{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.553 visninger | Oprettet:

Peter B
Peter B
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5

Køb af bil gennem CVR-nummer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Har hørt at det er muligt at oprette sit eget CVR-nummer og købe en bil derigennem.
Hvad er muligheder og begrænsninger deri?

Bilen sælges til CVR-nummeret, firmaet, men hvordan hænger det så sammen med beskatning osv.
Kan den videresælges til mig selv med det samme?
Hvordan foregår det rent regnskabsteknisk og er der faldgruber og ulemper?
Tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af bil gennem CVR-nummer
  • #1   5. dec 2017 Ideen er at sælger kan fraskrive sig reklamationsretten, der er ingen ulemper som sådan udover bilen er købt som beset men billigere end normalt smiley

• #2   5. dec 2017 NEJ_ NEJ NEJ ........Ikke et emne mere om det ???

Der er jo en der spørger hver uge - og ikke forstår at bruge søgefunktionen her på siden ?

• #3   5. dec 2017 Ej nu igen. Tjek de 83648473 emner om præcis det samme i forum.

• #4   5. dec 2017 Du kan sagtens oprette dit eget CVR-NR - bare husk at du så også skal aflægge regnskab periodisk og glemmer du dette så skal SKAT nok selv vurdere hvor meget de mener at have til gode.

Se om du ikke kender en som har et CVR Nr. du må låne. CVR nummeret bruges kun "Fiktivt" så sælger har sit på det rene i handlen for at fraskrive sig reklamation osv.

• #5   5. dec 2017 vi købte en saab i Nykøbing og de ville kun sælge den til cvr pga en fejl i abs enheden.. men vi aftalte at vi fraskrev og en hver ret til reklamation.. og bilen.. den kører endnu og så endda uden fejl

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    okt 2013

#6   5. dec 2017 Beklager. Synes ikke at jeg kunne finde emner der omhandler det regnskabstekniske i det,
    Det drejer sig om en spritny bil så der er ikke noget med fraskrivelse af garanti, engrossalg eller andet.
    Hvad hænger jeg på af bøvl hvis jeg opretter CVR og får registreret bilen i eget PMV CVR?
    Nogen der har prøvet det?

Tak

• #7   5. dec 2017 Hvorfor vil du købe en fabriksny bil med CVR? I så fald kan du ikke køre privat i bilen da den kommer på gule plader og firmaet skal have en del kapital til bilen, du kan købe den som Van på papegøje hvor du med CVR slipper med halv misundelsesafgift
    Hvis du køber den på hvide skilte skal firmaet jo have pengene enten fra dig eller via indkomst så den kan afskrives over nogle år og du kommer til at blive beskattet af fri bil

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    okt 2013

#8   5. dec 2017 Nix. Flere køber til eget PMV og sælger straks til sig selv,
    Kender bare ikke ulemperne og det regnsksbstekniske i det.
    Det har ikke noget med moms og gule plader at gøre.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    okt 2013

#10   6. dec 2017 @René C: Lyder ikke som om det er besværet værd med momsregistrering m.m. Det er 10-15K der er i besparelse ift. almindelig rabat.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    okt 2013

#12   6. dec 2017 Hej René. Jeg kan godt selv lave regnskab, hvis jeg sætter mig ind i reglerne, men er i tvivl om der er faldgruber jeg overser.
    Fohandlerne er ligeglade med at virksomheden har en flåde og flere mærker skal bare se et CVR-nummer uden at indregistrere i virksomhedens navn. Ved at man ved Volvo kan få op imod 200K i rabat på fx V60 med en del udstyr blot ved at fremvise CVR-nummer og navn.
    Rabatten hos alle forhandlere er tilsyneladende den samme når vi snakker uden flåderabat. Med flåderabat kommer den så 10-15K længere ned, men med tilhørende besvær.

Tak for dine svar.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #13   6. dec 2017 Peter læs på skat.dk, tax.dk, cvr.dk om personlige virksomheder og krav dertil.
    Regnskab er intet problem da du åbenlyst ikke tjener penge i din virksomhed

• Ruby M
    Ruby M Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #15   16. jan 2018 Det er pudsigt. En person spørger om noget for derefter at sidde og belære de folk som svarer. Godt gået.....LOL...!

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    okt 2013

#16   19. jan 2018 Er det mig du mener Ruby?

Kommentér på:
Køb af bil gennem CVR-nummer

Annonce