{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilafgifter i Danmark
  • #1   26. dec 2017 Velkommen til Danmark

• #3   26. dec 2017 Wow Sherlock Holmes

Flyt til England smiley

• #4   26. dec 2017 Biler er vistnok dyrere i Singapore....

PS: I stedet for at købe en superb kan du bare købe en fabia - den koster under 150000 kr. Det er samme kvalitet :-). Men muligvis ikke samme komfort.

• #6   26. dec 2017 Sådan har det altid været.Men de har sat afgiften lidt ned i efteråret 2017.

• #7   26. dec 2017 ja, jeg synes godt nok, det er voldsomt. Tænk hvis man har købt en bil til 290.000 kr. og så finder ud af bilens rigtige pris er 176.000 kr.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #8   26. dec 2017 Vores Superb kostede 550.000kr.

• #9   26. dec 2017 #8 holy moly

• #10   26. dec 2017 Lavere afgifter på biler = højere afgifter på noget andet smiley

• #11   26. dec 2017 Fair nok at afgifterne bliver. Jeg holder mig bare til ældre biler, der er faldet så meget i værdi, at afgifter ikke har nogen betydning smiley

• #12   26. dec 2017 Det der irriterre mig mest ved det afgift, er mest mht til ældre biler.

Den gamle E28'er jeg har holdende, trænger til en ordenlig omgang, den er født og registreret med en 105hk's 1.8i motor. Har så fået byttet mig til en 3.5liters med lidt bremser osv til. Men det kommer til at koste en hel del bare i afgift at få den på vejen med disse ting.

• #13   26. dec 2017 #12 ja det er fandme træls

• #14   26. dec 2017 Ville da ikke have noget imod at betale lidt, men kan jo være uheldig det render op i 50-70.000kr i afgiter . EFTER jeg har brugt mange mange timer og 20.000-30.000kr i reservedele. Og ved sgu ikke om jeg er SÅ glad for den? hehe

• #15   26. dec 2017 #14 Det er voldsomt mange penge. Det er for sindsygt.

• #17   26. dec 2017 700.000 kr. for en passat? Det kan man få en S klasse for i de fleste lande. jesus x)

• #19   26. dec 2017 hold da op

• #20   26. dec 2017 Hvilken planet har du boet på i dit 21 år lange liv Aleksander ?

Det er mange år siden at afgifterne på biler i Danmark har vært lavere end de er i dag ?

Hvem gider iøvrigt give 176.000 kroner for en højrestyret Skoda, og kan man i det hele taget betale med danske penge i England smiley ????

• #21   26. dec 2017 smiley

• #22   26. dec 2017 Jeg har skamme boet i Danmark i hele mit liv. Jeg synes bare biler er alt for dyre. Men det er godt, hvis du er tilfreds med afgiften smiley

• #23   26. dec 2017 Vores løn er højere så vores leveomkostninger er også højere.

Jeg køber ikke en ny bil men ikke pga afgiften. Men fordi jeg ikke kan se jeg få en 10gange bedre bil. Eller en bil der er 10gange mere pålidelig ved at skifte min civic ud med en ny golf eller mazda 3. Køre tit i de nye biler da det lidt er en hobby at prøve bilerne på markedet. (så kan man også se hvor lidt motorjournalister enlig gå op i biler senere nå man læser om dem)

Jeg gider heller ikke leve med et værdi tab for selvom det i % er bedre at miste 30% af 150.000kr over 2år end det er at mindste 90% af 15.000kr over samme periode, så det kr og øre billigere at gøre sidst nævnte

• 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #24   26. dec 2017 Jeg synes det er dejligt at så mange danskere frivilligt vælger at spytte ekstra penge i statskassen.... Der er sågar folk der låner penge til at spytte ekstra i statskassen..... Sweet....

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #25   27. dec 2017 Folk glemmer vist også, at vi tjener noget mere i Danmark. Det er muligt vi betaler mere i afgifter og skatter, men til gengæld har vi også en masse fordele, som folk i andre lande ikke har. Så gider sgu ikke brokke mig så meget over det.

Vi kunne muligvis godt få fjernet afgifterne på bilerne, men så ville folk jo bare brokke sig over, at de skulle betale for skole og at komme på hospitalet.

• #26   27. dec 2017 køb en Skoda og vær med i lodtrækningen om en bil . . . . . smiley

• #27   27. dec 2017 Jeg tænker også lige umiddelbart, at du må være landet fra en anden planet, det er faktisk ca. det billigste niveau i meget lang tid nu smiley

• #28   27. dec 2017 Endnu en curlingunge.

• #30   27. dec 2017 Man kan altid diskutere om vores afgifter er fair og i orden, men ser man på det samlede billede, og på hvordan vores skattesystem generelt er skruet sammen, så vil man blot lægge afgiften et andet sted hen hvis man fjerner den fra bilerne.

Generelt burde man nulstille hele systemet, og lave et mere simpelt skattesystem. Personligt er jeg tilhænger af en flatrate skat, og bortskaffelse af så godt som alle fradrag og afgifter, imod at indføre brugerbetaling på visse ydelser.

Vi skal ikke have amerikanske tilstande, og vi skal bibeholde den høje velfærd og sundhedssystem, men vi er nødt til at gøre op med kræver-mentaliteten og acceptere at der er forskel på folk.

• #32   27. dec 2017 Registreringsafgiften er noget pis, hvis man går op i biler og gerne vil have en bil, der er dyrere end gennemsnittet. Jeg ville hellere end gerne slippe for at betale 250.000 kr. i afgift på min bil. Men omvendt har jeg lært at leve med, at det er sådan, det er, og det bliver der nok ikke ændret alverden ved.

• #33   27. dec 2017 Hvis man fjerner afgiften, ville vi så blive gladere? Måske den første bil, men på sigt vil vi bare tilpasse os de nye priser.

• #34   27. dec 2017 Jeg tror, vi ville blive "gladere" (i hvert fald os, der er glade for biler) i den forstand, at jeg ikke tror på, det ville ændre på en families samlede bilbudget. Køber jeg en bil til op til 500.000 kr. nu, ville det ikke ændre sig, hvis afgifterne blev sat ned. Så ville jeg i stedet bare købe en federe bil til samme pris.

Jeg tror ikke på, der vil ske det, at vi så pludseligt begynder at bruge færre penge på biler. Det er ikke en påstand, men jeg TROR, det vil være sådan.

• #36   27. dec 2017 René C
    Du skriver det samme som mig, blot på en anden måde. Nemlig at budgettet vil forblive det samme, men at bilerne vil være nyere, større og lignende.

Det var et eksempel med de 500.000 kr. Det er tilfældigvis den prisklasse, jeg selv kigger i. Men argumentet er det samme, hvis man kigger på biler til 150.000 kr. eller 1.000.000 kr. for den sags skyld smiley

• #39   27. dec 2017 Jeg tror bare at man ville opleve at der i løbet af ganske få år ville være 3,5 millioner indregistrerede biler på de danske veje, for nu ville dem der har klaret sig med en bil i familien pludselig have 2, dem der ikke har haft bil før, ville for en stor del nok købe en osv osv .

Men det er selvfølgelig også fedt at sidde i kø i sin afgiftfrie bil hver morgen .

Afgiften er jo også en måde at regulere antallet af biler på de danske veje , og det er vist kun "Liberal Ambulance" der går ind for at fjerne afgiften helt .

Det kan det danske vejnet slet ikke bære, og hvor skal pengene til nye veje så komme fra?

Skulle vi så betale 10.000 om året i ejerafgift på en VW Up, eller hvordan financieres udgiften til vedligeholdelse og udvidelser af vejnettet så ?

Betalingsring ? Den ide er vist lagt i graven, eller skulle der betales via en kilometerafgift ?

• #40   27. dec 2017 Jeg tror personligt ikke på, at antallet af biler vil ændre sig alverden. Man kan jo i dag få en anstændig bil til nærmest ingen penge, så jeg tror, antallet af biler er styret mere af behov end af prisen på bilen.

Det ville da i øvrigt være en i min optik fair idé at omlægge afgiften til en km-afhængig afgift af en art. Det ville harmonere fint med en tanke om at dem, der bruger vejene og forurener luften, betaler for det.

• #42   27. dec 2017 Joehh....Men så skal man jo fjerne kørselsfradraget, og allerede nu kan jeg høre 1,5 million pendlere brokke sig over det .

Jeg har aldrig forstået hvorfor jeg skal indirekte skal betale for at min kollega har valgt at bosætte sig 65 km fra sit job, og alligevel have den samme transportudgift som jeg , der har mindre en 10 km på job ?

• #43   27. dec 2017 Hvis man fjernede befordringsfradraget så ville du lukke alle de små byer. Så kan vi alle bo i ghettoer sammen. Nej tak.

• #44   27. dec 2017 Du helt væk bilnørden; For det første er der ikke boliger nok til alle i de store byer og for det andet er der ikke jobs nok i de mindre byer, så selvom jeg selv bor i hovedstaden, så synes jeg det er fair nok, at dem der bor langt væk fra det hele, får noget fradrag på kørsel.'
    Nogen skal jo bo i udkantsdanmark for at holde ting kørende, du er vel selv for fin til at gøre det selv??

• #45   27. dec 2017 For fin ? ... Det er vist ikke det ord nogen der kender mig bruger om mig , jeg er faktisk helt nede på jorden , altså bortset fra at jeg bor i et højhus smiley .

Men man kan ikke både fjerne afgifterne på bilerne og opretholde et kørselsfradrag ?

Der skal altså penge i ( stats)kassen, og et af stederne kunne være kørselsfradraget ?

Og iøvrigt Deniz - så er det gået op for mig at alt hvad jeg skriver herinde er du direkte uenig i, men det er så dit valg .

Men hvis vi fjernede afgiften på biler fuldstændigt, så vil jeg da gerne høre hvor pengene så skulle komme fra ?

• #49   27. dec 2017 Det er noget af en hed debat, der har været siden jeg gik igår smiley

• #50   28. dec 2017 Med fjernelse af registreringsafgift, skulle man så ikke også lige fjerne afgiften på brændstof ?

• #51   28. dec 2017 Billigere biler og billigere brændstof giver flere biler på vejene.
    Sådan har altid været.
    Men det tror fandens med de priser de tager for at køre i bus og tog.
    DSB er alt for dyre med rejser fra jylland til sjælland.

• #52   28. dec 2017 priserne er høje ja, men har de da været mange år.
    drt er helt klart lækkert at sidde i en helt ny bil men tager man værdiforringelse med i overvejelsen når man køber bil, så ville brugtvognsmarkedet være det at gå efter. er nok en smagssag, hvad man lige hælder til i sidste ende og selvfølgelig ens økonomi.

• #53   28. dec 2017 Brugtvognsmarkedet bliver jo presset tilsvarende, hvis afgiften sænkes. Så det er egentlig ikke så meget det, diskussionen går på smiley

Hvor ved du det fra? Er det noget, du har set en undersøgelse af?

• #54   28. dec 2017 Bay
    det er jo alle aspekter man skal kigge på når der snakkes om afgifterne på bilerne.

• #55   28. dec 2017 Min pointe er, at det i det hele taget ikke rigtigt er et aspekt at kigge på, da afgiftsnedsættelser rammer hele vejen ned gennem brugtmarkedet.

• #56   28. dec 2017 Husk også på, at nogle af de første bilafgifter der kom på biler var ment til at betale for broen over Lillebælt. Den skulle faktisk have været fjernet bagefter igen................................. Det er ikke ligefrem sket!

• #57   28. dec 2017 Aleksander l

dit spørgsmål er en smule svær at svare på, for det første så er der jo ret logisk stor forskel på de forskellige landes bil priser og ja hvis man ser på det alene, så bliver vi ds snydt ufattelig meget, men vi kan ikke rigtigt bruge det til noget som helst.
    når og hvis jeg skal købe bil, så kigger jeg selvfølgelig på prisen, både ny og brugt pris, selvom afgiften er sænket så er der stadig til tider store forskelle på hvor meget værdien af bilen falder fra by til lettere brugt ( f.eks en bil der kun har kørt 60.000 og er 1 år gammel) ville personligt føle mig dum hvis jeg kan spare op mod 80.000 til 100.000 kr på en bil og tage det med at den er lettere brugt.

• #59   28. dec 2017 gav 200.000kr. for mit fiesta helt ny 0km. Fortryder det fk meget nu haha men whatever den kan køre fra a til b.

• 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #60   28. dec 2017 Det kan efter min mening kun få en samlet negativ effekt på dansk økonomi hvis bilafgiften nedsættes markant eller helt forsvinder. Enhver ny bil der sælges i DK er lig med penge ud af landet. Ca 200.000 nye biler er der solgt i 2017.... Med en gennemsnitlig nettopris på ca 100.000.- bliver det 20 milliarder(løn til 60.000 sygeplejersker) der forsvinder ud af landet hvert år på den konto. Så de økonomiske konsekvenser af et øget nybilsalg med højere nettopris vil hovedsaligt bestå af endnu flere milliarder der forsvinder fra den samlede danske økonomi.......

• #61   28. dec 2017 Tusinde tak for alle jeres input!

• #62   2. jan 2018 Det har jo været oppe og vende flere gange , svenskere tjener flere penge på bilsalg end vi gør i Danmark , og deres velfærd har det vidst fint nok , så det der med hvis vi fjernede afgiften ville landet køre i sænk passer jo ikke en disse , for der ville komme de samme penge i kassen eller flere hvis vi kun beholdte momsen som alligevel er en af de højeste i Europa siden Tyskland kun har 19% moms og andre 20 og mindre , mens Danmark og Sverige kører med 25%

Og helt ærligt de nye afgifter de fandt på med at hæve afgiften fra 100 til 180.000 før du skal betale 150% af det resterende , jo jo det lyder fint nok men så skal du lige kigge på ændringerne for hvor meget du bliver straffet for hvor meget den kører på literen , de fandt da alligevel en måde at tage røven på danskerne

• #63   2. jan 2018 #62
    Husk nu på hvor mange Volvoer svenskerne køber, det er MANGE! Hver gang det sker, så bliver rigtig mange penge trods alt inden for Sveriges grænser. Det sker aldrig i DK, da vi umiddelbart kun producerer en Zenvo, sådan ca.

• #64   2. jan 2018 så vidt jeg ved laver Danmark intet bil relateret udover en svinedyr og meget grim bil.

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #66   2. jan 2018 #65
    Den bliver produceret i Tyskland, så "Zip it".

Kommentér på:
Bilafgifter i Danmark

Annonce