{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.593 visninger | Oprettet:

Håndbremse/bremser: {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg skrev et opslag herinde for et par uge siden angående min Skoda Citigo som jeg havde oplevet problemet med, da der altid kom en banglyd fra højre baghjul når jeg startede bilen og bakkede. Jeg fandt så ud af via forum herinde, at det var håndbremsen og bremserne der satte sig sig fast og var nødt til at løsrivne sig - som anbefalet herinde brugte jeg ikke håndbremsen da jeg fremover skulle parkere og efterfølgende har jeg ikke oplevet problemer med den.

Jeg var så forbi værkstedet idag, og de sagde netop det samme som i sagde her på forum, - men - de sagde samtidig også, at alt så fint ud og at de ikke kunne gøre noget ved det og de fortalte mig yderligere at de havde oplevet det hos 80% af Skoda Citigos.

Jeg tror naturligvis på ham, men jeg ville blot høre folks vurdering herinde? Fordi jeg købte bilen 22. december 2015, og jeg havde ikke oplevet problemet selvsamme vinter jeg købte den i (2015/2016), og jeg oplevede heller ikke problemet den forrige vinter (2016/2017) - men først nu - altså i denne vinter - hvor jeg haft bilen i to år gør den det.

Jeg synes blot det er mærkeligt, at man køber en hel ny bil, og knap to år efter vil man helst undgå at bruge håndbremsen så man ikke skal høre på en banglyd når man lige starter bilen og bakker. Jeg har aldrig oplevet det hos andre bil, og det er første gang jeg støder på problemet. Skal også lige nævnes, at min garanti nok højst sandsynligt ville dække hvis den endeligt skulle opereres.


Kommentarer på:  Håndbremse/bremser:
  • #1   3. jan 2018 En håndbremse skal altid bruges.. ellers sætter den sig fast.. hvorfor bruge håndbremsen på lige vej.. jo ellers sætter den sig fast. smiley har jeg hørt

  • #2   3. jan 2018 Få lavet ordentlig bremse service på den.
    Selvfølgelig skal den ikke gøre det selv om de påstår det.
    Men du kan også få skiftet dine bremser, da de ikke behøver at slippe helt, og evt. Blive varme og ødelægge lejer og sensorer osv.
    Det er nok ikke noget du får så meget på garantien, da det er en sliddel.
    Jeg ville selv skifte bremserne ud, hvis det var en bil jeg skulle køre i.
    Og håndbremsen skal jo bruges det er jo det den er beregnet til.


  • #3   3. jan 2018 Det kan også være pga din kørestil. Der skal bremses lidt hårdt for at få noget temperatur i bagbremserne, og få varmet noget af det fugt væk fra dem. Det kunne du jo prøve i en 14 dages periode, og så se om ikke det hjælper på det.
    Jeg mener også at håndbremsen skal bruges regelmæssigt.
    Og så mener jeg også at man ved første service skal få smurt sine bremser op. Så kan sådan nogle tromlebremser holde ufattelig mange kilometer. Min egen Corsa har kørt 235000 km med de samme tromlebremser. De er så blevet renset og smurt 1 gang om året.


  • #4   3. jan 2018 Henrik C - ja jeg er meget mild ved mine bremser, og trykker meget sjældent hårdt på dem. Men jeg skal da forsøge at bremse lidt hårdere på dem i ny og næ for at se om det eventuelt skulle virke.

    Angående service på dem, hvad koster sådan en omgang så hvis man skulle få lavet det på et værksted? Jeg skulle jo oprindeligt have været til service her i december hos Skoda, men det ville koste mig næsten 3000,- for at få denne service, og taget i betragtning af hvor ringe jeg synes den første service var som jeg gav lidt over 1000,- for, så er det ikke noget jeg gider at bruge penge på, bare fordi det er Skoda der gør det.


  • #5   3. jan 2018 Vi tager 800 kr for et bremseservice på en personbil hvis det er i forbindelse med service.

  • #6   3. jan 2018 Alan s, og et lille tip er at hvis du vil undgå for mange problemer med bremserne, så skal de bruges. Ikke tænkt på at spare på bremsepedalen, fordi de holder væsentligt længere når de bliver brugt hårdt. Det er så mest på de små biler at det er en fordel.

  • #7   3. jan 2018 Henrik C - hvor i landet?

    OK, det vidste jeg faktisk ikke, jeg troede jo mildere man var med dem jo bedre og jo længere ville de holde - men er heller ingen ekspert på noget inden for biler (-;


  • #8   3. jan 2018 Det er ved byen Vejen.

    Det er nok 7 ud af 10 gange at vi skifter bremseskiver og klodser på de små biler hvor det er pga rustne bremser. Der er rigtig mange der kører forsigtigt på bremserne i den størrelse bil.
    Men prøv at se om det gør en forskel at du bruger dem lidt mere.


  • #9   3. jan 2018 Du kan også af og til trække håndbremsen FORSIGTIGT et par hakker eller 4 så den bremser Bagbremserne rene, det bliver jeg nødt til på mine bagskiver smiley gør det måske hver 14 dag eller sådan, hvor hvis der eksempelvis bliver rødt, smider jeg den i frigear og trækker bremsen forsigtigt smiley

  • #10   4. jan 2018 i 99% af tilfældene smider jeg bare bilen i gear.
    Men det skyldes så også at jeg i en tidligere bil kun brugte håndbremsen (var 18år ) . og når først man en gang har prøvet hvor håndbremsen virkelig har sat sig, så vil man jo altid undgå det smiley .

    Så nu ser jeg håndbremsen som noget der kun skal bruges i tilfælde af at man skal holde på en stejl bakke.... Stadig med bilen i gear men, håndbremsen bliver trukket først.

    Ellers bruger jeg den kun hvis der bliver rødt og man skal holde længe. Så trækker jeg den for at hvile fødderne.


  • #11   4. jan 2018 og det er det der sker med erfaring.
    Hvorfor gentage dumheder?!.


Kommentér på:
Håndbremse/bremser:

Annonce