{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Jonas
Jonas
Tilmeldt:
18. jan 2015
Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341

Toyota Yaris fra 2009 “knaser” lidt ved gearskifte {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Toyota Yaris fra 2009, som har kørt 60.000km
Den er begyndt at sige sådan en knasende lyd, når man skifter fra 1 gear til 2 gear.
Den gør det ikke, når man geare ned fra for eksempel 4 gear og til 2 gear.

Nogle der kender til problemet? Eller har et forslag ?

Jeg mistænker selv at den kan være synkromesh, men jeg synes bare det er tidligt efter så få km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Yaris fra 2009 “knaser” lidt ved gearskifte
  • #1   17. nov 2017 Svært og sige.. Hvordan er bilen blevet kørt osv har alt og sige.. Hvis man skifter friskt/ hurtigt, så slider det hurtigt. Og foregår nedgearing fra 4 ved 100km/t. Eller 25-30???

  • #2   17. nov 2017 få kikket det hele igennem, det kan jo være en slidt kobling eller utæt slavecylender. men også gearkassen der er slidt . så der er jo nok ikke anden for en at få gearkassen af,og få renoveret evt. vis ikke det er noget med slavecylenderen. men vis det var det ville jeg også mene du skulle døje med alle gearskift.syns nu også det er tidligt ved 60.000km men det kan jo ske. vis den har haft en hårdt liv.

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #3   17. nov 2017 Jeg har købt den for et år siden og har selv kørt pænt i den og før mig, var den ejet af en ældre dame.

    Nedgearing foregår kun ved under 40 kmt


  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #4   17. nov 2017 Jeg må prøve og få det tjekket.

    Kan man afprøve om slavecylinder virker rigtigt uden at skille den ad.


  • #5   17. nov 2017 jamen kik godt på den og se om den er utæt, eller evt prøv at udluftet den. husk at hælde bremsevæske i beholderen, inden du udluftet den så den ikke løber tør.og tjek også inden du starter,at den ikke mangler væske.og lige det med der er en ældre dame eller evt ældre mand . det næste tit det værste for en gearkasse/kobling. da de tit får filet koblingen ihjel og får sat bilen hårdt i gear . så det lige så hård ved gearkassen og kobling .som en der har kørt race

  • #6   17. nov 2017 Har du fået lavet alle service hos Toyota? I så fald plejer de at være rigtig gode til at betale rep efter garantien smiley Jeg har ihvertfald fået skiftet et 8000 kr dyrt modul for kun arbejdslønnen smiley

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 198 Emner: 77 Svar: 341
    #7   18. nov 2017 De fleste service er overholdt, dog ikke ved Toyota, så jeg tænker ikke der er noget at få fra dem af.



Kommentér på:
Toyota Yaris fra 2009 “knaser” lidt ved gearskifte

Annonce