{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Import: Forhåndsvurdering {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,
Jeg kan se at der er flere selskaber, som tilbyder forhåndsvurdering af import afgiften på det køretøj man overvejer at importere.
F.eks. www.afgiftportal.dk og www.quickimport.dk

Kan man regne med denne forhåndsvurdering?

Er der nogle af de her selskaber man skal gå udenom?

Hvad skal man være opmærksom på?

Og er der nogle af jer der har erfaringer med at få forhåndsvurderet afgiften af sådanne selskaber?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import: Forhåndsvurdering
  • #1   17. dec 2017 Tjek forum, der er flere andre der har spirgt og fået fyldestgørende svar...

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

Emner: 9 Svar: 141
    #2   17. dec 2017 har brugt automentor koster 250 kr for en uforpligtende vurdering og efter jeg kom med bilen hjem betalte hvad de sagde at skulle koste afgiften + 2000 kr honorar og fik plader på bilen næste dag. Meget hurtig og effektiv.

• #3   18. dec 2017 Tak Vladmury,
    Dem kigger jeg lige nærmere på.

• #4   18. dec 2017 Har importeret en bil
    hvor automenter ville ha 125605kr i afgift og skat ville ha 104543 i afgift så kan godt svare sig at vente de 3-4 ugen for at få plader på

• #6   18. dec 2017 Som udgangspunkt har private vurderingsfirmaer en motivation for at sætte prisen for højt, da det er dem der hæfter det resterende hvis den er for lavt sat. Den eneste fordel (jeg ser) er at man får pladerne hurtigere. Til gengæld ender man jo så ofte med at betale for det - og ikke kun gebyret.

• #7   18. dec 2017 De tjener vel også lidt ved at sætte prisen højere, eller må de ikke stikke "overskuddet" i lommen?

• #8   18. dec 2017 Jeg er ret sikker på at hvis en operatør siger at du skal betale 20000 i afgift, samt XXXX Kr. for servicen og så bilen lander på 18000 i afgift, så beholder de overskydende 2000 Kr.. Men de skal jo så også have til de kolde tider når de rammer 2000 kr. forkert vil jeg tro..:)

• #9   19. dec 2017 Okay.
    Men har jeg forstået rigtigt at skat ikke laver forhåndsvurderinger?
    Altså man kan først få en afgiftsvurdering fra skat efter man har købt bilen og fået den toldsynet?

Kommentér på:
Import: Forhåndsvurdering

Annonce