{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.104 visninger | Oprettet:

Luftmassemåler MAF fejl??? {{forumTopicSubject}}

Min gti går ud/slukker når jeg har luftmassemåler (censor) på, men når jeg kobler den fra kan bilen godt køre.

Har fået følgende fejlkode (se billede).
P0100.

Har i prøvet dette før? Købte en ny censor hos VW, men når jeg sætter det på oplever jeg samme problem.
Mangler jeg at gøre noget andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftmassemåler MAF fejl???
  • #1   24. dec 2017 Ikke sikkert din gamle sensor har fejlet noget.. det er nok mere strøm til den der er noget galt med, få kigget ledninger og stik efter.. og se om der er det strøm der skal være..

• #3   24. dec 2017 Det var en mekaniker der vejledte mig til at købe et nyt et.
    Har tjekket ledninger og stik, de ser alle fine ud.
    Har en tid hos VW, men det er først i det nye år. Irriterende, for jeg kan ikke køre med den indtil da.

Kan der være andre ting, der kan give denne fejl?

• #5   24. dec 2017 Må lige tjekke ledninger igennem en gang til. Men kan VW i deres systemer se hvor fejlen er med sikkerhed?

• #6   24. dec 2017 Jo jo.. du kan sagtens kigge på stik og lidt ledning og det ser fint og flot ud.. men der kan sagtens være et brud et sted i ledningsnettet frem til ecu, det er sket før på vw.. det skal måles ud om der er gennemgang..
    men ja.. skulle jeg bruge bilen her i julen ville jeg også bare hive stikket og køre..

• #11   24. dec 2017 det her var ca 20 cm fra stikket..

profilbillede
  • #12   24. dec 2017 Det er ikke nok at kigge ledninger igennem, du skal bruge et multimeter, at en tester kommer med fejlkode xxxx betyder ikke at det er facitlisten på fejlen

• #13   24. dec 2017 #7
    Det kaldes reservedels dart smiley

• #15   24. dec 2017 Jeg er nu ikke selv mekaniker, og ville foretrække en anden lave det.
    Men læste på et andet forum, at de også havde oplevet det med deres ledninger.
    Jeg valgte blot at købe en ny reservedel, da jeg blev anbefalet det, fred være med det.
    Det som irritere mig er, at mekanikeren ikke havde i tankerne at tjekke ledninger.
    Men tænker, at jeg må se igennem ledninger med eget øje, hvis jeg tilfældigvis ser noget er det godt. Hvis ikke må jeg vente til jeg kommer på værkstedet.
    Var nemlig bange for, at styreboksen eller andet var gået.
    Er vi enige i, at hvis styreboksen var gået ville jeg opleve en masse andre fejl også?

• #16   24. dec 2017 -Henning C #11:
    Har du en idé om hvordan det kunne være sket. Havde du ligget og rodet rundt, eller bare sket "af sig selv"?

• #17   24. dec 2017 Den som #11 ligger billede ind af, ligner bruddet er lige omkring en clips, som fastholder ledningsbundtet. Det er typisk ved clips, overgange, kraftige knæk i retningen eller hvor ledningerne kører over en kant eller lign. Men jeg havde dog forsøgt at pille ledningerne ud fra stikket ved sensoren, og følge dem så langt som muligt. smiley

Kommentér på:
Luftmassemåler MAF fejl???

Annonce