{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford C Max eller VW Touran
  • #1   3. jan 2018 Jeg havde helt klart holdt mig fra VWen smiley

    Uden og være mærke farvet, men jeg oplever bare alt for mange problemer og risiko med VW.


  • #2   3. jan 2018 Der er ingen af dem, som går fri for fejl.. Men VW er simpelthen bare for kedelig for mig. Så jeg havde valgt Forden. Men det er jo en smags sag..

    at spørge her inde hvilken bil man skal købe er i min verden en falliterklæring, her er for meget reellegion angående de forskællige mærker biler.

    Så tag ud og prøv dem og tag en beslutning efterfølgende. Det kan jo være det slet ikke skal være en af dem. smiley


  • #3   3. jan 2018 Jeg er nu ikke særligt farvet, har selv kørt ældre modeller af Opel, VW, Suzuki og har nu en Peugeot.

    Har endda en kammerat som hele livet har sværget til VW, som nu har en Peugeot.
    Og han vil aldrig eje en VW med dsg, udover det så er han totalt lamslået over hvor meget de ruster.

    Self er der ingen biler der er fejl frie, og man må påregne udgifter til vedligehold/reparationer, min egen erfaring/oplevelser er bare at VW har mange ret store/dyre reps, turboer, svinghjul og evt en dsg hvis man er meget uheldig.
    Reps som hurtigt rammer 10-20000kr.


  • #4   3. jan 2018 jeg kan rigtig godt lide vw biler men syns selv de nyere er falden meget af på det.så jeg ville nok vælge den Ford. men ellers ud og prøv nogen flere mærke biler det kan jo være du finder en helt 3 bil der er lige dig.

  • #5   3. jan 2018 Nissan og Specielt Hyundai er kommet godt med.. Syntes da en Tucson er langt mere atraktiv end en vw eller forden. Men men.. pladsen er lidt mindre i bagagerummet.

  • #6   3. jan 2018 Det er jo også hhv. benzin og diesel. Hvordan er dit kørselsmønster?

  • #7   3. jan 2018 60km hver dag. Ca. 20.000 om året. Landevej

  • #8   3. jan 2018 Så ville jeg tage Forden, uden tvivl smiley

  • #9   3. jan 2018 DSG7 gearkassen i Touran'en er vildt lækker, men de holder desværre ikke specielt godt. Og de er dyre at reparere, hvis de går i stykker. Og så er 20.000 km årligt ikke nok til at vælge en diesel, hvis du spørger mig smiley

  • #10   3. jan 2018 Dsg er lækkert når det virker, men med 30 km hver vej får du aldrig den diesel varm ved mindre du får monteret et fyr der varmer motoren en halv time før afgang halvdelen af året smiley

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #11   4. jan 2018 Er det bare mig eller burde 30 kilometer landevej ikke være mere end rigeligt til at få kørt en dieselbil varm?

    Jeg kører dagligt 10 km i alt, altså 2x5 km i ren bykørsel. Har altid kørt diesel og har aldrig oplevet problemer med det


  • #12   4. jan 2018 Ihverfald ikke om vinteren i nyere diesel, jeg kan køre 40 km landevej om vinteren før motoren er helt driftsvarm, de nye dieselbiler udvikler ikke meget varme i dag, dog kan man lade den trække et par gange hårdt med turboen, det generere en del varme smiley

  • #13   4. jan 2018 Tak for alle de mange gode besvarelser. Vi tager ud og kører en tur i dem begge to. Men skal vi være bekymrede for det relative store km tal på VW kontra Forden. Jeg har altid lært at man hellere skal købe en VW der har gået lidt mere kontra andet, men er det bare en gammel skrøne?

  • #14   4. jan 2018 Det bare en gammel skrøne. Køb kun en VAG hvis du er forberedt på store værkstedsregninger. Deres kundeservice er elendige så har bil modellen eller motoren en generel fejl så skal de nok gøre alt for at du kommer til at betale. Det surt da Touran'en er en meget pæn bil indvendigt og de køre tilforladeligt...

  • #15   4. jan 2018 Kasper J
    Ud fra hvilke kriterier fastlægger du om motoren er gennem varm?


  • #16   4. jan 2018 Kølevæsken, har desværre ikke olietemp måler smiley

  • #17   4. jan 2018 Hvis du skal bruge så lang tid på at komme op i temp, er der nu nok noget galt med din tilskudsvarme eller termostat.

  • #18   4. jan 2018 Det kommer an på hvor mange omdrejninger jeg kører med, kørte forrige vinter fra Ringsted til tappernøje i 208'eren med 70 da vejene var snedækket og der har bilen kun 1200 omdrejninger, og den genere simpelt ikke varme nok til at kølevandet bliver driftvarmt, det er helt normalt iflg Peugeot og en løsning på det ville være at køre i et gear laver med flere omdrejninger men det er ikke fedt når det er meget glat smiley 208'eren har ikke tilskudsvarmer desværre, men vores Avensis har da den også har problemer med at holde varmen når man holder stille
    Der er ingen af dem hvor de selv efter lang tid i tomgang udvikler varme nok til at holde kølevæsken varm ej hellere hvis kølevæsken er varm og de får lov til at stå i tomgang, så falder temperaturen efter et stykke tid smiley Tilskudsvarmeren søger selvfølgelig for at holde vandet varmt smiley


  • #19   4. jan 2018 Hmm ja jeg har selv en 307, godt nok fra 04, men oplever på ingen måde det samme som dig, få km også er der allerede varme i kabinen.
    Og tvivle på den behøver 40km for at blive gennem varm.


  • #20   4. jan 2018 Ja at få varme i kabinen er ikke et problem det tager ikke så lang tid, men at få temperaturen op på kølevandet til det normale niveau på måleren hhv en snert over 90 på 208'eren og 5 streger på Toyotaen smiley

  • #21   4. jan 2018 Den viser 70 grader på det tidspunkt, og når de 82 som den ligger på indenfor 10 km.

Kommentér på:
Ford C Max eller VW Touran

Annonce