{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

B News Lamborghini Urus {{forumTopicSubject}}

Lamborghini har brugt denne aften på at præsenterer for deres helt nye Sports-SUV Urus


Urus er dog ikke mærkets første SUV, da i 80'erne kom militær modellen LM002. Dog er Urus et nyt kapitel for Lamborghini, da de skal også snuppe en del af SUV market! Motoren er lånt fra Audi, og er dog ikke den velkendte 5,2 V10, men retter den mindre 4,0 V8 Biturbo vi kender fra Audi RS6. Motoren yder 641 Hk, 850Nm og vil kunne ramme 0-100 på de små 3,6 sekunder takket være Audi's Quattro system med et 40/60 split imellem for-og baghjulene. Urus bruger et 8-trins automatgear og er begrænset til 305 km/h!


køremissægt vil Urus være den bedst i klassen, hvad består af PorsPorsche Cayenne Turbo S, BMW X5M, AUDI SQ7, Bentley Benetga, Range Rover SVR og Mercedes GLE63 AMG. Urus bruger nemlig samme "' Rear-wheel steering" fra Aventador S, og det hjælper den med at give det bedste vejgreb i forskellige situationer. Utroligt nok er Urus den længste i klassen, men med Lamborghini's brug af Carbon teknologi, så har de fået vægten ned under 2,200 Kg. Efter at Lamborghini er ejet af Audi, så bruger Urus VAG's MLB Evo platform, hvor Audi Q7, Porsche CAYENNE, Bentley Bentega eller den kommende VW Tourag også bruger. Urus kommer med seks køreprogrammer som består af: : Strada, Sport, Corsa, Neve , Terra og Sabbia. Kender man lidt til Lamborghini, så er Corsa næppe betegnelsen for en bil, der kan opføre sig som en Opel Corsa, men derimod deres mest sportslige program. Neve er det program som er bedst til kørsel ved sneetveje, Terra er det bedste til Off-Road kørsel og Sabbia er mest veloplagt til kørsel ved sandet veje, eller retter det mere oplagte marked "Ørken.."

Designet på Urus skal man måske lige vende sig til, men ifølge Lamborghini, så er fronten inspireret af deres legendariske Miura, linjerne ved motorhjælmen stammer fra Countach og selve designlinjerne ved hele designet er fra LM002. I kabinen minder den meget om deres Hurracan, hvor de bruger et design som de kalder for "Hexagonal elements ." Her er meget af interiøret designet i form a sekskanter, såsom rattet, luftdysserne eller visse knapper. Urus kommer standard med 8 højtaler, men man kan tilkøbe Bang & Olufsen 3D Sournd system med 1700Watt...



Billeder
https://2.bp.blogspot.com/-KHqvEzEltjA/WiWCj7vmXDI/AAAAAAABPcM/VIBEavlJhfwZdd7yZ_IHa-NvAFs8uWJMgCLcBGAs/s1600/lambo-urus-officialy-unveiled-9.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-cDZQ7TizUg8/WiWCjmNqmII/AAAAAAABPcE/j_VWCu_eenoWZPVkC9pG1lS7CxJRpLvaACLcBGAs/s1600/lambo-urus-officialy-unveiled-8.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-voCLWfTYhXM/WiWOr4NZjXI/AAAAAAASjik/qBETO5wgnfg04Y8tlxu7pnHtV9UhZZxdwCLcBGAs/s1600/Lamborghini-Urus-SUV-8.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-X6NmMKn1YIM/WiWCi33cixI/AAAAAAABPb8/EcuhEwNJ0LAOuxdv698SzgyeSEKvTJXLgCLcBGAs/s1600/lambo-urus-officialy-unveiled-5.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  B News Lamborghini Urus
  • #1   4. dec 2017 Urus bliver vel billigste Lambo, eller hva'?

    Jeg synes egentlig at den er meget fed, den ser egentlig bedre ud end de første koncept photos.


  • #2   4. dec 2017 Jo Jo det er da helt klart den fedeste SUV, men det er stadig bare en SUV. De kan kun laves fede til en vis grad.. Må indrømme jeg mister en smule respekt for Lambo.

  • #3   4. dec 2017 Jeg tror at Lamborghini følger Porsche's eksempel. Der var mange der rynkede på næsen da Porsche lavede Boxster og Cayenne, men de sælger jo vanvittigt godt, Porsche ville jo være en hel del mindre hvis de kun lavede 911'ere.

    Gallardo var jo også med til at vækste Lamborghini, ligesom Huracan er nu. Og med en SUV, og hvem ved, måske endnu flere modeller, kan Lamborghini sikkert også blive en fornuftig forretning.


  • #4   4. dec 2017 Ja. Det har du ret i. Men de fleste der køber en Lamborghini går rimelig meget op i biler, og tror ikke Urus vil være deres valg (kun hvis de havde penge som lort, og skulle have en soccer mom bil). Dér er det lidt lettere som normal forbruger, at falde over en Porsche, og kunne lide den uden, at tænke videre over det.

  • #5   5. dec 2017 Jeg tror ikke at købere af Urus vil have den som eneste sjove bil. Køberne har sikkert en Aventador eller noget i den stil i forvejen. Mange superbilsejere i området hvor jeg bor har flere biler af den kaliber i garagen. Med Urus kan Lamborghini nu sælge flere biler til den samme kunde smiley

  • #6   5. dec 2017 Jeg vil gerne have en, fedeste SUV ever:-)

Kommentér på:
B News Lamborghini Urus

Annonce