

    samt det er jo ret tydeligt at lygten er lavet om, nå man har klarglas lygter,

    sætter man dem i lygter med gammeldags glas der har rille og det til at sprede lyset,

    så vil de helt klart ikke lyse som i videon, da glasset også bil sprede lyset fra pæren,
    så der vil man ikke få samme lysbillede som i videon


  • #15   14. nov 2017 Lygten skal stadigvæk være godkendt til lyskilden før det er lovligt.
    Så ingen LED eller Xenon i Halogengodkendte lygter.


  • #17   14. nov 2017 Jo for det blænder.

  • #19   14. nov 2017 Men helt forskellig spredning.

  • #21   14. nov 2017 Halogen og Xenon er på ingen måde ens - det kan du jo se på filmen. smiley

    Der er ingen reflektor hverken i eller for enden af Xenon pærer, så det siger sig selv at de ikke har samme spredning.

    Det er ligesom derfor man skal have en linse for at lysmønstret bliver rigtigt... smiley


  • #23   14. nov 2017 Reflektorerne som sidder i lygteglasset, skal passe sammen med geometrien og udformningen af reflektorerne på bagsiden af lyskilden.

    Xenon og Halogen har ikke samme brændpunkt, og de kan aldrig få det på grund af de forskellige fysiske rammer som de to lyskilder er begrænset af. Den ene er gasudladning og er afhængig af en lysbue - den anden er med en glødetråd.

    Så man kan gøre en masse med reflektorer, linser og andre finurligheder - men igen er man begrænset af lygtens konstruktion, og man vil aldrig få en løsning som virker ordentligt. Det HAR vi se 10.000 vis af eksempler på igennem de sidste 10 år.

    Hvad skulle dog være argumentet for ikke bare at bruge noget som er lovligt, og giver nok lys? Der er læssevis af Halogen pærer som virker ganske fortrinligt i standard lygterne, så hvorfor bliver folk ved med at tro de bare lige kan montere en kina dims til 40 kroner og få noget der er lige så godt?

    Hvis det var nemmere, billigere og mindst lige så godt, tror i så ikke producenterne havde købt ind på ideen for længe siden?

    En eller anden kegle med en lumen måler og en Youtube kanal, ændrer ikke ved at der er masser af lys som "undslipper" ovenover lysgrænsen. Man kan endda nemt se det på videoen - og det VIL blænde modkørende i større eller mindre grad.


  • #25   14. nov 2017 Så kalder vi det lyspunkt. Potato - tomato.

    Xenon og Halogen har helt forskellig spredning af lyset, så det er omsonst at påstå de er ens. Det er de ikke, og det vil de aldrig være på grund af deres opbygning.

    Husk på det er H4 vi snakker om her. smiley

    For H7 / 1 er det meget ens...


  • #26   14. nov 2017 Ja, halogen og xenon er betydelig forskellige lyskilder. Xenon er meget bredere, længere og højere (fjernlys), kontra en halogen lygte med linse.

    Ang. de nye regler med 2000lm er lidt tvetydig.
    Du må stadigvæk ikke montere en tilfældig xenon eller led lyskilde I en halogen lygte.
    Dog har osram blandt andet lavet en lovlig xenon lygte (25w D5S) til bestemte audi/VW modeller. Disse er dog ikke gratis.

    Iøvrigt står der også at LED (med lm over 2000) skal være udstyret med lygtevaskere - dette passer ikke. Den taxi jeg kører i (MB W212) med quad LED har IKKE lygtevaskere. Den har dog dynamisk/adaptiv lys.

    Vores C4GP har 25w xenon, og er IKKE udstyret med automatisk niveauregulering, hvilket er lidt fjollet da den har drejelige xenon lygter, bare ikke up/ned. Hvilket også medføre at de blænder engang imellem når man f.eks kører over en bakke. Den er udstyret med et gammeldags rullehjul I kabinen.

    En del nyere biler er udstyret med 25w xenon, da konstruktionen er billig (ballast og pære I en enhed) og lyset er næsten lige så godt som almindelig 35w xenon da optikken er det samme.


  • #27   14. nov 2017 nu spurgte jeg heller ikke hvad loven siger om xenon pærer i lygter uden linse osv.. nu bryder andre loven ved at snakke i tlf i bilen, mens andre laver alt mulige andet. og jeg bryder den ved at sætte led/xenon og så længe jeg ikke blænder modkørende så er jeg ret ligeglad med hvad loven siger. jeg har kørt med led pærer i halvt år, jeg blev aldrig blinket af modkørende, politiet kørete jeg forbi flere gange uden de brokkede sig over det.. jeg har også været til syn hvor synsmanden heller ikke brokkede sig over at bilen havde led pærer HELE vejen rundt i bilen

  • #28   14. nov 2017 Hvorfor fortsætter du så ikke bare med det?

  • #29   14. nov 2017 fordi jeg ville ikke sige nej til at prøve de xenon pærer hvis ikke de blænder nogen, og giver bedre lys hvis du forstår mig? smiley jeg har prøvet RIGTIG mange led pærer nu og aldrig prøvet xenon. jeg oprettede emnet for at spørg om folk havde prøvet eller læst om dem. jeg er ikke ude efter at blænde folk, hvis en modkørende blinker så dropper jeg pærene med det samme smiley sådan har jeg altid gjort.

    - nu er min ene lygte udenfor justering pga min far smiley mekanikeren sku fikse kofangeren + lygten men han har ikke tid til mig her for tiden smiley så jeg kan ikke bare bestille noget xenon og prøve hehe

    ----lad os sige jeg sætter xenon i, er vi så enig med den her dims jeg har markeret skal af? det er ikke den samme lygte jeg har men på min sidder der også sådan en i lygten


    profilbillede
  • #30   14. nov 2017 ja hvis du monter dem med indbygget linse,
    så skal den dims ud


  • #31   15. nov 2017 Forstår slet ikke alt det her? Du ved det er ulovligt, okay.

    Få en anden til at kører din bil, hvor du kommer som modkørende i en anden bil. Syntes du det blænder?

    1. Ja? - afmonter lortet.
    2. Nej? - lad lortet blive hvis din samvittighed er til det.

    3. Så blev den dybe tallerken også opfundet.

    Min egen har som Martin i #26 skriver, også 25W xenon fra fabrik i Amarok, lækkert lys, uden lygtevask smiley


Kommentér på:
xenon pærer til biler uden linse (de)

Annonce