{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.823 visninger | Oprettet:

Kobling er gået i stykker, kan man stadigvæk køre? {{forumTopicSubject}}

hejsa, min kobling er stået af, kan godt køre og kan godt komme fremad men den får for høje omdrejninger hvis jeg træder hårdt på speederen, hvis jeg ligeså stille træder på speederen kan jeg sagtens køre, den må bare ik få fuld knald, skal ha skiftet koblingen og det vil koste 3000-4500 at lave ved en mekaniker smiley

det er jul og har også en vægt afgift der kommer d 1, så vægt afgift på 1700kr på en gammel bil og ny kobling er ikke lige penge jeg har, hvad sker der ved at køre motorvejs kørsel eller andet på den? ved jo godt at den til sidst ik vil reagere mere men er det langtids udsigter hvis jeg køre pænt uden at slide mere på den,

det lidt vigtigt jeg har bilen her i julen, men hvis den står af ret hurtigt og slet ik vil reagere mere så vil jeg ik tage chancen og gå i stå et sted smiley ,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling er gået i stykker, kan man stadigvæk køre?
  • #1   18. dec 2017 Det er en vurdering man skal tage i bilen, vi kan ikke vurdere det via nettet.

Men jo, hvis den kun filer 10% kan du godt

• #2   18. dec 2017 Jeg ville få den skifte så snart du kan, for ingen kan svar på om den holder 100 km eller 2 meter..

• #3   18. dec 2017 Jeg plejer at tage i banken vis jeg ikke kan få det til at hænge sammen

Enten låner jeg pengene på budgettet og betaler ekstra ind når der kommer løn eller også betaler jeg det lånte beløbet ud når der kommer feriepenge

Man kan også høre familie/venner eller den mekaniker man bruger om det kan betales i er flere omgange

• #4   18. dec 2017 nej okay, kan godt se, jeg kan sige at jeg kan køre op til de 20 km i 1 gear før den får høje omdrejninger, 40 i 2- 60 i 3 - 80 i 4 osv op, men kan godt trappe op med 10-20km mere hvis jeg gør det langsomt, så den reagere, bare med sløv tryk på speederen uden at træde hårdt ned,

• #5   18. dec 2017 Hvis du fortsætter længe nok, så risikerer du at svinghjulet skal skiftes eller drejes af, hvilket ikke gør udgiften mindre .

Mit råd er at køre så lidt som muligt i bilen, og få den repareret så snart du kan, eller som andre siger : Lån pengene fra budgetkontoen til at få bilen lavet .

Håber ikke du har en hund, for hvis den brækker benet - vil du så vente til du har penge med at gå til dyrlæge ? smiley

https://viabill.dk/?gclid=EAIaIQobChMI2vj9j-aT2AIVEp0bCh3h8Q4NEAAYASAAEgK5lPD_BwE

• #6   18. dec 2017 nej det er bare fordi jeg står med 3500kr når måneden er omme, til at betale 1700kr i vægt afgift og 4500kr for en bil der skal laves smiley det ik helt nemt at sætte penge af til noget når man tæller huslige udgifter for en månede efter de 3500kr , smiley

• #7   18. dec 2017 Hvis du har et rådighedsbeløb på 3500 må du bo meget dyrt eller have meget høje faste omkostninger eller en meget lav indtægt, og så kan det være svært smiley
    Mange værksteder i dag tilbyder afbetaling men det koster selvfølgelig også, jeg havde nok kun kørt nødvendigt og så ellers listet afsted når jeg absolut skulle køre smiley

• #8   18. dec 2017 #6
    Kik dig selv i spejlet og spørg dig selv om du i det hele taget har råd til at have bil, eller om en cykel var et bedre alternativ ?

• #9   18. dec 2017 ja er på kontanthjælp og venter på flex job bevilling, ''tager altid lidt tid'' så derfor får jeg 9000kr og betaler 4000kr i husleje og så regninger så ligger til at have 3500kr smiley efter at ha kørt bil så meget er man blevet lidt afhængig af bilen smiley , der er ik meget at gøre men at betale af ved jeg ik hvilke mekanikere der vil sige ja til smiley

• #10   18. dec 2017 har altid haft råd til at have bil smiley det er for nyligt jeg er endt på kontanthjælp for at blive bevilliget flex ydelse overgår jeg på en anden ydelse imens smiley og det er december , den dyreste månede at ku få sådan en udgift på , det var ik et problem hvis jeg ik havde vægt afgiften ved siden af smiley

• #11   18. dec 2017 #9
    Sælg bilen.
    Køb en anden når økonomien er til det .

• #12   18. dec 2017 Hvis du ikke har behov for en bil så ville jeg også skynde mig at sælge den med defekt kobling, hvis du bor på Lars tyndslidt Mark kan du have behov for bilen for at handle osv men det kunne måske erstattes af en scooter? smiley

• #13   18. dec 2017 ja havde jeg også overvejet men er blevet ret så afgængig af bilen, det korte af det lange var bare om jeg ku køre med den fortsat og om den ville stå helt af med gear og det hele ret hurtigt eller om det noget jeg kan tænke ik sker lige med det samme med fornuftig kørsel smiley , og har så fået en masse svar herinde, takker mange gange for hjælpen ! hav en rigtig god jul

• #14   18. dec 2017 Du ka godt køre så lidt endnu så længe du ikk får den til at glide for meget.. for så dør svinghjulet altså smiley

Kør stille og roligt..

Ingen garanti fra min side på at den ikke dør inden da smiley men du burde ku fortsætte lidt endnu

• #16   18. dec 2017 dit svinghjul skal alligevel drejes af, så kør du bare. til sidst er du bare strandet. MEn den risiko kender du jo.
    Du ødelægger ikke mere eller mindre.

Jeg har kørt 4 måneder i en gammel xantia, den blev bare hugget i 3. gear også fuld gas.. det holdte den til utroligt længe. Vi kørte også markræs i den på samme måde smiley

• #18   18. dec 2017 Har aldrig prøvet en kobling er slidt op, uden at svinghjule bliver skæv, enten er det skæv eller også har nitterne været inde og kradse i svinghjulet.
    De 500 kr er godt giver ud

• #20   18. dec 2017 det er hele koblingen der skal skiftes har jeg hørt, så skal have fat i et komplet koblings sæt + 6-7 timers arbejds løn hos mekanikeren så ca 4500kr for at lave den blev der sagt. ,

• #22   18. dec 2017 en ford fiesta fra 97. 1.4

• #23   18. dec 2017 Hold nu kæft med alt det svinghjuls vrøvl, før i ved hvilken bil vi snakker om.
    Hvis det er et gammelt massiv svinghjul skal man godt nok være mere end hardcore for at smadre det.
    Men er det de nyere biler osv. Så er det en anden snak.

Jeg har i min tid samlet op til flere metalstumper fra trykplader og udrykker leje osv.
    Og ind til nu har jeg endnu tilgode at dreje svinghjul af, eller skiftet et fordi en kobling var total smadret.
    Gå ud fra at vi dette tilfælde her, må gå ud fra at det ikke er den dyreste og nyeste bil, eftersom ts har fået en pris på udskiftning, og dermed kan det nok ikke være en så avanceret bil endda.

Ts
    Du kan bare køre i bilen som du vil, du finder jo nok ud af om det bliver værre.
    Føl dig frem og mærk verden.

Det er din bil og dit liv og du behøver nu ikke retfærdig gøre noget overfor fremmede som de så lystigt gør overfor dig.
    Selvfølgelig skal man da ikke låne penge, hvis man er fattig, ?? men kone jo også prøve en tid uden bil, det har vi jo alle gjort engang, og det kan man sagtens overleve.
    God jul til dig også.

• #24   18. dec 2017 4500 kroner er billigt for et koblingsskift, men det er skruen uden ende når pengene er små, for ingen ved om starteren eller generatoren står af 14 dage efter at du har fået lavet koblingen, om en kaliper sætter sig - eller alle tre ting sker samtidig, og så står du igen med en regning som du formentlig ikke kan betale .

• #26   18. dec 2017 hvad har det af betydning at det er fast svinghjul :)?

• #28   18. dec 2017 At alt andet end fast svinghjul koster kassen

• #29   18. dec 2017 Synes engang at have læst at man ikke må have en bil til mere end 10000 kr når man er på kontanthjælp. Er det korrekt?

• #30   18. dec 2017 jeg gav 6000kr for bilen den gang smiley den har nogle buler og den står ikke til at ku sælges for meget alligevel så kommunen lader bilen være til mig smiley og udover dette så håber jeg da at jeg bare kan fortsætte min kørsel til jeg har råd smiley og skaffe penge hurtigt

• #31   18. dec 2017 Ville de se en slutseddel på bilen eller hvordan vurderer de hvor meget den er værd?

• #32   18. dec 2017 Tror det er værdier, men hvem skal fastsætte værdien på noget fra 90 erne.
    Men det kan jo også være en fordel hvis man kan være mere flexibel i forhold til at komme igang igen.

• #33   18. dec 2017 Buggi Boy: SKAT er da eksperter i at fastsætte værdien på gamle biler smiley

• #34   18. dec 2017 Haha, hvis folk skylder penge og ender i retten, gider de jo ikke engang tage bilen fra folk hvis den er over 10 år osv. Altså helt af hvilken bil det er.
    Men ved normale dødelige skal man nok ikke frygte det så meget.
    Og i dette tilfælde her, tror jeg nok ikke lige at skat kommer ind over her..
    Men ja skat er jo også næsten altid virkeligheds fjerne.

• #35   18. dec 2017 Har du købt koblingen

• #36   18. dec 2017 nej ik endnu smiley har først penge til januar

• #37   18. dec 2017 Tænkte egentlig om sådan en årgang ikke har kabel og kan løsnes en anelse.

• #38   18. dec 2017 Ja nemlig den er med kabel er jeg næsten sikker på så slæk kabel lidt så der fri gang og køre forsigtigt i den så skal den nok holde og lad være med at læsse den for hårdt

• #39   18. dec 2017 Min er lige begyndt at fedte også... ikke voldsomt men jeg tør ikke tage chancen og kører med det.
    Så der er bestilt tid til på onsdag!

• #40   18. dec 2017 okay, det må jeg vel prøve på, mener den er med hydraulik så tror ik det kan løsnes som det eneste smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #41   18. dec 2017 Du skal også lige huske at hvis koblingen går, så er der en yderligere udgift til autohjælp, i Aalborg der koster det fra 1500kr hvis man ikke har abonnement.

• #42   18. dec 2017 hvis du kalkulere med at svinghjul skal skiftes samtidige med kobling,

så er det bare og køre indtil den gi helt op.

man kan tit køre langt, hvis man passe lidt på kobling,

men når den så gå, ja så køre man bare ikke længer,
    og er du så heldig, kan det være svinghjul ikke har taget skade,

men det ved man først når, mam skille det ad

• #43   18. dec 2017 Du slapper bare lidt af med gassen så den ikke glider konstant, så er der ingen problemer i det.

Med mindre du kører med glidende kobling konstant sker der ikke yderligere med svinghjulet end hvad der sikkert allerede er. Hvad tror i der sker med svinghjulet når i kobler til eller fra? Det er det samme smiley

Kommentér på:
Kobling er gået i stykker, kan man stadigvæk køre?

Annonce