{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.305 visninger | Oprettet:

problem med at tanke op {{forumTopicSubject}}

hey folkens.

har en Kia Rio 2013 model. har for 1 uge siden tanket fuldt op 5 timer efter om morgen skulle konen på arbejde, hun ser at benzin måleren var vidste halvtank, om hun så syner eller ej ved jeg ej. men hun ville tanke op og self kan hun ikke tanke op da jeg på forhånd havde tanket fuldt op, så den klikker self flere gang, hvilket at hun får tanket helt ud til over kanten og der løber diesel ud.

hun køre med den fra Aarhus til Aalborg tur/retur, men benzin måleren viser stadig at tanken er fuld, dog viser computer skærmen at der er en halv tank tilbage, vi prøver og tanke op, så klikker den ved 1 liter, og det giver ikke mening da vi ved at der er en halvtank tilbage.

har haft den til værksted og de siger at tanken er fuld, der løber diesel ud når man tager luft slangen og benzin slangen ude af tanken. og mener at den ikke fejler noget. men i mit hovede giver det bare ikke mening at den ikke fejler noget, og ville helst ikke til Kia forhandler de tager fandme rigtig meget i timen.

det skal lige siges at førhen når jeg åbner tank låget, så plejer man at kunne høre trykket der siver ud, det gør den ikke mere.

nogen der måske kan hjælpe mig hvad fejlen evt. kunne være?

har læst at der på biler sider en knap man kan trykke på for at udlede trykket i tanken. nogen der ved hvor den ligger henne på en kia rio 2013 model?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem med at tanke op
  • #1   30. nov 2017 1. Har KIA ikke 5 eller 7 år fabriksgaranti?
    2. Hvis du kan køre fra Århus til Aalborg t/r og kun bruge 1 liter så er det verdenssensation.
    3. Jeg har af og til oplevet at benzinen pumpes SÅ hurtigt ind at den klikker nærmest hele tiden - så man skal lempe benzinen ind uden at holde den i bund. Prøv en anden tankstation?


  • #3   30. nov 2017 garanti er udløbet, har kørt 210.000 km med den, så derfor er der ikke garanti på den længere.

    har prøvet mindst 5 forskellige tankstationer og det viser samme problem. og når jeg prøver og tanke, så tanker jeg stille og roligt, men samme resultat.



  • #4   30. nov 2017 Claus G.

    om måleren er defekt eller ej, så har det ikke nogen betydning for at jeg kun kan fylde 1 liter og dermed klikker af. tanken burde kunne fyldes op, selvom måleren er defekt


  • #6   30. nov 2017 Claus G

    der ikke mere garanti på den. den udløber efter 7 år eller hvis man har kørt over 150.000 km. og min har kørt 210.000 km


  • #8   30. nov 2017 Jeg har før skiftet brændstof måleren i tanken pgr den viste forkert

  • #9   30. nov 2017 Thomas

    er det en kia rio du fik skiftet måler på? og kunne du stadig tanke normalt mens måleren var defekt?


  • #10   30. nov 2017 Ja er på rio. Jo kunne tanke normalt

  • #11   30. nov 2017 Thomas.

    problemet er på min der kan jeg ikke tanke mere end 1 liter. selvom jeg ved at jeg har kørt 500 km.



  • Henning C
    Henning C Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 427
    #12   30. nov 2017 Ham her har samme problem med hans kia.. kulfilter falder fra hinanden og små kugler sætter sig i div rør og slanger og ventiler og blokere alt udluftning når der tankes..
    måske det kan være fejlen i din bil også..

    https://www.youtube.com/watch?v=fgQRFczMMcg


  • #13   30. nov 2017 Hvis der somregel kun tankes 5-10l af gangen, ender du til sidst med en tankmåler der viser en ting, men realiteten er en anden. Tankmålere idag skal bruges, for at fungere. Dvs. tank bilen helt op, og kør til den lyser og tank helt op igen. De kan ryge helt ud af kalibrering hvis der kun sjattankes.
    Det er et problem på udlejnings biler også, som kun kører småture og skal afleveres fuld tanket igen.


  • #14   30. nov 2017 #12 - Ja bortset fra det er en 10 år ældre model, som slet slet slet ikke er ens med OP's Rio.

  • #15   30. nov 2017 Morten

    vi tanker som regel 20+ da konen køre fra århus til Aalborg tur/retur hverdag. så det ikke de små sjat diesel der bliver fyldt i.

    men nu har jeg sat et udbud hos Autobutler.dk og venter på at få tilbud og løsning på problemet. jeg vender tilbage når jeg får en løsning, så andre der sidder med samme problem kan følge med.


  • #17   1. dec 2017 nu ved jeg ikke om du kender en med en lift ,men gør du det så prøv da først at løfte bilen .og gå alle slanger fra tanken igennem, det kunne jo være noget så simpel som du stoppet ånderør fra tanken. eller noget i den stil.

  • #18   1. dec 2017 Tanket op i tomgang ! smiley

  • Henning C
    Henning C Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 427
    #19   1. dec 2017 #14
    Så du vil dermed sige med 100% at det ikke er det der kan være galt med bilen.. smiley


  • #20   2. dec 2017 50% diesel og 50% benzin?????.
    Du nævner begge dele i starten, det var da en besynderlig motor?.

    Men det jo måleren der er defekt, og ikke kan vise rigtigt.
    Den kan jo være fastfrosset lige som cisternen i et toilet.
    Min egen bil køres tanken fuld til tom så tit som muligt.
    og så motioneres svømmeren/sensoren i tanken maximalt hele tiden.


  • #21   2. dec 2017 Har været til kia forhandler og de har også åbnet tanken og som besynderligt har de konstateret at tanken er fuld, hvorfor vi kunne køre flere 100 km og stadig have fuldtank er en gåde for os. Men kia forhandler nulstillede computersystemer på bilen og efter det har diesel måleren begyndt at virke optimalt igen.

  • #22   2. dec 2017 Total økoracer... Pas på den smiley

Kommentér på:
problem med at tanke op

Annonce